ترامپ درمدار جهالت


کورش شرفشاهي: رييس‌جمهوري آمريکا در نطق سالانه خود در کنگره تاکيد کرد که اشتباهات دولت‌هاي پيشين را تکرار نخواهد کرد. دونالد ترامپ خواهان تقويت قدرت‌ زرادخانه‌هاي هسته‌اي آمريکا شد و گفت: شايد در آينده کشورها تصميم بگيرند که تسليحات هسته‌اي خود را کنار بگذارند اما متأسفانه اکنون هنوز اين شرايط مهيا نيست.او خود به اعلام حمايت‌ از آشوبگران در کشورمان پرداخت و در ادامه اظهارات مداخله‌جويانه خود گفت که آمريکا از خيزش «مردم شجاع» ايران براي دستيابي به آزادي حمايت مي‌کند.رييس‌جمهوري آمريکا از کنگره خواست، به اشتباهات اساسي در توافق هسته‌اي فاجعه‌بار با ايران رسيدگي کند.وي در ادامه گفت، تلاش‌هاي بي‌مهاباي کره‌شمالي در راستاي دستيابي به موشک‌هاي هسته‌اي تهديدي براي کشورش است. رييس‌جمهوري آمريکا خواهان فشار حداکثري براي جلوگيري از حملات کره‌شمالي به خاک ايالات متحده شد.ترامپ اظهار کرد: تروريست‌هايي که دست به اقداماتي نظير بمبگذاري در بيمارستان‌هاي غير نظامي‌مي‌زنند، اهريمن هستند. در صورت امکان، ما آنها را از بين مي‌بريم و در صورت نياز، مي‌توانيم آنها را دستگير و مورد بازجويي قرار دهيم. با اين حال، بايد تصريح کنيم که تروريست‌ها صرفاً مجرم نيستند بلکه دشمناني نامشروع هستند و در صورتي که در خارج دستگير شوند، بايد با آنها همانند تروريست‌ها برخورد شود.در گذشته ما به طرز احمقانه‌اي صدها تروريست خطرناک را آزاد کرديم تا يک بار ديگر آنها را در ميادين جنگ ملاقات کنيم؛ تروريست‌هايي مانند ابوبکر البغدادي، سرکرده داعش
اثبات جهالت ترامپ 
درهمين رابطه وزير خارجه کشورمان گفت: ترامپ بارديگر جهالتش را نسبت به ايران و منطقه ثابت کرد. محمد جواد ظريف در صفحه توييترش با اشاره به جهل ترامپ نسبت به ايران و منطقه نوشت: ترامپ بار ديگر جهالتش را نسبت به ايران و منطقه ثابت کرد. همه مي‌دانند که او از چه کساني حمايت مي‌کند که حتما شامل مردم ايران نيست. مشتريان "پاک" و "منتخب مردم" وي در منطقه ما از حرف‌هاي او استقبال خواهند کرد ولي نه آنهايي که قرباني استبداد و سلاح‌هاي آنها هستند؛ از جمله کودکان يمني.
پيام ترامپ راه اندازي جنگ
در اين رابطه بشير خالقي نماينده خلخال درگفتگو با خبرنگار تجارت به انتقاد از اظهارات ترامپ پرداخت وگفت: در صحبتهاي ترامپ يک پيام بسيار بزرگ وجود دارد که اعلام جنگ به جهان است. وي با اشاره به اينکه ترامپ خواستار حفظ سلاح‌هاي هسته اي، احياي زندان گوانتانامو، افزايش تسليهات نظامي‌و... شده است گفت: تمامي‌اين ادبيات بيانگر آن است که ترامپ مي‌خواهد دنيا را به اقدامات نظامي‌تهديد کند. نماينده خلخال با ابراز تاسف از اينکه ترامپ باز هم در امور داخلي ايران دخالت کرد گفت: در ناآرامي‌هاي اخير عده‌اي معترض به خيابانها آمدند که همچون گذشته بدون آنکه برخوردي با آنان صورت پذيرد، به تجمع و اعتراضات خود مي‌پرداختند، اما عده‌اي آشوبگر به اين افراد اضافه شدند و ناهنجاري درست کردند. وي با تاکيد بر اينکه ترامپ از معترضان حمايت نکرد بلکه از آشوبگران حمايت کرد گفت: اگر ترامپ حامي‌معترضان بود مي‌بايست تاکنون از همه اين اعتراض‌ها حمايت ميکرد که متاسفانه وقتي حمايت ميکند که اعتراض به بحران تبديل مي‌شود. 
خالقي با اشاره به اينکه ردپاي آمريکا، اسراييل و آل سعود در ناآرامي‌هاي اخير مشاهده شد گفت: معناي اين کار دخالت است اما بدتر اين است که کشورهايي دراين ناآرامي‌ها دخالت کردند که دشمني ديرينه با جمهوري اسلامي‌ايران دارند. وي در پاسخ به اينکه راهکار مقابله با اين رفتارها چيست گفت: رفتار آمريکا در راستاي ديکتاتوري است و مي‌خواهد تمايلات خودش را به کشورمان تحميل کند. همانگونه که ترامپ اعتراضات خودش را به صورت سياسي و در مجامع ملي و بين المللي مطرح ميکند، جمهوري اسلامي‌ايران نيز بايد در مجامع بين المللي و ملي به اين هتاکي‌ها پاسخ بدهد. نماينده خلخال با اشاره به اينکه هنوز ترامپ جرات نکرده جمهوري اسلامي‌ايران را تهديد نظامي‌کند گفت: در آن صورت نيز نيروهاي نظامي‌کشورمان به آن درجه از توانمندي رسيده‌اند که پاسخ لازم را به اين ادعاها بدهند. وي اين رفتار ترامپ را فرار رو به جلو توصيف کرد وگفت: ترامپ اولين رييس جمهور آمريکاست که مضحکه جهانيان شده است. بنابر اين سعي مي‌کند ادبياتي به کار ببرد که از اين همه هجمه فرار کند. اما هر بار که صحبت مي‌کند، به حدي احمقانه و کودکانه است که براي خودش دردسر درست مي‌کند.