برخورد قاطع سازمان بازرسی با متخلفان


در راستاي حضور سرزده رئيس سازمان بازرسي کل کشور در فرودگاه امام‌ خميني (ره)، وجوه دريافتي از گران‌فروشان فرودگاهي مسترد و 3 هواپيما به صورت فوق‌العاده آماده پرواز شد.
قاضي ناصر سراج در گفت‌وگو با فارس، در خصوص بازديد سرزده از فرودگاه امام خميني (ره) گفت: به صورت سرزده از فرودگاه امام خميني (ره) بازديد کرديم تا ببينيم با اين مردم بيچاره چه کار مي‌کنند. متأسفانه مردم بسيار تحت فشار بودند و کسي پاسخگوي آنها نبود.
وي افزود: خوشبختانه با حضور ما بسياري از مشکلات برطرف شد ضمن اينکه سه هواپيما را به صورت فوق‌العاده اختصاص داديم تا مردمي‌که پرواز آنها لغو شده بود و يا با تأخير بود سفر خود را آغاز کنند.
وي با بيان اينکه بسياري از مردم دو شبانه‌روز در فرودگاه امام خميني (ره) سرگردان بودند، اظهار کرد: توجيه مسئولان فرودگاهي اين بود که هواپيما نداريم و در واقع اين يک توجيه خنده‌دار بود. به همين جهت پس از حضور ما با همه ايرلاين‌ها مذاکره کردند که امروز هيچ هواپيمايي با تأخير پرواز نکند. تا آخر امشب پروازها به طور معمول انجام خواهد شد و اميدواريم مشکل خاصي وجود نداشته باشد.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور در خصوص گرانفروشي مغازه‌ها گفت: متأسفانه در اين خصوص نيز به مردم نيز اجحاف شد، براي مثال يک نايلون را به مبلغ 20 هزار تومان به مردم فروخته بودند که ما آنجا ايستاديم تا همه پول‌هاي مردم را پس بدهند و الان هم با تعزيرات استان تهران هماهنگ کردم تا گروهي را جهت بازرسي بفرستند که فرودگاه نسبت به قرارداد با مغازه‌هايي که گران‌فروشي داشته‌اند تجديدنظر کند.
وي در خصوص گرانفروشي تاکسي‌ها نيز گفت: اگر مردم مشکلي داشتند به سايت سازمان بازرسي کل کشور بخش شکايات مراجعه کنند تا در پروانه تاکسي‌هايي که در حق مردم اجحاف کرده‌اند تجديدنظر شود و اجازه ندهيم که اين تاکسي‌ها در فرودگاه‌ها مسافرکشي کنند. همچنين برخي از آژانس‌هاي هواپيمايي نيز يک صندلي هواپيما را دو بار به فروش رسانده بودند که اين‌ها را نيز اقدام کرديم و با تعزيرات حکومتي و فرودگاه هماهنگ کرده‌ايم که در قراردادها و مجوزهاي آژانس‌هاي متخلف تجديدنظر صورت گيرد.
سراج با بيان اينکه واقعا مردم تحت فشار هستند، گفت: متأسفانه پذيرايي مناسبي براي مسافران سرگردان از سوي فرودگاه انجام نشده بود که پس از حضور ما تمامي‌مسافراني که معطل شده بودند به هتل اعزام شدند و کساني که پروازشان به شب نخورد وسايل پذيرايي برايشان فراهم شده و اميدواريم تا ساعاتي ديگر تمامي‌مشکلات برطرف شده باشد.
وي افزود: در اين زمينه هر کسي مقصر باشد در آينده بررسي خواهيم کرد که ديگر شاهد بروز چنين مشکلاتي نباشيم.
وي در خصوص آژانس‌هايي که به صورت چارتري اقدام به فروش بليت هواپيما کرده بودند اما پس از کنسلي پروازها به دليل وضعيت جوي مسئوليتي بر عهده نگرفتند گفت:‌مگر کنسلي پروازها به دليل بدي آب و هوا بر عهده مسافر است؟ کساني که اقدام به فروش بليت مي‌کند موظف هستند مسئوليت را بر عهده بگيرند و اگر نپذيرند ما آنها را موظف مي‌کنيم، در صورت سلب مسئوليت قطعاً با آنها برخورد خواهد شد و اجازه نخواهيم داد که آژانس‌هاي متخلف به فعاليت خود ادامه دهند.