مدیر عامل استقلال در گفت و گو با خراسان: قرارداد شفر را تمدید شده بدانید

خراسان ورزشی/ خبر تمایل باشگاه الهلال‌ عربستان برای جذب وینفرد شفر سرمربی موفق استقلال، هواداران این تیم را حسابی نگران کرده است. رضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال در گفت‌و گویی اختصاصی با خراسان ورزشی در‌خصوص روند تمدید قرارداد شفر با استقلال توضیحاتی را ارائه کرده که در ادامه با هم می‌خوانیم.
 داستان شفر و الهلال تا چه حد جدی است؟
خب شفر در استقلال عملکرد بسیار خوبی داشته و طبیعی است که تیم‌های مطرح آسیایی به دنبال جذب او باشند، به‌خصوص بعد از عملکرد خوب استقلال در لیگ قهرمانان آسیا.
 پس هواداران استقلال حق دارند که نگران باشند؟


جای هیچ نگرانی نیست و با توجه به این‌که شفر انتظارات ما را برآورده کرده، قراردادش قطعا تمدید خواهد شد.
 اما ممکن است پیشنهاد الهلال او را وسوسه کند!
در قراردادی که با شفر امضا کرده‌ایم، قید شده که قرارداد او مشروط تمدید خواهد شد. در‌واقع ما برای شفر شرط گذاشته‌ایم و در‌صورتی که باشگاه بخواهد قرارداد تمدید شود، او ملزم به تمدید قرارداد برای ادامه همکاری خواهد بود. می‌توانم بگویم‌ قرارداد شفر را تمدید شده بدانید. حتی در قرارداد فعلی، مبلغ قرارداد برای سال دوم هم قید شده.
 در چه شرایطی قرارداد تمدید خواهد شد؟
قهرمانی در جام حذفی و گرفتن سهمیه آسیایی، شروط ما برای تمدید قرارداد بود و به نظر می‌رسد هر 2 شرط در حال محقق شدن است.
 اگر در بدترین حالت استقلال در فینال جام حذفی ببازد و در لیگ هم نتواند سهمیه بگیرد، با شفر قطع همکاری خواهید کرد؟
خیلی بعید است این اتفاق رخ دهد اما چیزی که مهم است نمایش‌های خوب استقلال با شفر است. استقلال تیم خوبی شده و ما دوست نداریم فرصت ادامه همکاری با شفر را از دست بدهیم حتی در صورتی که فوتبال روی تلخ خود را به ما نشان دهد. به اعتقاد من شفر تا همین‌جا هم قابلیت و توانایی خود را ثابت کرده و حتما در این زمینه اعضای ‌هیئت‌مدیره هم با من هم عقیده هستند.
 شفر برای نقل‌و انتقالات لیست بلند بالایی خواهد داشت؟
در این مقطع تمام تمرکز شفر روی لیگ قهرمانان، ادامه لیگ برتر و فینال جام حذفی است و در هیچ جلسه‌ای در‌خصوص برنامه‌های نقل‌و انتقالات صحبت نشده. البته هدف اول شفر حفظ بازیکنان تیم است و خوشبختانه مشکلی برای تمدید قراردادها نخواهیم داشت. اگر هم شفر بازیکن جدیدی بخواهد حتما تمام تلاش خود را برای جذب بازیکن مورد‌نظرش به کار خواهیم گرفت.
 از جو اردوی استقلال در آستانه بازی مقابل العین بگویید.
خوشبختانه با برد در داربی به استقبال این بازی می‌رویم و با توجه به روحیه‌ای که از بازیکنان دیدم به نظرم همه چیز برای گرفتن انتقام از العین مهیاست. مطمئنا العین هم می‌داند که باید مقابل استقلالی کاملا متحول شده قرار بگیرد.