سياست يك بام و دوهوا تا كي؟

آرمان: طی روزهای اخیر بازار شایعات پیرامون حواشی مراسم «همایش بانوان مشاغل در شهرداری» و همچنین احضار و بازجویی دختران برج میلاد داغ بود. اگرچه ‌اندکی پس از انتشار خبر احضار و بازجویی دختران برج میلاد که در توئیتری از سوی یک خبرنگار منتشر شده بود این خبر تکذیب شد و به‌نقل از فارس، پلیس به موضوع رقص دختران در برج میلاد ورود نکرده و اساسا انتشار چنین اخباری فقط شایعه‌سازی و حاشیه‌سازی در این خصوص بوده است. از سویی علاوه بر جوسازی‌های برخی از رسانه‌ها پیرامون این موضوع، صداوسیما هم طی روزهای اخیر فرصت را از دست نداد و گزارش لحظه‌به‌لحظه‌ای حواشی برج میلاد را پخش کرده بود که مورد واکنش و انتقاد جدی یکی از اعضای شورای شهر قرار گرفت. بر این اساس، سیدمحمود میرلوحی عضو شورای شهر پنجم از گزارش لحظه‌به‌لحظه حواشی مراسم برج میلاد در صداوسیما انتقاد کرد و گفت: چرا به ماجرای املاک نجومی و دستگیری قائم مقام شهردار سابق ورود نکردید؟ علاوه بر این مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از احضار شهردار به دادسرا اظهار کرد: آن کسانی که شهردار تهران را احضار کردند، آنهایی را که صدای مرحوم هاشمی رفسنجانی را نیز تقلید می‌کنند، احضار کنند.
تکذیب بازار داغ شایعات
روز شنبه خبرنگاری در توئیتی خبر احضار دختران برج میلاد به دادستانی را منتشر کرده بود. او پس از فضاسازی برخی از رسانه‌ها در توئیتی نوشت که مادر یکی از بچه‌های برج میلاد با من تماس گرفت و توضیحاتی ارائه داد مبنی بر اینکه بچه‌ها به دادستانی نرفتند و ما صرفا شناسنامه‌های آنان را به دادستانی ارائه دادیم و موضوع دختران برج میلاد تقریبا حل شده است. بر این اساس و به‌نقل از خبرگزاری فارس یک منبع آگاه در پلیس گفته است پلیس به موضوع رقص دختران در برج میلاد ورود نکرده و احضار، بازجویی و گرفتن شناسنامه دختربچه‌های حاضر در جشن برج میلاد دروغ است. اطلاعات موجود نشان می‌دهد فقط مرجع قضائی برنامه رقص کودکان در شهرداری تهران را پیگیری کرده است آن هم به‌نحوی که از برگزارکنندگان درخصوص آن پرس و جو شده و انتشار چنین اخباری فقط شایعه‌سازی و حاشیه‌سازی در این خصوص بوده است. لازم به ذکر است که در خصوص این برنامه طبق اخبار رسمی فقط مسئولان برج میلاد و شهرداری تهران به‌صورت مطلع به مرجع قضائی احضار شده‌اند و هیچ‌ سندی مبنی بر احضار، بازجویی و گرفتن شناسنامه دختر بچه‌ها موجود نمی‌باشد. بر اساس این گزارش، پس از تکذیب خبر احضار و بازجویی دختران برج میلاد، خبرنگار منتشر‌کننده خبر بازداشت دختران برج میلاد، سخنان خود را اصلاح کرده و گفت که گفته‌هایش دقیق نبوده است.
شهردار به دادسرا رفت


اما محمدعلی نجفی، شهردار تهران صبح دیروز در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت. روز یکشنبه عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران از احضار و تشکیل پرونده قضائی برای شهردار تهران به‌خاطر جشن روز زن در برج میلاد خبر داده بود و گفت: در دادسرای تهران برای شهردار و دیگر عوامل این مراسم پرونده تشکیل شده است و به دادگاه احضار شده‌اند. دادستان تهران توضیحات نجفی درباره حاشیه‎های جشن روز زن در برج میلاد را مردود دانسته و گفته بود: برحسب تحقیقات به‌عمل‌آمده، شهردار تهران از مراسم مذکور اطلاع قبلی داشته است.
برج میلاد زیر ذره‌بین!
عضو شورای شهر تهران از گزارش لحظه‌به‌لحظه حواشی مراسم برج میلاد در صداوسیما انتقاد کرد. به گزارش شورا‌آنلاین، سیدمحمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در پنجاه و دومین جلسه شورای شهر درباره حواشی ایجاد شده پیرامون مراسم برج میلاد به مناسبت روز زن تذکر داد. این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه سه اتفاق مهم تاکنون رخ داده است، گفت: اولین اتفاق به بحث املاک نجومی برمی‌گردد. موضوعی که مطرح شد و پیشنهاد می‌کنم که قوه قضائیه اقداماتی که در این خصوص انجام داده در اختیار شورای شهر قرار دهد. او ادامه داد: اتفاق دوم نیز دستگیری قائم مقام شهردار سابق است. هفت ماه از دستگیری او می‌گذرد و ما به‌عنوان اعضای شورا هیچ ‌خبری از قضایا نداریم و حادثه سوم نیز مربوط به حواشی برج میلاد است. میرلوحی با بیان اینکه رسانه ملی لحظه‌به‌لحظه در حال بررسی و گزارش از حواشی ایجاد شده پیرامون مراسم برج میلاد است، افزود: سوال این است که چرا رسانه ملی با وجود گذشت این همه زمان از رخداد ماجرای مربوط املاک نجومی و دستگیری قائم مقام شهردار سابق هنوز به این دو حادثه ورود نکرده‌ است. او با اشاره به شرایطی که شورای چهارم مدیریت شهری را تحویل گرفت، گفت: در ابتدا در شرایطی وارد شدیم که شهرداری 52‌ هزار‌میلیارد تومان بدهی داشت و استخدام‌ها نیز فشار شدیدی به مدیریت شهری وارد کرده بود. بار اول که آقای نجفی را دیدیم اعلام کردند که معضل پرداخت حقوق کارمندان شهرداری در شهریورماه را دارند. میرلوحی با بیان اینکه انتظار داریم همه دستگاه‌ها به شهرداری کمک کرده و همه با هم هماهنگ کار کنند، گفت: آقای نجفی تاکنون اقدامات فراوانی انجام داده‌اند و کارهایی که انجام داده، کم نیست.