مدیری که می‌ترسد بهتر است کنار برود

سالن اجلاس سران دیروز میزبان نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت بود. رئیس جمهوری، معاون اول رئیس جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر کشور از جمله سخنرانان این برنامه بودند که در جمع مدیران دولتی رویکردهای کابینه  برای پیشبرد برنامه‌ها را یادآوری کردند. توجه به حصول رضایت مردم شاه بیت اظهارات در این نشست و بخصوص رئیس‌جمهوری بود.
روحانی تعریف انقلابی بودن را نیز به همین موضوع گره زد و تأکید کرد که انقلابی بودن یعنی گره از کار مردم باز کردن. البته که در این میان مخالفت‌هایی هم با برنامه‌های دولت وجود دارد. اما روحانی خطاب به مدیرانش تصریح کرد که نباید از اخم و تلفن‌های این و آن هراسی داشته باشند.
رئیس دولت از برخی دخالت‌ها در کار اجرایی هم انتقاد و از جمله تأکید کرد که دستگاه‌های نظارتی حق ورود به حوزه اجرایی را ندارند.
رئیس جمهوری ذیل تأکید بر حق مردم در انتقاد و امر به معروف و نهی از منکر، فضای مجازی را فرصتی برای بیان امر به معروف خواند و یقه‌گیری و دعوا در خیابان برای امر کردن به معروف را راهکار نادرستی دانست.


اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری هم در سخنان خود ضمن دفاع از تصمیمات ارزی دولت، اگر چه نامی از محمود احمدی‌نژاد نبرد، اما با اشاره به مواضع اخیر رئیس دولت‌های نهم و دهم، هشدار داد که حد واندازه خود را بداند.

صفحات 2 و 21 را بخوانید