دریادار سیاری: دریا یک فرصت بزرگ برای توسعه یک کشور است

معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم اختتامیه اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشور های حاشیه اقیانوس هند گفت: دریا یک فرصت بزرگ برای توسعه یک کشور است.
به گزارش مهر، امیر حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم اختتامیه اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشور های حاشیه اقیانوس هند گفت: دریا یک فرصت بزرگ برای توسعه یک کشور است. سیاری ادامه داد: دریا فرصتی بزرگ برای پیشرفت یک ملت است و آنها که از این محبت الهی برخوردار هستند؛ امکان همکاری با کشورهای دیگر را دارند اما این مهم در سایه امنیت ممکن می شود. وی افزود: آنهایی که به این منبع عظیم متصل هستند، فرصتی مناسب برای تعامل با دوستان و استفاده از ظرفیت‌های دریا دارند لیکن این فرصت در سایه امنیت معنا پیدا می‌کند. دریادار سیاری ادامه داد: اکنون که ده سال از آغاز به کار این اجلاس می‌گذرد می‌توان تغییر را در ابعاد مختلف احساس کرد. تعامل زیادی در سطوح مختلف برقرار شده و فرماندهان و مجموعه‌های مختلف نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند بیش از پیش در کنار هم قرار گرفته‌اند. معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه امروز با ایجاد فهم مشترک از دریاهای پیرامون و قابلیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر نظرات و آگاهی‌های‌مان به دست آمده گفت: گفتمان آیونز کیفی‌تر، تخصصی‌تر و حرفه‌ ای تر شده است. دریادار سیاری تصریح کرد: گفتمان این اجلاس ما را نسبت به دریا به‌ویژه اقیانوس هند و مسئولیت اصلی‌مان یعنی برقراری امنیت جمعی هوشیارتر کرده است. در این مدت ارزش و اهمیت اقیانوس هند، اهمیت اقتصاد از طریق دریا، اهمیت نیروی دریایی و کارکردهای آن و لزوم برقراری امنیت در دریا آن هم از طریق رویکرد جمعی ضرورت به اشتراک گذاشتن اطلاعات و افزایش آگاهی محیط دریایی، جنبه‌های مهم، برجسته و پر تکرار گفتمان مشترک‌مان بوده است. وی با بیان اینکه نزدیک‌تر شدن به هم و شنیدن نظرات بخشی از کارکردهای مهم این اجلاس بوده است، ‌گفت: آثار این هم‌اندیشی و تغییر رویکرد دولت‌های ساحلی و توجه بیشتر به دریا نیز تا حدی مشهود است.
وی با بیان اینکه ما این پیشرفت را مدیون توجهات و اقدامات همه فرماندهان و افسرانی هستیم که مشتاقانه و مسئولانه در جهت تحقق امنیت جمعی اقدام کرده‌اند، اظهار داشت: طی دیروز و امروز هم شاهد بودیم که اغلب شما به افزایش اهمیت دریا و تجارت از طریق آن و لزوم شفاف کردن قوانین و مقررات و افزایش پیچیدگیهای محیط دریا اشاره کردید.
سایر اخبار این روزنامه
سیدحسن خمینی: شبکه‌های اجتماعی انحصار را شکسته‌اند شهردار بعدی تهران کیست؟ 7 کاندیدای بهشت «ابتکار» از آغاز روایتی تازه درباره زندگی «جهان پهلوان تختی» گزارش می‌دهد بازگشت قصه «آقا تختی » به پرده نقره ای جلال خوشچهره بازی ترامپ، دیپلماسی تهران سورپرایز ایران برای آمریکا در صورت به خطر افتادن برجام به روایت شمخانی ایران راه خروج از NPT را پیش بینی کرده است «ابتکار» آثار ایجاد سامانه های شفاف سازی را بررسی کرد آجرهای شفاف دیوار های شیشه ای «ابتکار» از تلاش برای تخریب اصلاح طلبان توسط کریمی قدوسی به بهانه سوال از زنگنه گزارش می دهد آیا با وجود تعدد رسانه‌ها باز هم به تاسیس رسانه جدید نیاز داریم؟ هزار هزار رسانه برای نخواندن «‌ابتکار» دلایل برگزاری انتخابات زودهنگام در ترکیه را بررسی می‌کند فرار به جلوی اردوغان رئیس جمهور: می گویند روحانی رای را گرفت و رفت و دیگر از ما یادش رفت؛ والله بالله اینطور نیست دریادار سیاری: دریا یک فرصت بزرگ برای توسعه یک کشور است