ره توشه از بزرگان داریم

مسعود خوشابى- مقام معظم رهبرى صبح دوشنبه پس از بازدیدى که عصر یکشنبه به مدت 2.5 ساعت از ٧٧ غرفه تولیدات ایرانى شامل لوازم خانگى، نوشت‌افزار، پوشاک و منسوجات، مواد غذایى، دارو و تجهیزات پزشکى، لوازم آرایشى و بهداشتى، وسایل کودک، لوازم خودرو، وسایل صنعتى و ساختمانى و ... در نمایشگاه حسینیه امام راحل به عمل آورده بودند، درآستانه روز کار و کارگر، در دیدار هزاران کارگر و کارفرما ضمن ابراز این که «باید در مقابل نیروى کار ایرانى سر تعظیم فرود آورد و دست کارگر ایرانى را که از بهترین کارگران دنیاست بوسید»، وظیفه دولت را مقابله با «واردات بى رویه و قاچاق کالا» و «بر طرف کردن کامل موانع تولید همچون مشکلات بیمه، بانکى، مالیاتى و کمبود نقدینگى» دانستند. ایشان از بعد راهبردى اشاره فرمودند: «اگر مردم ببینند که مسئولان اصرار دارند مشکلات را با تکیه بر ظرفیت‌هاى داخلى [و نه با اتکاء به خارج ] حل کنند، مشکلات و سختى‌ها را نیز تحمل خواهند کرد».
شاید نتوان فشرده‌تر از این انتظارات کاملاً به جایى که از دولت براى رفع موانع تولید مى‌رود در یک سخنرانى کوتاه بیان داشت. اما متاسفانه بازوهاى اجرایى نظام از کشیدن این بار گران دچار ناهماهنگى، عدم تجانس و کاستى است. دولت تدبیر و امید تا کنون در موارد برشمرده، متاسفانه کارى که به کار آید نکرده، دلگرمى نیاورده و رفتارش به تتمیم فایده نینجامیده است.
آن چه ما تا کنون در خصوص موارد به درستى برشمرده رهبر انقلاب، هر روز و هر دم مشاهده کرده‌ایم، درهم‌گویى‌هایى بوده توجیه‌گرایانه در حد اقتصاد عامیانه کاملاً غیرحرفه‌اى. بیانات مطلع‌ترین و عالی‌ترین مقام حکومتى جمهورى اسلامى ایران دست‌مایه ما را غنى‌تر مى‌کند که آنچه به شدت رسانه‌اى شده است و شلاق‌کش گرده تولید گردیده، ناشى از بیان فریفتارى رسانه‌اى نیست و پیکر یافته و صلبیت موانع جدى برشمرده
است.
اگرموانعى همچون ورود بى رویه کالا [با تآکید مقام رهبرى بر مشابه با کیفیت داخلى]، قاچاق کالا، فقدان انواع گسترده بیمه‌هاى کارآمد، فقدان نظام بانکى ضابطه‌مند، سیستم مالیاتى ناقانونمند و ناعادلانه، همگى در جهت گردش نقدینگى نابهینه که متاسفانه این بداهت از چشم بسیارى پنهان مانده است را برطرف کنیم، طبعاً اگر نه براى نسل خود که براى پى‌آمدگان منزلگه امید واقعى و شجره‌نامه هویتى به نیکى ماندگار فراهم ساخته‌ایم.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» از تلاش چندباره مجلس برای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران گزارش می دهد بهارستان نشینان درانتظار باز شدن درهای بهشت «ابتکار » موج ابراز نا امیدی از وعده های محقق نشده دولت روحانی را بررسی می کند ناصر چشم‌آذر دار فانی را وداع گفت خاموشی نوای «باران عشق» محمدعلی وکیلی پاشنه ورنکشیده ها همان بی انگیزه های امروز؟! واکنش‌های جهانی به ادعاهای نخست وزیر اسرائیل در مورد برنامه هسته‌ای ایران ادامه دارد «ابتکار» آثار اقتصادی تصمیم احتمالی ترامپ مبنی بر خروج از برجام را بررسی کرد اقتصاد ایران در برزخ آمریکایی ماجرای دور اول اکران نوروزی سینما و شکایت دور دومی‌ها بررسی شد جنگ فیلم ها برای سالن های سینما دولت مراکش هفته گذشته به بهانه حمایت ایران از جبهه پولیساریو روابط خود را با تهران قطع کرد ایران در جام ملت‌های آسیا با عراق، ویتنام و یمن هم گروه شد دست شانس دایی برای تیم ملی فوتبال «ابتکار» از ابعاد مختلف فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام در ایران گزارش می دهد روزهای پسا تلگرامی ! جنگ براى تبدیل شدن آمریکا به ابر قدرت انرژى ره توشه از بزرگان داریم ایران در جام ملت‌های آسیا با عراق، ویتنام و یمن هم گروه شد دست شانس دایی برای تیم ملی فوتبال