شاهکار دختران ایران زمین

فینال دومین دوره رقابت‌های فوتسال قهرمانی بانوان آسیا دیروز (شنبه) به میزبانی تایلند برگزار شد و ایران با برتری 5 - 2 برابر ژاپن برای دومین‌بار پیاپی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. رقابت 2 تیم در نیمه نخست بدون گل به پایان رسید. در این نیمه شاگردان مظفر بازی نزدیک و پایاپایی با ژاپنی‌ها داشتند، البته تیم ملی ژاپن حملاتی را روی دروازه ایران داشت که هربار با عملکرد فوق‌العاده فرزانه توسلی به در بسته خورد. ملی‌پوشان ایران نیز حملاتی را روی دروازه ژاپن داشتند که به گل ختم نشد. نیمه دوم این دیدار در شرایطی برگزار شد که شاگردان مظفر برنامه حملات خود را روی دروازه ژاپن ادامه دادند. حملاتی که به گل‌های پرشمار ختم شد. اولین گل را سارا شیربیگی دقیقه11 به ثمر رساند. در فاصله کوتاهی فرشته کریمی از همان نقطه گل دوم را به ثمر رساند. حملات تیم ایران در شرایطی ادامه داشت که سارا شیربیگی گل سوم را نیز به ثمر رساند. گل چهارم را سارا شیربیگی و گل پنجم ایران را زارعی در فاصله کوتاهی وارد دروازه ژاپن کردند. در بازی پایانی تیم ملی ایران در نیمه اول با نمایش فوق‌العاده فرزانه توسلی درون دروازه به هدف خود رسید و توانست با تساوی به رختکن برود. در نیمه دوم نیز شیربیگی ستاره درخشان تیم ملی بود که توانست با ثبت 3 گل زده، نقش پر‌رنگی در پیروزی تیم ملی ایفا کند تا به این ترتیب هر 2 بازیکن در‌کنار یکدیگر بهترین‌های ایران باشند. به این ترتیب تیم ملی فوتسال بانوان ایران با نتیجه 5 - 2 مقابل ژاپن به برتری رسید.
 جایزه بازی جوانمردانه برای ایران
تیم ملی فوتسال بانوان ایران بعد از پایان رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال بانوان آسیا 2018 در تایلند، عنوان تیم اخلاق این رقابت‌ها را از آن خود کرد. نسیمه غلامی کاپیتان تیم ملی ایران جایزه بازی جوانمردانه را دریافت کرد.
 تندیس «خانم گل» برای شیربیگی


در پایان رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال بانوان آسیا 2018 در تایلند، سارا شیربیگی و فاطمه اعتدادی هر کدام با 9 گل زده در صدر جدول گلزنان قرار گرفتند که در پایان این رقابتها تندیس خانم گل به سارا شیربیگی اهدا شد. شیربیگی دو بار در این رقابتها هت تریک کرد. شیربیگی در بازی فینال مقابل ژاپن سه گل به ثمر رساند و جایزه بهترین گلزن مسابقات به وی اهدا شد.
 فرشته کریمی ارزشمندترین بازیکن
در مراسم اهدای جام و معرفی برترین‌های رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، فرشته کریمی عنوان ارزشمندترین بازیکن این دوره از رقابت‌ها را به دست آورد. علی کفاشیان رئیس کمیته فوتسال آسیا و لیلا صوفی زاده نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در مراسم اهدای جام حضور داشتند.
 تبریک کی روش
کارلوس کی‌روش، اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان ایران در آسیا را تبریک گفتند. در این پیام آمده است: کسب عنوان نخست رقابت‌های قهرمانی آسیا، بار دیگر استعداد جوانان ایرانی را اثبات کرد. دختران ایران در میان تیم‌های برتر آسیا، با دومین قهرمانی قاره‌ای نشان دادند که می‌توانند حرف‌های زیادی در آینده در سطح جهانی داشته باشند. باید قدردان این استعداد بود و شرایط را برای پیشرفت هر چه بیشتر آنها فراهم کرد.