دختران! افتخار ماييد

آرمان: دختران فوتسال ایران با شکست ژاپن، قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا شدند. این دومین قهرمانی تیم‌ملی فوتسال بانوان کشورمان در رقابت‌های آسیایی است.
مسیر فینال
بانوان ملی‌پوش ایرانی برای صعود به فینال در گروه D رقابت‌های قهرمانی آسیا باید با تیم‌های ازبکستان و ترکمنستان رقابت می‌کردند و با پیروزی 14 بر صفر برابر ترکمنستان شروع مقتدرانه‌ای به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی مسابقات داشتند؛ در دومین مسابقه شاگردان مظفر به مصاف ازبکستان رفتند و با پیروزی 9 بر 2 زمین مسابقه را ترک کردند تا با 6 امتیاز و به‌عنوان سر گروه به مرحله حذفی راه یابند (البته دومین دوره مسابقات قهرمانی بانوان آسیا در شرایطی با حضور 4 گروه برگزار شد که فوتسالیست‌های ایرانی در گروه چهارم این مسابقات حضور داشتند و تنها گروه سه تیمی ‌مسابقات را تشکیل دادند). پس از رسیدن به مرحله حذفی، بانوان ایرانی به مصاف چین رفتند که به‌عنوان تیم دوم از گروه سوم و پشت‌سر ژاپن به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات راه یافته بود. دختران ایرانی در این مسابقه و در یک بازی فشرده موفق شدند در نهایت با نتیجه 4 بر 2 به برتری دست یابند و به جمع چهار تیم پایانی برسند. در نیمه نهایی شاگردان مظفر به مصاف ویتنام رفتند که به‌عنوان تیم اول گروه دوم مسابقات در اولین گام موفق به شکست اندونزی شده بود ولی در مقابل بانوان ایرانی با شکست 5 بر صفر زمین مسابقه را ترک کردند، تا با توجه به پیروزی ژاپن برابر میزبان مسابقات تایلند در دیگر بازی نیمه نهایی، مانند سال 2015 بانوان ایرانی و ژاپنی برگزار‌کننده فینال آسیا باشند؛ تیم‌هایی که در رده مردان نیز مصاف‌های زیادی را تجربه کرده‌اند.
گزارش بازی فینال


در چارچوب دیدار فینال رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، تیم‌های ملی فوتسال بانوان ایران و ژاپن به میزبانی تایلند به مصاف هم رفتند. بیش از ۳۰۰ تماشاگر ایرانی و ژاپنی در ورزشگاه حضور داشته و به تشویق تیم‌های خود پرداختند. فرزانه توسلی، دروازه‌بان ایران در نیمه اول توانست تمام شوت‌ها و حملات تیم ژاپن را مهار کند. نیمه نخست این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. نیمه دوم را ملی‌پوشان کشورمان با قدرت بیشتری آغاز کردند. دقیقه یازده سارا شیربیگی توانست گل اول را وارد دروازه حریف کند. دقایقی بعد فرشته کریمی ‌توانست گل دوم ایران را بازیرکی تمام وارد دروازه ژاپن کند. پس از ۲ گل اول ایران شیرازه تیم‌ملی فوتسال ژاپن بهم ریخت و سارا شیربیگی توانست گل دوم خودش و سوم ایران را به ثمر برساند. گل چهارم کشورمان را بازهم سارا شیربیگی به ثمر رساند و توانست هت‌تریک کند. بعد از دریافت ۴ گل توسط ژاپنی، آنها توانستند یکی از گل‌های خورده را جبران کنند. گل پنجم ایران توسط فهمیه زارعی به ثمر رسید. در دقایق آخر این دیدار تیم ژاپن توانست دوم گل را وارد دروازه توسلی کند.
خانم گل
در پایان رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال بانوان آسیا 2018 در تایلند، سارا شیربیگی و فاطمه اعتدادی هر کدام با 9 گل‌زده در صدر جدول گلزنان قرار گرفتند که در پایان این رقابت‌ها تندیس خانم گل به سارا شیربیگی اهدا شد. شیربیگی دو بار در این رقابت‌ها هت‌تریک کرد.
با ارزشمندترین بازیکن
در پایان رقابت‌ها و در مراسم اهدای جام، تندیس ارزشمندترین بازیکن به فرشته کریمی‌ اهدا شد. علی کفاشیان رئیس کمیته فوتسال آسیا و لیلا صوفی‌زاده نایب‌رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در مراسم اهدای جام حضور داشتند.
کاپ اخلاق
پس از اینکه تیم‌ملی فوتسال بانوان ایران به‌عنوان تیم اخلاق این رقابت‌ها دست یافت، نسیمه غلامی‌کاپیتان تیم‌ملی ایران جایزه بازی جوانمردانه را دریافت کرد.
تبریک کی‌روش و تیم‌ملی
کارلوس کی‌روش، اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم‌ملی فوتبال ایران، طی پیامی ‌کسب این عنوان را تبریک گفتند. در این پیام آمده است: «کسب عنوان نخست رقابت‌های قهرمانی آسیا، بار دیگر استعداد جوانان ایرانی را اثبات کرد. دختران ایران در میان تیم‌های برتر آسیا، با دومین قهرمانی قاره‌ای نشان دادند که می‌توانند حرف‌های زیادی در آینده در سطح جهانی داشته باشند. باید قدردان این استعداد بود و شرایط را برای پیشرفت هر چه بیشتر آنها فراهم کرد.
تبریک تاج
مهدی تاج در پی قهرمانی تیم‌ملی فوتسال بانوان ایران در رقابت‌های آسیایی در پیامی‌ این عنوان با ارزش را به آحاد مردم،جامعه فوتبال و فوتسال کشور و به‌ویژه بانوان ورزشکار تبریک و تهنیت گفت. در پیام رئیس فدراسیون فوتبال آمده است؛ در روزهای میانه بهاران خجسته سال 1397،قهرمانی بانوان رشید گستره ایران زمین، حلاوت دیگری به جامعه فوتبال کشور افزون کرد. هرچه از آوردگاه تایلند در روزهای گذشته مخابره شد؛ در خاطر خانواده ورزش به نیکی به ثبت رسید و تیم طلایی ایران را به تاریخ الصاق کرد. اینجانب ضمن تبریک قهرمانی تیم‌ملی فوتسال بانوان ایران به عموم مردم کشورمان،جامعه فوتسال و فوتبال کشور و همچنین بانوان ورزشکار،از تلاش صادقانه کادر مدیریتی و فنی شایسته این تیم و همچنین تک تک بازیکنان متعصب آن کمال تشکر را دارم و برای آنها آرزوی بهترین‌ها را از درگاه باریتعالی خواهانم.
تبریک رئیس جمهور به قهرمانی دختران فوتسالیست
رئیس‌جمهور در پیامی قهرمانی ارزشمند تیم ملی فوتسال بانوان ایران در آسیا را نشان دیگری از پویایی، توانمندی و شایستگی زنان و دختران عزیز این مرز و بوم دانست و ابراز امیدواری کرد با توجه بیشتر مسئولان ورزشی، شاهد تداوم این مسیر بالنده باشیم. در متن پیام تبریک حسن روحانی آمده است: قهرمانی ارزشمند تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان در رقابت‌های قاره آسیا برای دومین بار پیاپی و طنین سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، موجب شادمانی هموطنان ورزش‌دوست گردید. این پیروزی شیرین، نشان دیگری از پویایی، توانمندی و شایستگی بانوان و دختران عزیز این مرز و بوم است که امیدوارم با توجه بیشتر مسئولان ورزشی، شاهد تداوم این مسیر بالنده و امیدآفرین در سایر رشته‏‌های ورزشی بانوان نیز باشیم. اینجانب کسب این موفقیت ارزنده را به عموم مردم ایران تبریک می‌گویم و از تلاش‌های مربیان و دست‌اندرکاران این رشته ورزشی، به‏‌ویژه از قهرمانان تیم ملی‏ فوتسال بانوان، تشکر می‌کنم. سربلندی همیشگی جوانان ایران اسلامی که مهمترین سرمایه‌های کشور عزیزمان هستند را از خداوند بزرگ مسألت دارم.