معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت: کار در فاز ۱۱ پارس جنوبی متوقف نشده است

ایسنا- معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور مهندسی و توسعه با تاکید بر این‌که با خروج ترامپ از برجام کار در فاز ۱۱ پارس جنوبی متوقف نشده است، توضیحاتی را در مورد آخرین پروژه‌های نفتی کشور ارائه کرد.
، غلامرضا منوچهری در نشستی با اشاره به طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، گفت: در برخی از اخبار گفته می‌شود که این پروژه متوقف شده است اما باید گفت پروژه فاز ۱۱ پارس جنوبی بعد از خروج ترامپ از برجام و احتمال خروج توتال جلو رفته و کارهای طراحی و مناقصه انجام شده است. حتی نتایج مناقصات مشخص شده و آماده ابلاغ است.
وی با تاکید بر این‌که در انجام پروژه فاز ۱۱ پارس جنوبی زمان از دست نرفته است، تصریح کرد: در قرارداد توسعه این فاز خروج توتال پیش بینی شده بود و بر همین اساس سی ان پی سی چین جایگزین توتال خواهد شد. چنانچه این شرکت چینی هم در فاز ۱۱ نماند، شرکت پتروپارس عملیات توسعه فاز ۱۱ را انجام خواهد داد.
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور مهندسی و توسعه در مورد این‌که گفته می‌شود چرا از همان ابتدا توسعه فاز ۱۱ به عهده پتروپارس گذاشته نشد توضیح داد: زیرا در آن زمان و حتی همین حالا هم نگران تامین مالی پروژه و همچنین اجرای فاز دوم توسعه فاز ۱۱ که همان ایستگاه تقویت فشار است، هستیم. البته فاز دوم این طرح در سه یا چهار سال آینده اجرا خواهد شد و نمی‌توان پیش‌بینی کرد شرایط در آن زمان به چه صورت است. منوچهری با تاکید بر این‌که دراجرای طرح توسعه فاز ۱۱ زمان و سرمایه از دست نرفته است، گفت:‌هر شرکت دیگری هم به غیر از توتال این طرح را انجام می‌داد به همین زمان برای انجام مطالعه و مناقصه نیاز داشت.
وی در پاسخ به این سوال ایسنا این که هزینه ۹۰ میلیون دلاری که توتال در فاز ۱۱ انجام داده است را چه کسی باید پرداخت کند، اظهار کرد: اگر اپراتور شرکت چینی سی ان پی سی آر باشد از طریق این شرکت هزینه‌های توتال پرداخت خواهد شد. این شرکت چینی از نظر توان مالی از توتال هم قوی‌تر است.
سایر اخبار این روزنامه
دموکراسی چگونه می میرد؟ درس‌هایی از ظهور حاکمان قدرتمند در کشورهای ضعیف «همدلی» گفته‌های نماینده همدان درباره فساد سیستماتیک در کشور را بررسی می‌کند فسادِ درون «همدلی» از فرونشست نگران‌کننده زمین در تهران و بی‌توجهی مسئولان نسبت به این موضوع گزارش می‌دهد بازی ایران- اسپانیا در جام جهانی، جایی برای رویاپردازی حمله یوزها به قلب ماتادورها «همدلی» در گزارشی میدانی و گفت وگو با متخصصان حوزه فناوری و اطلاعات مکانیزم پیامک‌هایی که از مشترکان پول کم‌ می‌کند را برررسی کرد تشکیل ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات علیه اقدامات آمریکا باحضور سه قوه و صدا و سیما کاش این آنتن صدا داشت هرمز شریفیان استعفای خوب در دیدار کرباسیان با وزیر اقتصاد سوریه مطرح شد؛ آمادگی ایران و سوریه برای اعمال تعرفه ترجیحی واردات کالا عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد: پالس منفی برخی تولیدکنندگان نفت به بازار نفت مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی : قوانین موجود با رشد تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال سازگار نیستند معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت: کار در فاز ۱۱ پارس جنوبی متوقف نشده است بازی ایران- اسپانیا در جام جهانی، جایی برای رویاپردازی حمله یوزها به قلب ماتادورها بازی ایران- اسپانیا در جام جهانی، جایی برای رویاپردازی حمله یوزها به قلب ماتادورها