برجام به مویی بند است

پایگاه اطلاع‌رسانی‌دولت- وزیر اطلاعات گفت‌: در مذاکرات با طرف‌های خارجی به همه آنها به صراحت اعلام شد که برجام به یک مو بند است‌.
سیدمحمود علوی در بازدید از مجتمع غنی‌سازی شهید دکتر مسعود علی محمدی در فردو اظهار داشت‌: اگر طرف‌های دیگر بدعهدی هماهنگ با آمریکا نشان دهند و بخواهند از برجام خارج شوند، جمهوری اسلامی ایران با دستاوردهای ارزشمندی دانشمندان ایرانی که بر اساس تحقیق و توسعه کسب شده است، می‌تواند در فرصت کوتاه فرسنگ‌ها به قبل از برجام برگردد و حتی صنعت هسته‌ای را به نقاط حساس‌تری رسانده و به پیشرفت تعیین‌کننده‌تر نائل شود‌. وی ادامه داد‌: امروز در شرایطی هستیم که هر یک از اعضای توافق هسته‌ای بدعهدی نشان داده و اعتبار اندکی را هم که داشتند از بین برده‌اند و امروز همه بدعهدی آمریکا را می‌بینند‌. عضو شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد‌: فرزندان ایران نشان داده‌اند که خروج یک عضو از برجام تاثیری بر عزم و اراده آنها ندارد و همان‌طور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند باید قدرت غنی‌سازی ایران در چارچوب برجام به ۱۹۰ هزار سو برسد‌. علوی افزود‌: همه نیروها با فرمان ایشان، انرژی مضاعف گرفتند و امروز هم در مذاکراتی که با طرف‌های خارجی داریم به همه آنها به صراحت اعلام شده که برجام به یک مو بند است‌. وی تصریح کرد‌: کسانی که بدعهدی کردند، خواهند دید این کار آنها بیش از ایران به زیان خود آنان می‌شود، ایران حتما باید با اراده خود حرکت کند و بیگانگان قدمی به سود ایران برنمی‌دارند‌.
همچنین بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد‌: ما آماده‌ایم بلافاصله بعد از دستور رهبری در جایگاه مناسب قرار گیریم و با سرعت به مراتب جلوتر از گذشته برویم‌. وی در بازدید از سایت فردو گفت‌: ظرفیت کشور در رفتن به سمت غنی‌سازی صنعتی بسیار بالاست، بنا به نظر رهبر انقلاب در چارچوب برجام اقدام می‌کنیم‌.
اگر زمینه ایجاب کند و اگر برجام نباشد برای حرکت در این مسیر پیش‌بینی لازم را کرده‌ایم‌.
وی با اشاره به بازدید وزیر اطلاعات و تایید توانمندی و آمادگی این مجموعه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد‌: این مساله پیام خود را دارد و دلگرمی خوبی است هم برای ملت شریف که دستاوردهای هسته‌ای حفظ شده و هم پیامی است به طرف‌های خارجی که محدودیت‌های پذیرفته شده بر اساس توافقات بوده است و آنها هم باید تعهدات خود را محترم بشمارند‌. معاون صالحی ادامه داد‌: متاسفانه آمریکا به تعهداتش پایبند نبوده است‌. اروپایی‌ها هم باید تا پایان ماه جاری میلادی تصمیم بگیرند و نظرشان را بگویند‌.