بعدازظهر روزگذشته روی داد آتش سوزی در برج پارامیس منطقه 22 تهران

حدود ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه بعدازظهر روزگذشته آتش سوزی در برج پارامیس در میدان موج خیابان دریا منطقه ۲۲ تهران به آتش‌نشانی تهران بزرگ گزارش شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در پی این اعلام، ماموران آتش‌نشانی و نیروی انتظامی بلافاصله به محل اعزام شدند و کار اطفای حریق را آغاز کردند.
براساس اطلاعات واصله، این برج مسکونی دارای ۲۱ طبقه و ۲۶۰ واحد مسکونی است. برج مذکور متعلق به اعضای هیات علمی دانشگاه تهران بوده و خانواده اعضای هیات علمی دانشگاه تهران در آن سکونت داشتند. برق این ساختمان از طریق ژنراتور تامین می‌شود، اما به دلیل این‌که این ساختمان پایان‌کار ندارد، سیستم اطفای حریق آن هنوز راه‌اندازی نشده است.
آتش در بسیاری از بخش‌های برج مسکونی پارمیس تحت کنترل است


در همین رابطه سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: در حال حاضر آتش در بسیاری از بخش‌های برج مسکونی پارمیس در شهرک راه‌آهن تحت کنترل است و عملیات خاموش کردن آتش تا لحظه تنظیم خبر ادامه داشت.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به محل آتش‌سوزی که در منطقه ۲۲، میدان موج و خیابان دریا در یک ساختمان بلند مرتبه با حدود ۲۰ طبقه است، گفت: ساکنان این برج تخلیه شدند.
وی به ساعت وقوع حادثه که ۱۵:۲۵ دقیقه بود اشاره کرد و افزود: بلافاصله از شش، هفت ایستگاه نیرو‌های آتش‌نشانی به محل اعزام شدند وآتش‌نشانان در دو و نیم دقیقه در محل حاضر شدند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اضافه کرد: در داخل رایزر‌ها (مسیر عبور تاسیسات)، آتش‌سوزی اتفاق افتاده و به برخی واحد‌های مجاور نیز سرایت کرده بود.
وی با اشاره به اینکه دود غلیظی تمام طبقات را فرا گرفته بود، گفت: تقریبا تا آخرین طبقه دود وجود داشت. وی افزود: نیرو‌های آتش‌نشانی در بالاترین طبقه حضور داشتند و عملیات جستجو برای نجات افراد همچنان ادامه پیدا کرد.
60 مصدوم در آتش‌سوزی برج پارامیس
سرپرست سازمان اورژانس کشور درباره تعداد مصدومان گفت: شمار مصدومین آتش سوزی برج پارامیس شهرک راه آهن به ۶۰ تن رسید.10 مصدوم که ۲ تن از آنها کودک و نوزاد بودند به بیمارستان منتقل و سایرین در محل درمان شدند.
سایر اخبار این روزنامه