تا ثُریّا کى رود دیوار کج؟

مسعود خوشابى- رئیس قوه مجریه حتى ٢٢ روز دیگر هم نتوانست تحمل کند و ضمن تقدیر از وى درخصوص برخورد با موسسات غیرمجاز با استعفاى رئیس کل بانک مرکزى موافقت کرد.
چه قدر باعث امتنان خاطر ما مى‌شد که مناسب با گزارش کار پنج ساله‌اى که وظیفه خود مى‌دانستند به پیشگاه مردم ارائه مى‌دادند ما هم توجیهى براى تقدیر از ایشان نصیب‌مان مى‌شد. ولى گویا ولى‌الله صرفا در مقابل خداى متعال رسالت پاسخ‌گویى دارند، اساسا نقش مردم در جمهورى اسلامى ایران در انتخابات به اوج مى‌رسد و بعد از آن به حضیض! این حق ما مردم است که بدانیم وقتى ایشان مدیر کلى بانک مرکزى را با دلار ٣ هزار تومانى تحویل گرفتند و با دلار ٩ هزار تومانى تحویل دادند، چه جاى «تقدیر» دارند؟
این حق ما است بدانیم که با اسکناس‌هاى بدون پشتوانه‌اى که بنا به دستور بانک مرکزى طى زعامت این بزرگوار در جریان افتاد و لطمات غیرقابل جبرانى به معیشت مردم وارد کرد، باز هم جاى «تقدیر» دارد؟
این همه شعبه‌هاى رنگارنگ از بانک‌ها که تعدادشان با شمار باب مغازه‌ها در رقابت است، بهره‌هایى که در سال نرخ‌های‌شان تغییر مى‌کرد، سکه فروختن‌هایى که فقط روسیاهى به بار آوردند، ارز مسافرتى که از شدت بى‌برنامگى‌اش پا نگرفته جمع شد و بدتر از همه برخوردشان با موسسات مالى و اعتبارى که یک‌شبه غیرمجاز معرفى شدند و میلیون‌ها غارت‌شده جان به لب آمده از خود باقى گذاشتند، مشتى از خروارى که در کتمان هم نمى‌روند، چه طور ممکن است جاى «تقدیر» داشته باشد .


هر چه زیر و رو مى‌کنیم، واژه «تقدیر» در این عملکرد محلى از اعتبار ندارد!
پیشنهاد اکید ما به رئیس قوه مجریه با حفظ احترامات فائقه به ایشان این است که تاکنون که ما را از انتخاب خودشان پشیمان کرده‌اید، لطفا کارى نکنند که از انتخابات رویگردان شویم!
طبعا هیچ‌گاه ما از ایشان انتظار نداشته و نداریم که از اقتصاد سیاسى چیزى بدانند ولى این انتظار را داشته و داریم که به عنوان یک رئیس از این توانایى برخوردار بودند که از بهترین‌هاى موجود نه تنها در ایران بلکه در جهان سود مى‌جستند.
ما مانده‌ایم این دهان کجى ۴٠ ساله جمهورى اسلامى ایران به جایگاه تخصص تا کجا باید ادامه پیدا کند تا ما از «نعمات» پرشمارش بى‌بهره نمانیم!
این عبارت که «نام ایشان در تاریخ ایران ماندگار خواهد بود» کاملا صحیح است!
سایر اخبار این روزنامه
وزیر امور خارجه در همایش مشترک سفرا و روسای نمایندگی های ایران در خارج از کشور با بخش خصوصی : دیروز اخبار ضد ونقیضی درباره اقدام به خروج غیر قانونی شهرام جزایری از مرز بازرگان منتشر شد محمد هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با «ابتکار»: صدا و سیما دیگر نقش رسانه ملی و آثار رسانه ملی را ندارد محمد صادق جنان صفت بازار ناآرام ارز و احتمال استعفای دولت «ابتکار» از عواقب احتمالی کنار گذاشته شدن ناگهانی 1200 مدیر بازنشسته گزارش می دهد «ابتکار» از آمادگی های ایران در برابر تحریم‌های 13 مرداد آمریکا گزارش می‌دهد «باطل السحر» همبستگی در برابر تحریم‌های خارجی « ابتکار» شروع مجدد جدال لفظی میان ترکیه و آمریکا را بررسی می‌کند حرکت پاندولی آنکارا در سیاست خارجی نقش دست‌های پشت پرده در بازار آشفته اقتصادی چیست؟ از کودتای اقتصادی تا براندازی سیاسی حاشیه های حمید هیراد تمام نمی شود ایرادهای هیراد! تغییرات عجیب میراث‌فرهنگی اصفهان در آثار تاریخی نصف جهان ادامه دارد اولین حوض فرنگی ایران قربانی چوگان در نقش جهان ثبات «بهشت» و مصلحت پایتخت تا ثُریّا کى رود دیوار کج؟