خبر

بسته جدید ارزی دولت نهایی شد
رئیس کل بانک مرکزی گفت: به همراه صاحبنظران، کارشناسان و مسئولان اقتصادی، به‌طور تمام وقت در حال بررسی راه‌های برون رفت از وضعیت فعلی ارزی هستیم. عبدالناصر همتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: این روزها خیلی از فعالان حوزه رسانه که بابت همراهی خوب آنها در تنویر افکار عمومی در ماه‌ها و سال‌های گذشته قدردان هستم، این سوال را مطرح می‌کنند که چرا همتی ارتباط خود با رسانه‌ها را قطع کرده است و توضیحی در مورد مسائل ارزی، پولی و اقتصادی نمی‌دهد؟ وی در پاسخ به این موضوع نوشته است: اول این‌که از روزی که مسئولیت گرفته‌ام به همراه صاحب نظران، کارشناسان و سایر مسئولان اقتصادی تمام وقت درگیر بررسی راه‌های برون رفت از وضعیت فعلی ارزی و یافتن بهترین راه با کمترین آثار منفی هستیم و نتیجه حاصله را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. رئیس شورای پول و اعتبار ادامه داد: دوم این‌که هرچند مسئولان بانک مرکزی در تمام کشورها بیشتر عمل می‌کنند و به ندرت سخن می‌گویند، ولی با توجه به شرایط خاص کشورمان حتما در حد ضرورت مصاحبه و توضیحات لازم را ارائه خواهم داد.
 
زیان انباشته ۵۶۰۰ میلیارد تومانی راه‎آهن


معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن از زیان انباشته ۵۶۰۰ میلیارد تومانی این شرکت خبرداد و گفت: افزایش خطوط ریلی منجر به افزایش درآمد‌ها و سودآوری نشد. محمدرضا نصرت نظامی با بیان این که راه آهن خوشبخت نبوده و با مشکلات زیادی دست به گریبان است، اظهار کرد: در پایان سال ۹۲ راه آهن ۲۵۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته داشت که این رقم در پایان سال گذشته به ۵۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. وی افزود: مجموع درآمد راه آهن در مدت یاد شده ۷۰۰۰ میلیارد تومان، اما هزینه‌ها ۱۰۸۰۰ میلیارد تومان بوده است. وی یادآور شد: راه آهن سال گذشته ۱۵۰۰ میلیارد تومان درآمد داشت و ۱۳۶۹ میلیارد تومان زیان دادیم. معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این که افزایش خطوط ریلی منجر به افزایش درآمد‌ها و سودآوری نشد، گفت: تا سال ۹۲ یک کیلومتر خط ۱۲۰ میلیون تومان درآمد داشت که سال ۹۶ به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافت. این در حالی است که هزینه‌ها از ۱۳۰ میلیون به ۲۸۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
 
برخورد با صاحبان
پمپ بنزین‌های احتکار کننده
مسئولان شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کردند: با پمپ بنزین‌های متخلف برخورد می‌شود. درپی گزارش‌های رسیده، صاحب پمپ بنزینی مستقر در بزرگراه شهید بابایی صبح دیروز با بستن همه پمپ‌های خود و باز گذاشتن تنها یک پمپ بنزین سوپر باعث ایجاد صف طولانی و معطلی شهروندان شد. متصدی پمپ بنزین اعلام می‌کرد که بنزین ندارد. با پیگیری‌های انجام شده و کسب اطلاع از شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مشخص شد که در این جایگاه به مقدار کافی بنزین یورو۴ وجود داشته، اما به دلیل بارگیری دوباره بنزین سوپر فقط اقدام به فروش این نوع بنزین می‌کرده است. آنچه از مسئولان مرتبط شنیده شد، این بود که مسئول جایگاه خودسرانه بخش بنزین یورو۴ را تعطیل کرده بود تا برای بارگیری مخزن سوپر خود جا بازکند. با پیگیری‌های صورت گرفته به بهره‌بردار جایگاه تذکر شدید داده شد و جایگاه با تمام ظرفیت فعال شد و تذکر کتبی به مالک داده خواهد شد.