رسانه‌های مغرب:خدمت رسانی سعودی به حجاج ما فاجعه بار بود

رسانه‌های مغربی با انتقاد از شیوه خدمت رسانی سعودی به حجاج این کشور نوشتند: مغربی‌ها با مشکلات زیادی از جمله محل اسکان، حمل و نقل و کیفیت غذا مواجه بودند و اوضاع بسیاری از آن‌ها فاجعه بار بود.
تارنمای «مراکش الان» نوشت: در پی شکایت حجاج از وضعیت خود، وزارت اوقاف و امور اسلامی مغرب دیروز جلسه‌ای فوق‌العاده با بعثه حج مغرب تشکیل داد. پیش از آن نیز «احمد التوفیق » وزیر اوقاف و امور اسلامی مغرب در تماس با همتای سعودی خود از مشکلات به وجود آمده در مراسم حج امسال به ویژه مشکلات غذا، حمل ونقل و محل اسکان حجاج گله و شکایت کرده بود.
مراکش الان افزود: طی روزهای گذشته ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد وضعیت حجاج نامناسب بوده است و آن‌ها روزهای سختی را سپری کرده‌اند.
تارنمای مغربی «کوشک» نیز نوشت: یحیی الیحیاوی تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه با انتقاد از مسئولان وزارت اوقاف کشورش به دلیل سرپوش گذاشتن بر مشکلات حاجیان گفت، وزارت اوقاف درحالی منکر وضعیت بد حاجیان می‌شود که برخی از آن‌ها ناچار شدند چند بار در سرویس‌های بهداشتی بخوابند.


وی افزود: بسیاری از حجاج در عرفات و مزدلفه با مشکل جدی داشتند و برخی از آن‌ها در مناطق مختلف مکه سرگردان شدند درحالی که همه هزینه‌ها را پرداخت کرده بودند اما خدمات مناسب به آن‌ها ارائه نشد، شخص شاه مغرب باید در این خصوص دخالت کند.
تارنمای «العمق المغربی » نیز نوشت: اوضاع بسیاری از حاجیان مغربی فاجعه بار بود.
شبکه‌های اجتماعی طی روزهای گذشته ویدیوهایی منتشر کرده که حجاج مغربی در آن، از شاه این کشور می‌خواهند به مشکلات آن‌ها رسیدگی کند زیرا با آنان برخورد بسیار بدی شده است و جدا از این به دلیل نبود راهنما،بسیاری از حجاج بیسواد موفق به به جا آوردن مراسم حج به صورت درست نشدند.
سایر اخبار این روزنامه
جزئیات تصمیم مهم دولت برای بازگشت ارز پتروشیمی‌ها خانه موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افتتاح شد تجدید میثاق رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) روسیه: آمریکا، انگلیس و فرانسه آماده حمله به سوریه می‌شوند یک روزنامه صهیونیستی فاش کرد: اسرائیل در مانور دریایی با کشورهای اسلامی شرکت کرد! پشت پرده جنجال ضدایرانی ترامپ رسانه‌های مغرب:خدمت رسانی سعودی به حجاج ما فاجعه بار بود چامسکی: ترامپ رئیس جمهوری خودشیفته و درحال فروپاشی است چه کسی طناب استیضاح را بر گردن ترامپ می‌اندازد؟ رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور: فولاد مبارکه صنعت سبز است مروری بر جریان انحرافی تجمع فیضیه و حواشی آن تجدید میثاق رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) وزیر بهداشت کارگروه رفع مشکل واردات دارو تشکیل داد واکنش ناجا به ماجرای درگیری راننده لندکروز با مامور پلیس شرایط و نحوه ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان کشوری برگزاری اولین جشنواره فعالان عرصه «دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی» تجدید میثاق رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) تجدید میثاق رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) تجدید میثاق رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) تجدید میثاق رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) تجدید میثاق رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) تجدید میثاق رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره)