طلبکاری اصولگرایان از لطایف تاریخ

در اوضاع کنونی کشور، اصلاح طلبان و دولت درحال دادن تاوان آن چیزی هستند که به مراتب نقش‌شان در ایجاد آن کمتر از ندانم‌کاری‌ها‌ی جریان سیاسی مقابل است. جریانی که امروز با زیرکی تمام سعی می‌کند خودش را نسبت به اصلاح طلبان و دولت در موضع طلبکار قرار دهد. اصولگرایان خودشان هم می‌دانند که مسبب همه این مشکلات خود آن‌ها‌ هستند. جریان اصولگرای تندرو می‌خواهد از مواضع امروز کشور برای انتخابات سال آینده بهره‌برداری کند و به دنبال سوا ستفاده از شرایط
فعلی است.
اما کسی نیست که الفبای سیاست و اقتصاد را بفهمد و ریشه این مشکلات را در سیاست‌ها‌ی نادرست جریان اصولگرا نداند. همه می‌دانند که ریشه مشکلات اقتصادی اخیر به تحریم‌ها‌ برمی‌گردد.
همه هم می دانند که این تحریم ها در زمان قبل از دولت روحانی که متعلق به جریان تند اصولگرا بوده است شروع شد.


روحانی به هرحال تلاش کرد تا برجام را به نتیجه برساند و دیدیم که در دوره اول او ثبات نسبی خوبی در ارتباط با پول ملی ایجاد شد و اتفاقات نسبتا خوبی را هم به یمن فعالیت های سیاست خارجه ایجاد کرد . متاسفانه در دوره دوم دولت او، باروی کار آمدن ترامپ با بحث برگشت تحریم ها مواجه شدیم اما یک دلیل این برگشت تحریم ها دولت آمریکا بود . فراموش نکنیم میان طیف مخالفان روحانی بارها به نوعی تلاش کردند تا همگام با ترامپ عمل کنند و برجام را به هم بریزند . بی تردید جریان اصولگرا بیشترین کمک را به ترامپ کرد تا اتفاقات امروز بیفتد.
این طیف انواع اقدامات را صورت داد تا برجام به ثمر نرسد طیف دلواپس در ارتباط با شکست برجام امروز به موفقیت رسیده است. از همان روزی که برجام به نتیحه رسید و ملت در خیابان ها شادی کرد طیف دلواپس که با ملت همسو نیست دلواپس تر شد و انواع کارشکنی ها را برای به ثمر نرسیدن برجام انجام داد.
و امروز تحریم ها در حال بازگشت هستند و نتیجه بازگشت این تحریم ها کاهش ارزش پول ما و تورم و فشار اقتصادی کم سابقه به مردم است. اکنون طیف دلواپسی که در بازگشت تحریم ها دخیل هستند زبانشان دراز است و به دولت و اصلاح طلبان می تازند و آنها را به خاطر کاری که خودشان کردند مورد حمله قرارمی دهند . این از لطیفه‌های تاریخ است.
این طیف دلواپس و هم فکران آن ها و اصولگرایان رادیکال بودند که هم در اعمال تحریم ها و هم در برگشت تحریم مقصر اوضاع کشور هستند ولی به جای آنکه پاسخگوی کارشان باشند در موقعیت طلبکار قرار
گرفته اند و مطالبه گر شده اند. آنها گاهی به این نابسامانی ها دامن می زنند تا بتوانند در انتخابات آتی پیروز میدان شوند.