علمای بحرین: گذشت 300 روز از محاصره منزل شیخ عیسی قاسم لکه ننگی بر پیشانی آل خلیفه است

علمای بحرین به مناسبت گذشت 300 روز از محاصره منطقه «الدراز» محل سکونت آیت‌الله عیسی قاسم رهبری معنوی انقلاب این کشور، بیانیه‌ای را صادر کردند.
علمای بحرین در این بیانیه ضمن قدردانی از صبوری، شجاعت و ایستادگی ملت بحرین بر ادامه این راه تا تحقق خواسته‌های عادلانه ملت تاکید کردند.
در این بیانیه آمده است:300 روز از حصار ظالمانه نظام به حول حریم آیت‌الله عیسی قاسم و منطقه الدراز و ساکنین نیک، مقاوم و استوارش گذشت؛ محاصره‌ای که در طی آن مزدوران نظام انواع قانون‌شکنی‌ها را مرتکب شدند، تجاوزات قانونی، اجتماعی، بشری، حقوقی، اقتصادی و مذهبی. و این لکه ننگی بر پیشانی این نظام و دلیلی بزرگ بر سستی، شکست و ضعف آن است.
اما از جهت دیگر این محاصره جایگاه این انسان محبوب (آیت‌الله عیسی قاسم) را در قلب‌های عموم مردم، بزرگ و کوچک نمایاند و نشان داد تلاش برای رسیدن و دستیابی به ایشان یا هر تعرضی به ایشان بدون گذشت از روی جنازه‌های مردم امکان پذیر نخواهد بود.


در پایان این بیانیه تاکید شده است: ما بر عزم مردم تاکید ورزیده، صبرشان را تجلیل نموده و قدردان ایستادگی آنان در تحصن در میدان فدا هستیم، همگی ایمان راسخ داریم که خداوند برای ملت پیروزی و عزت خواسته و به دست آنها خواسته‌های ملی را محقق ساخته و وطن از بند ظلم و استبداد رها خواهد شد.
در همین حال مرکز حقوق بشر بحرین در صفحه رسمی خود در توئیتر خطاب به رژیم آل خلیفه نوشت: شکنجه و اعدام شهروندان بحرینی باید متوقف شود.
مرکز حقوق بشر بحرین اخیرا در گزارشی اعلام کرده بود که رژیم آل خلیفه در سال گذشته یک هزار و 300 نفر از مردم بحرین را دستگیر کرده که در میان بازداشت شدگان 187 کودک نیز حضور دارند.
در همین خصوص، زید رعد الحسن کمیسر عالی حقوق بشر بحرین در افتتاحیه سی و سومین دوره شورای حقوق بشر در ژنو با اظهار نگرانی از دستگیری مدافعان حقوق بشر و فعالان سیاسی در بحرین گفت: طی 10 سال اخیر بحرین شاهد حوادث فاجعه آمیز سرکوب نارضایتی‌های مردمی به جای ارائه خدمت به مردم آن بوده است.
براساس اعلام مجامع حقوقی این کشور، سرکوب آزادی‌های عمومی، ممانعت از ابراز عقیده و در معرض انواع ظلم و ستم قرار گرفتن عموم شهروندان این کشور بویژه شیعیان در سال 2016 در هیچ سالی سابقه نداشته و مردم بحرین درحالی سال جدید را آغاز کرده‌اند که بسیاری از زندانیان سیاسی تنها به خاطر مطالبه گری عدالت و حقوق مصرح خود در زندان به سر می‌برند.
سایر اخبار این روزنامه
آغاز مرحله دوم ساماندهی سهام عدالت از 30 فروردین با بهره‌برداری از 6 فاز جدید ایران در برداشت میدان گازی پارس جنوبی از قطر سبقت گرفت اشتیاق به نامزدی در انتخابات؟! وزیر نفت در مراسم افتتاح طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی: قراردادهای جدید نفتی 100 هزار شغل مولد ایجاد می‌کند حجت‌الاسلام والمسلمین علوی: وزارت اطلاعات به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست سخنگوی قوه قضاییه: پرونده بقایی و احمدی نژاد مفتوح است سخنگوی شورای نگهبان: در تعریف جزئیات رجل سیاسی همه قصور داشته‌ایم علیرغم بسیج همه امکانات دولتی و تبلیغات چندین ماهه صورت گرفت پیروزی ضعیف اردوغان در همه‌پرسی قانون اساسی علمای بحرین: گذشت 300 روز از محاصره منزل شیخ عیسی قاسم لکه ننگی بر پیشانی آل خلیفه است یک نشریه آمریکایی: کاخ سفید امکان اعزام 50 هزار سرباز به سوریه را بررسی می‌کند دستاوردهای بخش انرژی ثروت ملی است ایران جنایت هولناک تروریست‌های تکفیری در سوریه را محکوم کرد در دیدار وزیر دفاع جمهوری آذربایجان شمخانی: استفاده آمریکا از بمب‌های غیرمتعارف تقویت‌کننده امنیت ملی این کشور نیست تاکید وزیران دفاع ایران و جمهوری آذربایجان بر گسترش روابط دفاعی انتقام شکست تروریست‌ها از قربانیان تروریسم سخنگوی قوه قضاییه: پرونده بقایی و احمدی نژاد مفتوح است سخنگوی قوه قضاییه: پرونده بقایی و احمدی نژاد مفتوح است با بهره‌برداری از 6 فاز جدید ایران در برداشت میدان گازی پارس جنوبی از قطر سبقت گرفت علمای بحرین: گذشت 300 روز از محاصره منزل شیخ عیسی قاسم لکه ننگی بر پیشانی آل خلیفه است وزیر نفت در مراسم افتتاح طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی: قراردادهای جدید نفتی 100 هزار شغل مولد ایجاد می‌کند حجت‌الاسلام والمسلمین علوی: وزارت اطلاعات به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست دستاوردهای بخش انرژی ثروت ملی است انتقام شکست تروریست‌ها از قربانیان تروریسم