انتقام شکست تروریست‌ها از قربانیان تروریسم

تروریست‌های وحشی در تازه‌ترین جنایت جنگی، با انفجار یک بمب در مسیر اتوبوس حامل شیعیان فوعه و کفریا در سوریه، فاجعه دیگری آفریدند که تاکنون 115 کشته ر ا بر شیعیان تحمیل کردند. براساس گزارش‌ها وضعیت برخی مجروحین وخیم گزارش شده و بیم آن می‌رود که تعداد قربانیان این فاجعه باز هم افزایش یابد.
این فاجعه نشان می‌دهد که تروریست‌ها از هر فرصتی برای جنایت و کشتار سوءاستفاده می‌کنند و کمترین ترحمی به آنها دقیقاً تعداد قربانیان را افزایش می‌دهد. فاجعه در منطقه تحت کنترل تروریست‌ها رخ داد و شرایطی را به وجود آورد که بیشترین تعداد قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. چهار اتوبوس که هر کدام حامل 65 مسافر بودند، هدف این بمب‌گذاری تروریست‌ها قرار گرفته اند، اما تاکنون واکنش قابل ذکری که متناسب با ابعاد حادثه باشد از سوی کشورهای غربی و حامیان تروریست‌ها مشاهده و گزارش نشده است درحالی که اگر حادثه بر علیه تروریست‌ها صورت گرفته بود، فریاد اعتراض و عربده‌های مدعیان حقوق بشر به گوش می‌رسید و آنها چنین وانمود کردند که گویا انسانیت هدف قرار گرفته و نابود شده است!
هنوز واکنش عوام فریبانه غرب و حامیان تروریسم درخصوص حادثه شیخون از ذهن‌ها محو نشده است. در آن حادثه هم تروریست‌ها به خاطر نگهداشتن سلاح‌های شیمیائی، مجرم اصلی و متهم ردیف اول محسوب می‌شوند ولی جوسازی حامیان تروریسم در حد و اندازه‌ای بود که مخاطبان تبلیغات رسانه‌ای چنین تصور کنند که دولت سوریه عامل و مقصر این حادثه است درحالی که اصل ماجرا به حادثه در انبار سلاح‌های شیمیائی تروریست‌ها مربوط می‌شد. اما اکنون قربانیان بمب‌گذاری تروریست‌ها را شیعیان تشکیل می‌دهند که به مدت چهار سال تحت محاصره همه جانبه تروریست‌ها قرار داشتند و در چارچوب مذاکرات فیمابین، شیعیان غیرنظامیان با تروریست‌های تحت محاصره مبادله شدند. بدین ترتیب از یکطرف تروریست‌ها از محاصره نجات یافته‌اند ولی از سوی دیگر شیعیان غیرنظامی به محض آزادی و انتقال از مسیر تحت کنترل تروریست‌ها، قتل عام شده‌اند. این در واقع انتقام شکست تروریست‌ها از قربانیان تروریسم است. نباید این قبیل فجایع که از اصل ماجرای اسارت و محاصره غیرنظامیان سوری نیز تلخ‌تر و غم انگیزتر است، به سادگی تحمل شود و دنیای معاصر از کنار آن به سادگی بگذرد. جای تعجب است که سازمان ملل، شورای امنیت، نهادهای حقوق بشری و کشورهائی که عموماً به خاطر تروریست‌ها دست به هر کاری می‌زنند، چرا در این مقوله ساکتند و با سکوت مرگبار خود عملاً به وقوع این فجایع ضدانسانی رضایت داده‌اند. طبعاً اگر این کشورها و مجامع در قبال این فاجعه، موضع اعتراض آمیزی داشتند، قطعاً با اظهار آن تلاش می‌کردند مرزهای روشنی میان خود تروریست‌ها ایجاد کنند ولی روند تحولات سوریه به قدری حساس و تعیین کننده است که حامیان تروریسم با وقاحت کامل از کنار فاجعه قتل عام شیعیان به سادگی می‌گذرند و فریاد اعتراض قابل ذکری هم در این مقوله به گوش نمی‌رسد. این امر نشان دهنده اهداف و ماهیت مشترک میان تروریست‌ها و حامیان وقیح آنهاست و یکبار دیگر نقاب از چهره حامیان تروریسم بر می‌دارد.
واقعیت این است که ماجراهای سوریه از همان ابتدا هم دقیقاً از ماهیت جنایتکارانه ترور یست‌ها و حامیان آنها حکایت داشت ولی حامیان تروریسم، آنها را به عنوان مبارزین راه آزادی و پرچمداران مبارزه علیه ظلم و بی‌عدالتی معرفی می‌کردند درحالی که خود سرگرم ظلم و جنایتی عظیم و بی‌سابقه بودند و هستند و عملاً روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرده‌اند.
مسئله این است که با در نظر گرفتن حملات شتابزده موشکی آمریکا ترامپ علیه سوریه به بهانه مقابله با حادثه خان شیخون، نقش آمریکا و سایر حامیان تروریسم را پررنگ‌تر و مشکوک‌تر جلوه می‌دهد. این نکته از آن جهت اهمیت دارد که آمریکا و متحدانش با پیشدستی در واکنش‌ها سعی کردند فرصت‌ها برای تحقیق و بررسی را از میان ببرند و در شرایطی که هنوز تحقیقی صورت نگرفته، از موضع قاضی و مجری قانونی، به زیان کسانی عمل کردند که در خط مقدم مبارزه واقعی با تروریسم قرار داشتند و دارند. در واقع، آن اقدام ترامپ، با هدف روحیه دادن به تروریست‌ها و انتقام‌گیری از سوریه به خاطر شکست‌های فاحش و غیرقابل جبران تروریست‌ها در جبهه عملیات میدانی صورت گرفت. فاجعه انفجار اتوبوس‌های حامل شیعیان غیرنظامی هم دقیقاً با همین اقدام ترامپ، در یک راستا قرار دارد، نباید به آمریکا و سایر حامیان تروریسم فرصت و مهلت داد که در آن واحد، هم از تروریست‌ها حمایت کنند و هم خود را به دروغ پرچمدار مبارزه با تروریسم جا بزنند. اما در عین حال برای سرپوش گذاشتن بر حقایق عینی و ملموس، دست به جنایات پیشدستانه بزنند و با هر اقدام خود، فاجعه تازه‌ای بیافرینند. اعتراض و مخالفت علیه این همه جنایت ضدانسانی، کمترین انتظاری است که از کشورهای مستقل و ملت‌های آزاده می‌رود. بعلاوه سکوت در چنین فاجعه‌ای به منزله همدستی و حمایت از تروریست‌ها و بالاتر از آن، همراهی با حامیان تروریسم تلقی خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
آغاز مرحله دوم ساماندهی سهام عدالت از 30 فروردین با بهره‌برداری از 6 فاز جدید ایران در برداشت میدان گازی پارس جنوبی از قطر سبقت گرفت اشتیاق به نامزدی در انتخابات؟! وزیر نفت در مراسم افتتاح طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی: قراردادهای جدید نفتی 100 هزار شغل مولد ایجاد می‌کند حجت‌الاسلام والمسلمین علوی: وزارت اطلاعات به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست سخنگوی قوه قضاییه: پرونده بقایی و احمدی نژاد مفتوح است سخنگوی شورای نگهبان: در تعریف جزئیات رجل سیاسی همه قصور داشته‌ایم علیرغم بسیج همه امکانات دولتی و تبلیغات چندین ماهه صورت گرفت پیروزی ضعیف اردوغان در همه‌پرسی قانون اساسی علمای بحرین: گذشت 300 روز از محاصره منزل شیخ عیسی قاسم لکه ننگی بر پیشانی آل خلیفه است یک نشریه آمریکایی: کاخ سفید امکان اعزام 50 هزار سرباز به سوریه را بررسی می‌کند دستاوردهای بخش انرژی ثروت ملی است ایران جنایت هولناک تروریست‌های تکفیری در سوریه را محکوم کرد در دیدار وزیر دفاع جمهوری آذربایجان شمخانی: استفاده آمریکا از بمب‌های غیرمتعارف تقویت‌کننده امنیت ملی این کشور نیست تاکید وزیران دفاع ایران و جمهوری آذربایجان بر گسترش روابط دفاعی انتقام شکست تروریست‌ها از قربانیان تروریسم سخنگوی قوه قضاییه: پرونده بقایی و احمدی نژاد مفتوح است سخنگوی قوه قضاییه: پرونده بقایی و احمدی نژاد مفتوح است با بهره‌برداری از 6 فاز جدید ایران در برداشت میدان گازی پارس جنوبی از قطر سبقت گرفت علمای بحرین: گذشت 300 روز از محاصره منزل شیخ عیسی قاسم لکه ننگی بر پیشانی آل خلیفه است وزیر نفت در مراسم افتتاح طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی: قراردادهای جدید نفتی 100 هزار شغل مولد ایجاد می‌کند حجت‌الاسلام والمسلمین علوی: وزارت اطلاعات به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست دستاوردهای بخش انرژی ثروت ملی است انتقام شکست تروریست‌ها از قربانیان تروریسم