در دیدار وزیر دفاع جمهوری آذربایجان شمخانی: استفاده آمریکا از بمب‌های غیرمتعارف تقویت‌کننده امنیت ملی این کشور نیست

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار سپهبد ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، استفاده آمریکا از بمب‌های بزرگ و غیرمتعارف در افغانستان را نامشروع دانست و گفت: بمباران مردم و کشورها هرگز نمی‌تواند تقویت‌کننده امنیت ملی این کشور باشد.
به گزارش ایرنا، علی شمخانی خاطر نشان کرد: اقدامات یکجانبه و ضد امنیت منطقه‌ای آمریکا و برخی کشورهای همپیمان آن نیز مقوم گروه‌های تروریستی در منطقه بوده و راه حل‌های سیاسی پایان بحران را ناکام می‌گذارد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: خطر تروریسم و ریشه‌های آن از جمله اندیشه تکفیری که توسط برخی کشورهای منطقه ترویج می‌شود، تمام منطقه را با بحران مواجه ساخته و مانع از رشد و پیشرفت کشورهای اسلامی می‌شود.
شمخانی اضافه کرد: موارد متعددی از استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط گروه‌های تروریستی ثبت شده است که عدم واکنش مناسب نسبت به آن و یا فرافکنی و دادن آدرس‌های انحرافی موجب بروز فجایع انسانی و بکارگیری آن‌ها در دیگر کشورها می‌شود.


وی در این دیدار با اشاره به اشتراکات فراوان میان دو کشور در مسائل دفاعی، سیاسی و منطقه‌ای و پیوندها و اشتراکات فرهنگی و مذهبی بر ضرورت گسترش بیش از پیش مناسبات در مسائل راهبردی تاکید کرد.
سپهبد ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان که در صدر یک هیئت بلند پایه دفاعی- نظامی به تهران سفر کرده است با اثربخش خواندن گفت وگوهای صورت گرفته، گفت: جمهوری آذربایجان مایل به افزایش مبادلات و همکاری‌ها میان دو کشور است و در این مسیر از ابتکارات و پیشنهادات ارائه شده استقبال می‌کند.
وی با اشاره به تهدیدات مشترک میان دو کشور از جمله ظهور گروه‌های تروریستی و تکفیری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تجارب ارزنده‌ای دارد که تلاش می‌شود با انجام گفت وگوهای نزدیک میان دو کشور با این تهدیدات مقابله شود.
سایر اخبار این روزنامه
آغاز مرحله دوم ساماندهی سهام عدالت از 30 فروردین با بهره‌برداری از 6 فاز جدید ایران در برداشت میدان گازی پارس جنوبی از قطر سبقت گرفت اشتیاق به نامزدی در انتخابات؟! وزیر نفت در مراسم افتتاح طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی: قراردادهای جدید نفتی 100 هزار شغل مولد ایجاد می‌کند حجت‌الاسلام والمسلمین علوی: وزارت اطلاعات به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست سخنگوی قوه قضاییه: پرونده بقایی و احمدی نژاد مفتوح است سخنگوی شورای نگهبان: در تعریف جزئیات رجل سیاسی همه قصور داشته‌ایم علیرغم بسیج همه امکانات دولتی و تبلیغات چندین ماهه صورت گرفت پیروزی ضعیف اردوغان در همه‌پرسی قانون اساسی علمای بحرین: گذشت 300 روز از محاصره منزل شیخ عیسی قاسم لکه ننگی بر پیشانی آل خلیفه است یک نشریه آمریکایی: کاخ سفید امکان اعزام 50 هزار سرباز به سوریه را بررسی می‌کند دستاوردهای بخش انرژی ثروت ملی است ایران جنایت هولناک تروریست‌های تکفیری در سوریه را محکوم کرد در دیدار وزیر دفاع جمهوری آذربایجان شمخانی: استفاده آمریکا از بمب‌های غیرمتعارف تقویت‌کننده امنیت ملی این کشور نیست تاکید وزیران دفاع ایران و جمهوری آذربایجان بر گسترش روابط دفاعی انتقام شکست تروریست‌ها از قربانیان تروریسم سخنگوی قوه قضاییه: پرونده بقایی و احمدی نژاد مفتوح است سخنگوی قوه قضاییه: پرونده بقایی و احمدی نژاد مفتوح است با بهره‌برداری از 6 فاز جدید ایران در برداشت میدان گازی پارس جنوبی از قطر سبقت گرفت علمای بحرین: گذشت 300 روز از محاصره منزل شیخ عیسی قاسم لکه ننگی بر پیشانی آل خلیفه است وزیر نفت در مراسم افتتاح طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی: قراردادهای جدید نفتی 100 هزار شغل مولد ایجاد می‌کند حجت‌الاسلام والمسلمین علوی: وزارت اطلاعات به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست دستاوردهای بخش انرژی ثروت ملی است انتقام شکست تروریست‌ها از قربانیان تروریسم