دایی: به دادسرا نمی‌روم

آرمان - سهیل ثابت: علی دایی ورزشکاری است که توانسته با توجه به محبوبیت خود در میان مردم و اعتماد مردم به وی مقدار زیادی از کمک‌های مردمی را برای زلزله‌زدگان جمع کند و به ساخت مسکن در کرمانشاه بپردازد. وی در ارتباط با مسدود کردن حساب کمک‌های مردمی خود می‌گوید: « با مسدود کردن یک حساب، کار متوقف می‌شود. در این مدت ما هر روز که بیدار شدیم یک چیزی قیمتش بالا رفته و ارزش آن پول مردم پایین می‌آید. اگر جلوی ما سنگ نیندازند از هیچ ارگانی کمک نمی‌خواهیم.»
سنگ نیندازند، کمک نمی‌خواهیم
اسطوره فوتبال کشورمان با اشاره به اتفاقات اخیر درباره کمک‌های جمع‌آوری شده برای مردم زلزله زده کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به مسائلی که در کرمانشاه و سرپل ذهاب اتفاق افتاد و فیلم‌هایی که از زلزله و وضعیت مردم دیدیم، تصمیم گرفتیم که به مردم کمک‌ کنیم. ایسنا نوشت،علی دایی گفت: در این مسیر مشکلات زیادی داشتیم. ارگان‌های زیادی فشار آوردند که این کارها به اسم آن‌ها تمام شود و ما کمک‌های نقدی و غیر نقدی را به آن‌ها بدهیم تا آنها انجام دهند، اما چون ما امانتدار مردم بودیم و از روز اول به مردم قول داده بودیم که کمک‌های آن‌ها را به دست مردم زلزله زده برسانیم این کار را خودمان انجام دادیم. سر مربی تیم سایپا با بیان اینکه همیشه گفته‌ام من مدیون مردم هستم تصریح کرد: بعد از آن بالایی، این مردم علی دایی را خیلی کمک کردند تا به اینجا رسیدم و وظیفه‌ام است که همیشه به این مردم خدمت کنم. اگر کنار مردم بودن و به مردم خدمت کردن جرم باشد، با تمام جان و دلم و تا آخر عمرم این جرم را قبول دارم و می‌پذیرم و مطمئن باشند که هیچ کس نمی‌تواند من را از اعتقاداتم و از چیزهایی که به آن اعتقاد دارم برگرداند حتی این مشکلاتی که به وجود می‌آورند باعث می‌شود که ما قوی‌تر و مصمم‌تر شویم که بتوانیم اگر بشود، بیشتر از این به مردم خدمت کنیم. دایی با اشاره به مسدود شدن حساب‌های کمک‌های مردم و اثر آن بر روند کمک‌رسانی تاکید کرد: با مسدود کردن یک حساب، کار متوقف می‌شود. در این مدت ما هر روز که بیدار شدیم یک چیزی قیمتش بالا رفته و ارزش آن پول مردم پایین می‌آید. اگر جلوی ما سنگ نیندازند از هیچ ارگانی کمک نمی‌خواهیم. وی ادامه داد: اگر مردم کمک کردند، به مردم ربط دارد و مردم می‌توانند حرفی داشته باشند. نمی‌دانم این آقایان چه کاره‌ی این ماجرا هستند؟ چند نفرشان در این ماجرا کمک کردند؟
جرمم را نگویند، نمی‌روم


سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار کرد: من به دادستانی نباید گزارش بدهم. اگر قانونمدار باشیم قانون این را می‌گوید. باید احضاریه برای من بفرستند و جرم من را بگویند. به وکیل من گفته بودند که علی‌آقا بیاید تا ما این را جمع کنیم چون ما همه چیز را می‌دانیم. من گفتم ببخشید به ایشان بگویید که تا وقتی که احضارم نکنند و جرمم را نگویند، نمی‌روم. الان هم همین جوری است. وی با اشاره به احضارش از سوی مقامات قضایی گفت: یک بار مصاحبه می‌کنند که من را به عنوان مطلع خواسته‌اند. اگر به عنوان مطلع احضارم کرده‌اند چرا حساب‌ها را بسته‌اند؟ می‌خواهید قدرت‌تان را نشان دهید که من حتما به دادسرا بروم. چرا باید بروم؟ اگر من جرمی مرتکب شده‌ام احضاریه بفرستید و جرمم را هم بگویید و من با جان و دل می‌روم و جوابگوی مقامات قضایی هستم. دایی با اشاره به درخواست رئیس سازمان هلال احمر برای در اختیار گرفتن کمک‌های مردمی که در حساب‌های او جمع شده بود، تصریح کرد: اگر قرار بود به هلال احمر بدهم که مردم به هلال احمر کمک می‌کردند و چرا به حساب من ریختند. وی با تاکید بر اینکه نمی‌تواند جایی غیر از ایران زندگی کند گفت: من با مردم زندگی می‌کنم. من عاشق خانواده‌ام و ایران هستم و هیچ جا غیر از ایران نمی‌توانم بروم زندگی کنم.