من حریف تو هستم

شهروند|  روز جمعه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در آستانه بازگشت تحریم‌ها علیه ایران توییتی همراه با تصویر خود منتشر کرد که به سبک سریال معروف «بازی تاج و تخت» طراحی شده بود. یکی از شعارهای معروف این سریال با توجه به ماجرای آن «زمستان در راه است» بوده، اما ترامپ با تغییر این شعار نوشته «تحریم‌ها در راه است». این سریال در دهه اخیر یکی از پرطرفدارترین سریال‌های جهان بوده و در ایران هم علاقه‌مندان زیادی داشته، اما جالب اینجاست رئیس‌جمهوری آمریکا پیام ضدتبلیغاتی توییت خود را درک نکرده است! در توضیحی ساده باید گفت عبارت «زمستان در راه است» در سریال مذکور به گروهی از زامبی‌ها، آدم‌خوارها و اشباح سرگردان اشاره دارد که با حضورشان دنیا را تخریب می‌کنند و نسل بشر را از بین می‌برند! درحالی‌که ترامپ اصلا به این استعاره ساده که به خودش برمی‌گردد، توجه نداشته! حتی یکی از کاربران با توجه به اینکه ترامپ درواقع خودش را به «وایت‌واکرها» (زامبی‌های سریال) تشبیه کرده نوشته است: «لازم است کسی به ایشان بگوید وایت‌واکرها آدم‌های بدی هستند!»
اعتراض عوامل سریال
بازیگران و تهیه‌کننده این سریال نیز اعتراض خود را علیه این تصویر ترامپ اعلام کرده‌اند، همچنین میسی ویلیامز، بازیگر نقش «آریا استارک» و سوفی ترنر، بازیگر نقش «سانسا استارک» در این سریال نیز از توییت ترامپ ابراز ناراحتی کرده‌اند. نویسنده مجموعه‌ رمان‌های «بازی تاج و تخت»، جورج آر. آر. مارتین هم بشدت از این اقدام ترامپ انتقاد کرده است. این انتقادها در پی اعتراض‌های قبلی بسیاری از بازیگران و دست‌اندرکاران این سریال به ترامپ و عملکرد غیرعقلانی او بوده است.
ترامپ قمارباز!


نخستین واکنش مقامات داخلی کشورمان به توییت ترامپ در صفحه اینستاگرام منتسب به سردار سلیمانی دیده شد؛ تصویری از سردار سلیمانی همراه با متنی در میانه تصویر: «ترامپ قمارباز! من حریف تو هستم.» در این صفحه همچنین متنی بلند نوشته شده است که در بخش‌هایی از آن آمده: «من حریف شما هستم؛ نیروی قدس حریف شماست. بدانید هیچ شبی نیست که ما بخوابیم و به شما فکر نکنیم. به شما می‌گویم آقای ترامپ قمارباز! بدان در آنجایی که فکر نمی‌کنی، ما در نزدیک شما هستیم. در هر کجا که تصور نمی‌کنید، ما در کنار شما هستیم. ما ملت شهادت هستیم، ما ملت امام حسین (علیه‌السلام) هستیم. بپرس ما حوادث سختی را پشت سر گذاشتیم. بیا! ما منتظریم؛ ما مرد این میدان برای شما هستیم. شما می‌دانید این جنگ یعنی نابودی همه امکانات شما، این جنگ را شما شروع می‌کنید، اما پایانش را ما ترسیم می‌کنیم.»
کیفرخواست در راه است
در ادامه واکنش‌ها، کاربران فضای مجازی تصاویری مشابه عکس ترامپ ساخته‌اند و روی آن با اشاره به تبانی احتمالی ترامپ با روسیه در انتخابات 2016 آمریکا و احتمال استیضاح او نوشته‌اند:   «استیضاح در راه است.» بعضی کاربران هم با اشاره به احتمال صدور کیفرخواست علیه ترامپ در پرونده تبانی با روسیه، تیتر زده‌اند: «کیفرخواست در راه است.» گاهی هم این توییت دستمایه خنده و تمسخر خود مردم آمریکا شده و برخی کاربران تصویر رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره پرونده تبانی احتمالی ترامپ با روسیه را بازسازی کرده‌اند و روی آن نوشته‌اند:   «مولر در راه است.»
دیو ایزکاف، روزنامه‌نگار و نویسنده آمریکایی در واکنش به توییت ترامپ نوشته: «دارم کم‌کم به اینکه ما کشوری بالغ و رشدیافته هستیم، شک می‌کنم!»