خدا کند دروغ باشد!

فضای مجازی اگر هزار عیب و آسیب داشته باشد؛یک حسن عظیم و فایده بسیار بزرگ دارد که آنهم مخفی نماندن بعضی از اخبار وحوادث است که در گوشه وکنار کشور اتفاق می‌افتند که بعضی از آنها گاه تغییرات وتاثیرات شگفتی بجای می‌گذارند. از جمله موضوع درگیری لفظی یک نماینده محترم مجلس با یک کارمند شریف گمرک است که ظاهرا این کم کم در حال تبدیل شدن به حادثه بین‌المللی و شاید "گمرک گیت" می‌باشد. بعنوان یک رفتار شناس وبدور از خط وجناح بازی و ارزیابی‌ها‌ی غرض ورزانه وجهت دار در کالبد شکافی این حادثه به نکات زیر رسیدم:
دراینکه مجلس عصاره فضایل ملت ونمایندگان شریف و تلاشگر، چکیده فضلیت فرهنگی نماد اخلاق اسلامی ایرانی هستند هیچ کس شک ندارد. اما برای حفظ و تعالی این فضایل، کردار ورفتار و کنشها و واکنشهای منطبق بر اخلاق ومنطق این عزیزان درجامعه باید به انواع مهارتهای اجتماعی از جمله مدیریت رفتارهای هیجانی و کنترل خشم اشراف داشته باشند چراکه گاهی اتفاق می‌افتد دشمنان برای سناریوسازی و ایجاد خدشه بر جایگاه مجلس و شان نمایندگان عمدا مرتکب رفتارهایی می‌شوند تا با دوربینهای آماده واکنشهای نمایندگان ثبت وضبط نموده و به فضاسازیهای کینه‌ورزانه بپردازند. رعایت حقوق شهروندی در عبور ومرور وبه هنگام مراجعه به اماکن ومراکز دولتی یا خصوصی‌مهم نمایشگر تواضع علوی مسئولین بویژه نمایندگان
زحمتکش می‌باشد.
بی جهت نیست که می‌بینیم شبکه‌های معاند جلسات مکرر و مختلف در راستای تحلیل حادثه گمرک برگزار کرده و در خاتمه به محکومیت کلیت نظام می‌رسند.در اینکه وقت نمایندگان گران قیمت است و باید صرف کل کشور و مردم گردد و باید در مراجعات آنها به مراکز و سازمانها لحاظ گردد اما باید به حقوق مراجعان دیگر نیز توجه نمود و توقع داشت یک مدیر ارباب رجوع قبلی را با کار ناتمام رها کرده و به استقبال نماینده رفته که خود این رفتار ایجاد فضای منفی علیه نماینده مزبور خواهد شد. بعد همان شب یک شبکه ماهواره‌ای این حرکت را برای تبلیغ علیه نظام به کار گیرد؛ بارها و بارها اینگونه نکات را از این شبکه‌های وابسته و سمپاش تماشا کرده‌ایم. بزرگنمایی این حادثه و کشیدن آن به صحن علنی مجلس صرف اوقات نمایندگان مردم در شرایط حساس کنونی چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟ اینکه باید در مقابل هتاکان به ساحت مجلس و شئونات حتی یک نماینده به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست؛ اما با شیوه‌هایی نرم‌تر و ملایم‌تر نیز می‌شد این موضوع را حل و فصل کرد؛ تحریک قوم‌گرایی و معتقدان به ادیان دیگر که نهایت خواسته لابی صهیونیزم و آمریکاست در شرایط بغرنج منطقه و موقعیت حساس کشور عزیزمان فقط و فقط ایده آل دشمنان ما بوده و وحدت ملی و همگرایی دینی اصلی ترین سلاح ما در مقابله با آنهاست.


بزرگان عرصه سیاست و عقلای فرهنگی جامعه ضمن آرام سازی فضای ملتهب حاضر نباید اجازه دهند عده ای به بهانه طرفداری از این یا آن طرف به آشفته تر نمودن فضای جامعه پرداخته و سعی در ماهیگیری از آب گل آلود نمایند. در حال حاضر عده ای هشتک به دست در فضای مجازی منتظر چاک دادن گریبانشان بر له یا علیه یکی از طرفین ماجرا هستند و ای ‌بسا از هیچ‌کدامشان دل خوشی نداشته و فقط بدنبال تولید شایعه و بلوا هستند. مردم ما این بار نیز با سربلندی از این آزمون به در خواهند آمد.
دعا می‌کنیم که برخی از شایعات منتشره در فضای مجازی دروغ باشد و مشکلی برای هیچ‌کدام از طرفین موضوع اتفاق نیفتد چرا که روزانه هزاران هزار مورد مشابه یا حادتر از موضوع موردنظر در اقصی نقاط کشور روی می‌دهد و این همه گفتگو به دنبال ندارد.