کماکان روح مقامات از انتصاب نزدیکانشان بی‌خبر است!

آفتاب یزد- گروه سیاسی: در حالی که قطار انتصابات فامیلی در سمت‌ها و پست‌های مختلف طی هفته‌های اخیر ، سرعت گرفته است و البته تمام این انتصابات نیز حاشیه ساز شده‌اند ابراز بی‌اطلاعی اشخاصی که این انتصابات فامیلی به آن‌ها نسبت داده می‌شود نیز با همان سرعت ادامه دارد. یکی از این انتصابات جنجالی، مشاور وزیر اقتصاد شدن پسر رحمانی فضلی( وزیر کشور) بود که وزیر اقتصاد ازاین انتصاب دفاع کرد و آن را بی ارتباط با وزیر کشور دانست و لیاقت‌های شخص پسر وزیر کشور را باعث این انتصاب دانست و البته این را هم گفت که وی قبلا شاگرد دانشگاهی آقای وزیر بوده و این شناخت باعث این انتصاب شده است . زمانی هم که کامبیز مهدی‌زاده ، داماد حسن روحانی شد معاون وزیر صمت، همین حرف‌ها را در مورد داماد و پدر زن می‌گفتند . وزیر صمت اشاره داشت که مهدی زاده یک نخبه است و روحانی اصلا از چنین انتصابی خبرنداشته است و ازاین بابت نیز حتی مممکن است ناخرسند باشد . اما از آنجا که مهدی زاده دکترا دارد و نخبه است هم رئیس سازمان زمین شناسی کشور شد و هم معاون او . این درحالی بود که فشارهای رسانه ای زیاد روی مهدی‌زاده به واسطه پست و سمت جدیدش باعث شد تا او از این مقام استعفا دهد . اما این انتصاب‌های فامیلی به جریان دولت ختم نشد .

>آنچه افتخار است
از این دست انتصاب‌های فامیلی اما بازهم بودند نمونه اش ، حضور علی فروغی به عنوان رئیس شبکه سوم سیما که البته حضور جنجالی هم بود و برای مدتی حتی مجریان و برنامه‌های تلویزیونی این شبکه را نیز به جان هم انداخت و برخی برنامه‌ها مثل ۹۰ را نیز با چالش روبه روکرد .


بعد از مدتی معلوم شد که علی فروغی نیز با غلامعلی حداد عادل نسبت فامیلی دارد و پسر باجناق اوست. اما عادل می‌گوید که روحش نیز از این موضوع خبردار نبوده است .روز گذشته غلامعلی حداد عادل ، در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و در پاسخ به سوالی در خصوص مدیر شبکه سوم سیما، گفت: «علی فروغی» رئیس شبکه سوم سیما از قوم و خویشی بنده استفاده نکرده و من دخالتی در انتخاب او نداشته ام. پسر باجناقم رئیس شبکه سوم سیما است، وی قبل از آن که به این سمت برسد چند سال رئیس بسیج صدا و سیما بوده است: «به صراحت عرض می‌کنم نه روح بنده از این که وی رئیس بسیج شده، باخبر بوده و نه من مطلقا اطلاع داشتم که می‌خواهند او را رئیس شبکه سوم کنند.»
وی افزود:« از این موضوع اطلاعی نداشته و دخالتی هم نداشته ام. حتی فرزند من که سنش به آقای فروغی نزدیک تر است خبر نداشته است که در صدا و سیما تصمیم گرفته اند که فروغی را رئیس شبکه سوم کنند، اما برنامه دشمن در فضای مجازی این است که همه ما را بدنام کند.
وی تاکید کرد: افتخار ما این است که فرزندانی تربیت کنیم که به نظام خدمت کنند و باید هنرمان این باشد.»
آن طور که ایرنا می‌نویسد حدادعادل با تاکید بر این که سیاست دشمن نسبت به ما قابل درک است، گفت: «آنها یک قیچی برای براندازی نظام فعال کرده اند، یک لبه آن تحریم اقتصادی و تیغه دیگر آن ولنگاری فرهنگی و آزادی رسانه علیه ملت ایران است، این سیاست رسانه ای آمریکا مکمل تحریم اقتصادی است. »
رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:« آنها با ایجاد بدبینی در پی فاصله انداختن میان مردم و نظام هستند. هر کس در انقلاب، سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود فضای مجازی ماموریت دارد تا با بهتان به او آسیب بزند. متاسفانه خیلی از نیروهای خوب انقلاب در میدان دشمن بازی می‌کنند و به این مسئله دامن می‌زنند.»
اگرچه حداد عادل انتصاب‌هایی از جنس علی فروغی - انتصاب‌های فامیلی- را به نوعی افتخار می‌داند چرا که این امر نشان می‌دهد خانواده‌های مسئولان فرزندانی تربیت می‌کنند که به درد نظام می‌خورند و این هنر بزرگی است!
اما ظاهرا این هنر زمانی افتخار آمیز تر می‌شود که بدانیم فریدالدین حداد عادل فرزند حداد عادل نیز از سوی شبکه سوم سیما - شبکه پسر باجناق حداد عادل- به عنوان عضو جدید شورای اندیشه‌ورزی شبکه سه سیما منصوب می‌شود . هرچند ممکن است که دراین انتصاب نیز نه روح علی فروغی مدیر شبکه سه سیما و نه روح غلامعلی حداد عادل خبردار باشد .
اینکه تا چه میزان درجریان این انتصابات فامیلی، بزرگان عرصه سیاست چهاردهه اخیر فرزندان و فامیلانشان را سفارش می‌کنند یا نه ازدید مردم چندان حائز اهمیت نیست. آنچه که بیش از هرچیزی اهمیت دارد وعده‌های شایسته سالاری است که در طول همه این سال‌ها داده شده است.