ای قوم به حج رفته کجایید

محمدرضا ستوده- لطفا آن ویدئو را با هدفون گوش کنید‌.
نمیدونم این حال و هوامو چه جوری باهاتون تقسیم کنم‌. دوس دارم همه‌ش مال خودم باشه‌. نمی‌خوام این حس‌رو با کسی شریک شم‌.
باورم نمی‌شه‌.‌.. یعنی من زنده بودم و این صحنه از صداوسیما پخش شد؟
نمی‌دونم چه جوری حالم‌رو براتون توصیف کنم‌. بالاخره مبارزات ضدسانسوری که بابتش خیلی چیزا رو از دست دادم، خیلی شانسی به ثمر نشست و متاسفانه هیچ ربطی به مبارزات من نداشت!


اما مهم نیس‌. مهم پیروزی جکی چانه که این دفعه تونست صداوسیما رو شکست بده‌. کسی که هی شلوار پای آنجلینا جولی کرد، هی برای نیکول کیدمن یقه گذاشت، هی آباژور گذاشت جلوی جسیکا آلبا، خلاصه اینقدر این کارا رو کرد که جکی چان قاطی کرد و با حرکت آخر استاد، رییس رسانه ملی رو ناک اوت کرد‌. تا الان صداوسیما با گلدون و یقه و آستین و آباژور و شلوار، تصویر و سیمای فیلم‌ها رو مهار کرده بود ولی این بار نه تنها تصویر بلکه صدا به جنگ رییس رسانه ملی آمده بود‌.
فروغ فرخزاد سال‌ها پیش، پیش‌بینی کرده بود و چه عمیق سروده بود:
تنها صداست که می‌ماند!
پس معلوم شد اینکه میگن منطقه آزاد کیش حرف درستیه و صداوسیمای این مرکز این ادعا رو ثابت کرد‌. پس باید در آینده منتظر اقدامات تلافی‌جویانه منطقه آزاد اروند، منطقه آزاد چابهار، منطقه آزاد انزلی و منطقه آزاد جلفا هم باشیم‌. باید یک‌بار دیگر اساسنامه مناطق آزاد را با دقت مطالعه کنیم، شاید آزادی‌های دیگری هم پیش‌بینی شده و ما از آن غافلیم‌. شاید بشود رفت در منطقه آزاد انزلی و حرف و عقیده خود را بیان کرد و برگشت تهران!