تخريب برادران رئيس جمهور و معاون اول

آرمان- یاسمین طالقانی: وقتی کفگیر دلواپسان به ته دیگ می‌خورد، اما نمی‌خواهند واقعیت را پذیرا باشند به سراغ موضوعاتی می‌روند که در اولویت جامعه نیست. اما برای آنها مهم است چون هدف آنها سلب آرامش جامعه است و بس، مانند دیروز که ۲۰ نماینده دلواپس مجلس طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی به پرونده برادران رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور شدند. ۲۰ نماینده مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به آیت‌ا... صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی به پرونده حسین فریدون و مهدی جهانگیری شدند. متن کامل این نامه بدین شرح است: «حضرت آیت‌ا... آملی لاریجانی، ریاست محترم قوه قضائیه، سلام علیکم. با احترام، نظر به اینکه سخنگوی محترم قوه قضائیه در ۲۵تیرماه ۱۳۹۶ و ۱۴مهر ۱۳۹۶ به ترتیب بر اتهام آقایان حسین فریدون و مهدی جهانگیری برادران رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور به فساد اقتصادی تاکید کرده‌اند و در طول یک و نیم سال گذشته افکار عمومی در انتظار تعیین تکلیف پرونده اتهامی این دو متهم بوده‌اند، انتظار می‌رود جنابعالی در ماه‌های پایانی خدمت در قوه قضائیه اجازه یا دستور فرمایید به پرونده متهمان فوق‌الذکر به صورت علنی رسیدگی شود تا اقدامات و مواضع جنابعالی در برخورد با فساد در افکار عمومی آمیخته با برخی ملاحظه‌کاری‌ها تلقی نشود.» از نام امضا کنندگان نامه به‌خوبی مشخص می‌شود که متعلق به چه جریانی هستند؛ همه نزدیک به پایداری یا عضو پایداری! همان پایداری‌هایی که در بیشتر حوادثی که آرامش جامعه را برهم می‌زند نقش اصلی و پررنگ دارند:‌ «احمد علیرضابیگی، جواد کریمی قدوسی، محمدباقرعبادی، احمد امیرآبادی فراهانی، محمد دهقان، ابوالفضل ابوترابی، صباغیان، سیدناصر موسوی لارگانی، محمدمهدی زاهدی، علی‌اکبر کریمی، حسینعلی شهریاری، سیدحسین نقوی حسینی، سیدراضی نوری، حسینعلی حاجی دلیگانی، سیدجواد ابطحی، نصرا... پژمان‌فر، محمدحسین فرهنگی، جبار کوچکی‌نژاد، مجتبی ذوالنوری و یک اسم ناخوان.»
تیر تبرئه به سنگ خورد
مساله درست کردن دلواپسان موضوع جدیدی نیست. آنها برای رسیدن به هدف خود راه‌های مختلفی را پیگیری می‌کنند تا شاید یکی از این را‌ه‌ها به نتیجه دلخواهشان برسد. مانند روزی که شایعه کردند برادر رئیس‌جمهور تبرئه شده است! خلاف بودن این ادعا بر همگان روشن بود، اما به هر حال دلواپسان برای اعلام حضور نیاز به انتشار چنین شایعاتی دارند. سخنگوی قوه قضائیه هم در پاسخ به این سوال که آیا درست است که پرونده مختومه شده است، گفت: «این موضوع را تکذیب می‌کنم. پرونده حسین فریدون به دادگاه نرفته و در دادسرا مفتوح است.»
تشکیک ناموفق در جانباز نبودن فریدون!


پس از آن هم سعی زیادی از سوی دلواپسان صورت گرفت که چنین القا کنند برادر رئیس‌جمهور جانباز نیست. حسین فریدون هیچ‌گاه در پاسخ به آنها سوابق حضورش در جبهه و جانبازی خود را علنی نکرد تا اینکه وزارت خارجه به ادعای دلواپسان پاسخ داد. روابط عمومی وزارت امورخارجه اعلام کرد: درج نام حسین فریدون به عنوان جانباز در کتابی که سه سال پیش تدوین و منتشر شده براساس اسناد و مدارک موجود، مورد تایید است و در توضیح آن آورد: «با توجه به انتشار برخی اخبار و مطالب نادرست و ناقص در برخی سایت‌ها و فضای مجازی درخصوص موضوع جانبازی حسین فریدون به اطلاع می‌رساند که براساس اسناد و مدارک موجود در بخش اداری و امور ایثاگران وزارت امورخارجه ایشان به دلیل تحمل 279روز زندان در دوران ستمشاهی و شکنجه‌های ساواک، دارای عنوان «آزاده» با «30درصد جانبازی» است. روابط عمومی وزارت امورخارجه در این اطلاعیه یادآور شد: لذا درج نام ایشان(فریدون) به عنوان جانباز در کتابی که سه سال پیش تدوین و منتشر شده براساس اسناد، مدارک و مستندات موجود و مورد تایید است.»
هدف روحانی است
مشخص است که تلاش دلواپسان برای تخریب فریدون در درجه نخست متوجه او نیست بلکه آنها رئیس‌جمهور را هدف می‌گیرند و می‌خواهند با ادعاهایی چنین القا کنند که حسن روحانی شایسته ریاست جمهوری نیست تا با تحت فشار قرار دادن او بتوانند به خواست خود برسند، اما روحانی تا به امروز کوچکترین وقعی به تلاش‌های دلواپسان نداشته است و همین رفتار رئیس‌جمهور سبب جری‌تر شدن دلواپسان شده است. البته پیگیری پرونده فریدون در دستگاه قضائی موضوع دیگری است که روحانی هم منکر عمل قوه قضائیه به وظیفه خودش نمی‌شود، اما دلواپسان موضوع دیگری هستند.