تخريب و احضار اعضاي شوراهاي شهر

آرمان: با آغاز فعالیت اصلاح‌طلبان در نهادهای انتخابی مانند شورای شهر و مجلس تلاش‌ها برای تضعیف آنها آغاز شد و کماکان ادامه دارد. اکنون با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس بر شدت هجمه‌ها به اصلاح‌طلبان در این نهادها افزوده شده است تا با فریب جامعه، مدعی ناکارآمدی اصلاح‌طلبان شوند اما غافل هستند که جامعه هیچ‌گاه از اصلاحات رویگردان نیست. طی یک سال گذشته شکایت‌هایی با عنوان مدعی‌العموم و شاکیان خصوصی علیه اصلاح‌طلبان به ویژه شورای شهرها در سراسر کشور صورت گرفت و ثبت شد. نخستین موضوع حضور سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد بود که با حمایت اصلاح‌طلبان و اعضای شورای شهر توانست به شورا بازگردد. در عین حال برای غلامعلی سفید رئیس شورای شهر یزد که برای بازگرداندن سپنتا نیکنام تلاش کرده بود، حکم زندان و شلاق صادر شد. پس از آن بازداشت مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز اتفاق افتاد که پس از مدتی به شورای شهر بازگشت، همچنین رضا مهرداد عضو شورای شهر نیشابور به جرم اهانت به مقدسات بازداشت شده بود و امیر شهلا عضو شورای شهر مشهد که مدتی در بازداشت بسر برد و دوباره به شورای شهر بازگشت. دو روز پیش هم مهدی مقدری از صدور حکم 6 ماه حبس خبر داد. در کنار اینها خبری هم مبنی بر شکایت از سیدمحمود میرلوحی و ناهید خداکرمی از اعضای شورای شهر تهران به گوش رسید.
احضار به دادسرا
خبری مبنی بر حضور سیدمحمود میرلوحی در دادسرا به دلیل شکایت محمدباقر قالیباف و ناهید خداکرمی در پی شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در رسانه‌ها دست به دست شد. میرلوحی طی ماه‌های گذشته به جهت سخن گفتن درباره املاک نجومی در دوره شهرداری قبلی با شکایت محمدباقر قالیباف در راهروهای دادسرا در رفت و آمد است. دلیل این‌ شکایت برخی مصاحبه‌های میرلوحی با خبرگزاری‌‌‌ها بوده است که در آن درباره فساد و واگذاری املاک نجومی که در دوره شهرداری قالیباف خبری شد و حاشیه‌های بسیاری را درپی داشت، صحبت کرده و انتقادات صریحی را متوجه دوران مدیریتی شهردار اسبق تهران کرد. این عضو شورای شهر تهران به جهت حضور در دادسرا در جلسه شورای شهر حضور نداشت، هرچند که در ابتدای جلسه شورای شهر و قبل از آغاز جلسه با حضور بر صحن شورا در مورد جلسه دادسرایش با اعضای شورای شهر صحبت کرد. احمد مسجدجامعی با توجه به شرایط شورا و نبودن چند تن از اعضا قصد خروج از صحن شورا را داشت که محسن هاشمی گفت: از صحن خارج نشوید چون جلسه از نصاب می‌افتد و تاکید کرد که با توجه به شرایط ایجاد شده فقط ناهید خداکرمی که دادگاه دارد می‌تواند از صحن خارج شود و محمود میرلوحی هم که صبح دادگاه بوده، ان‌شاءا... به زودی برمی‌گردد. میرلوحی در حالی برای اتهامش به دادسرا مراجعه کرد که حسینی میلانی و اعطا او را همراهی می‌‌کردند و بعد از جلسه دادسرا نیز میرلوحی برای شرکت در جلسه شورا به صحن آمد و پس از آن ناهید خداکرمی با همراهی حجت نظری در پی شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان و برای بررسی پرونده‌اش به دادسرا رفت.
پاسخ میرلوحی


سیدمحمود میرلوحی حدود ساعت ۱۰:۳۵ به جلسه شورای شهر بازگشت و در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه نتیجه جلسه دادگاه به کجا رسید، اظهار داشت: بعدا در مورد آن صحبت می‌کنیم.
واکنش محسن هاشمی
رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره جزئیات دادگاه دو عضو شورا اظهار داشت: من در این باره صحبتی نمی‌کنم. محسن هاشمی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که شما رئیس شورا هستید، چرا صحبت نمی‌کنید، ابراز داشت: زمانی در این زمینه سخن می‌گویم که کاملا به موضوع آگاه باشم و بتوانم درباره آن صحبت کنم. او ادامه داد: علت اینکه پاسخ این سوال را نمی‌دهم آن است که نکات کوری در ذهنم وجود دارد و به همین جهت صحبت نمی‌کنم.