واکنش تند لاریجانی به مخالفت نوبخت با مصوبه حقوق کارمندان

رئیس مجلس درباره نامه نوبخت به وی درخصوص اجرا نکردن مصوبه افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارکنان دولت، گفت: مگر کسی می‌تواند به قانون عمل نکند؟ بیجا کردند حرف زدند؛ قانون لازم‌الاجراست.گفتنی است، نوبخت روز شنبه و بلافاصله بعد از تصویب نحوه افزایش حقوق کارمندان دولت در مجلس گفت که دولت نمی‌تواند مصوبه خانه ملت درباره افزایش حقوق به میزان ۴۰۰ هزارتومان را اجرایی کند.به گزارش مهر و فارس، در جلسه علنی روز یک شنبه مجلس شورای اسلامی و هنگام بررسی لایحه استانی شدن انتخابات، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در تذکری گفت: روز گذشته مجلس مصوبه‌ای درباره حقوق و مزایای کارکنان دولت در سال ۹۸ داشت و مبلغی را برای افزایش حقوق در سال ۹۸ تصویب کرد.
 وی افزود: راهکاری که مجلس در این خصوص در نظر گرفت، به عدالت نزدیک‌تر است اما هنوز جلسه به پایان نرسیده بود که دولت اعلام کرد، اجرا نمی‌کنیم. در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، گفت: «هرکسی هر حرفی زد، رویش حساب نکنید؛ بیجا کردند حرف زدند؛ قانون لازم‌الاجراست».گفتنی است علاوه بر نامه نوبخت که توسط امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس رسانه ای شد، سازمان برنامه نیز در اطلاعیه ای مصوبه مجلس را غیرقانونی و غیرکارشناسی خواند و موضوع تعیین ضریب افزایش پرداختی به کارکنان را از وظایف رئیس جمهور دانست.
 در این اطلاعیه، تصریح شده است که پذیرش این پیشنهاد (مصوبه مجلس) به معنای مجازات بخشی از حقوق بگیران است که از نخبگان کشور هستند. پورمحمدی معاون نوبخت نیز در مصاحبه ای گفت: اگر دولت بخواهد چنین مصوبه‌ای را اجرا کند، شاکله بودجه به‌هم می‌ریزد.