دستگيري 3 تيم تروريستي در غرب کشور


وزير اطلاعات با بيان اينکه طي چند روز گذشته سه تيم تروريستي در منطقه غرب شناسايي و دستگير شدند، گفت: اين تيم‌ها با هدف ايجاد ناامني و انجام اقدامات ضد امنيتي فعاليت مي‌کردند که شناسايي شدند. به گزارش ايسنا، حجت الاسلام سيدمحمود علوي در جمع مرزنشينان شيعه و سني بندر آستارا با تأکيد بر اينکه ما در همه عرصه‌ها دشمن را ناکام کرده ايم، اضافه کرد: با مديريت جهادي بر همه توطئه‌هاي دشمنان غلبه مي‌کنيم. وزير اطلاعات با تاکيد بر اينکه دشمن زخم خورده مي‌خواهد حضور مردم را کم رنگ جلوه دهد، تصريح کرد: تحريم‌ها براي ما تازه نيست و آنها هشت سال با ما جنگيدند و در عرصه‌هاي مختلف به ما حمله ور شدند. وي از پا درآوردن اقتصاد را يکي از مهمترين اهداف دشمن برشمرد و افزود: وقتي ترک، فارس، گيلک، تالش، عرب، بلوچ، شيعه و سني در کنار هم با فرامين مقام معظم رهبري دست به دست هم مي‌دهند، دشمن نمي‌تواند هيچ غلطي بکند.

علوي با بيان اينکه در دوره شوروي سابق، شهرهايي در کشور بودند که از انديشه‌هاي مارکسيستي و سوسياليستي برخوردار بودند، ادامه داد: اما آستارايي‌ها با توجه به اينکه ديوار به ديوار شوروي بودند، از انديشه‌هاي اعتقادي خود دور نشدند و هميشه مردمي‌بافرهنگ، روشن انديش، متدين و متعهد بودند. وي با اشاره به 166 شهيد شهرستان مرزي بندر آستارا، افزود: از اين تعداد، 20 شهيد از برادران اهل تسنن بودند که مبين پايبندي و دلدادگي مردم اين خطه به دين مبين اسلام و انقلاب اسلامي‌است. علوي با اشاره به تاريخ و آغاز خيزش وحدت ايران به دست شاه اسماعيل، خاطرنشان کرد: اين شهرستان روزي با همراهي با شاه اسماعيل و امروز با همراهي با امام راحل و مقام معظم رهبري، انقلاب را به ايران اسلامي‌بازگرداند.

وي دشمني دشمنان ايران را به خاطر پايبندي اين مردم به اسلام عنوان کرد و گفت: ايران اسلامي‌با مردمي‌بصير، رشيد و هوشيار در شرايطي چهلمين سالگرد پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي‌را جشن گرفتند که حضور مردم نسبت به سال‌هاي گذشته بيشتر بود