حماس: کنفرانس بحرین خنجری بر پیکر فلسطین است

ایرنا- عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، با محکومیت میزبانی بحرین از کنفرانس آمریکایی-صهیونیستی گفت: کنفرانس بحرین خنجری از پشت بر پیکر فلسطین است.
به گزارش شبکه خبری المیادین، خلیل الحیه با محکوم کردن طرح موسوم به معامله قرن افزود: این طرح کل منطقه را هدف قرار داده و همه باید این خطر را درک کنند.
وی در گفت وگو با المیادین خاطر نشان کرد: کنفرانس بحرین ابزاری برای پیشبرد معامله قرن است و تشکیلات خودگردان باید از کشورهای شرکت‌کننده بخواهد از تصمیم خود در این زمینه صرف نظر کنند. الحیه اظهار داشت: نسبت به میزبانی یک دولت عربی مانند بحرین از کنفرانس اقتصادی منامه برای نابودی آرمان فلسطین ابراز تاسف می‌کنیم.
وی از قطر، عربستان، امارات و دیگر مدعوین کنفرانس بحرین خواست با تجدید نظر در مواضع خود از شرکت در این کنفرانس خودداری کنند. الحیه با یادآوری مواضع یکپارچه فلسطینی‌ها در این زمینه تاکید کرد که فلسطینی‌ها در تحریم این کنفرانس متحد و متفق هستند.


مقام فلسطینی همچنین با اشاره به روابط حماس با سوریه گفت: ما هیچ خجالتی از این نداریم که اعلام کنیم روابط حماس با سوریه ضروری است. وی افزود: هیچکس نمی‌تواند منکر نقش و جایگاه عمیق سوریه شود. نقش سوریه نزد ملت فلسطین همواره ارزشمند بوده و هست.
عضو دفتر سیاسی حماس گفت: امیدواریم ثبات و آرامش به سوریه بازگردد و این کشور نقش پیشتاز خود را دوباره از سر بگیرد.
وی همچنین روابط این جنبش با ایران را ممتاز دانست و اظهار داشت که این روابط هم‌اکنون در عالی‌ترین سطح جریان دارد.
عضو دفتر سیاسی حماس گفت: ایران به خاطر این هدف قرار گرفته است که بخشی از عناصر تشکیل دهنده منطقه مقاومت به شمار می‌رود و در برابر سیاستهای آمریکا و اسرائیل ایستاده است.
الحیه افزود: ایران درحال حاضر بهای مواضع خود را در حمایت از آرمان فلسطین و گزینه مقاومت در منطقه می‌پردازد.
وی تاکید کرد که ایران از این بحران پیروز و سربلند بیرون خواهد آمد و به پیروی از آن نیروهای مقاومت در منطقه نیز پیروز خواهند شد.
سایر اخبار این روزنامه
دستور جدید وزیر راه و شهرسازی برای کنترل قیمت مسکن حماس: کنفرانس بحرین خنجری بر پیکر فلسطین است ایاد علاوی: آمریکا با بعثی‌ها درحال مذاکره است یک فعال سیاسی آمریکایی: هدف «معامله قرن» تسهیل دسترسی صهیونیست‌ها به منابع انرژی است انصارالله: فرانسه فروش سلاح به عربستان و امارات را متوقف کند دعوت مراجع تقلید، شخصیت ها و سازمان ها از مردم برای حضور گسترده در روز قدس رهبر انقلاب: راهپیمایی روز قدس در دفاع از مردم فلسطین امسال از هرسال دیگر مهمتر است اعلام تمهیدات ترافیکی روز قدس در تهران طالبان شرایط برای برقراری آتش بس در افغانستان را اعلام کرد گالوپ: آمریکایی‌ها هنوز هم معتقدند ترامپ شاخصه‌های ریاست‌جمهوری را ندارد سفیر چین در دیدار با لاریجانی: کاهش قدرت آمریکا در آینده مشهود است در دیدار با هیات پارلمانی ایران مطرح شد اظهار امیدواری نروژ نسبت به راه‌اندازی هر چه زودتر کانالهای مالی اروپا روزنامه جمهوری اسلامی ورود به چهل و یکمین سال واریز وام 20 میلیونی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری تحلیل سیاسی هفته