رهبر انقلاب: راهپیمایی روز قدس در دفاع از مردم فلسطین امسال از هرسال دیگر مهمتر است

*دفاع از مردم فلسطین جنبه انسانی و دینی دارد
*توانایی ما هسته‌ای و علمی است و دنبال سلاح هسته‌ای هم نیستیم؛ نه به‌خاطر تحریم و آمریکا، بلکه به‌خاطر مبنایمان که حرام میدانیم از نظر فقهی و شرعی

رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه دفاع از ملت فلسطین هم جنبه انسانی دارد، هم جنبه دینی و شرعی خاطرنشان کردند: برخی دنباله‌های آمریکا برای جاانداختن معامله قرن درحال تلاشند، اما آمریکا و دنباله‌هایش در این قضیه هم شکست خواهند خورد.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار جمعی از اساتید، نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها گفتند: راهپیمایی روز قدس در دفاع از مردم فلسطین امسال از هرسال دیگر مهمتر است.
رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود گفتند: حرفی درباره‌ جنجال مذاکره که حالا خارجی‌ها و روزنامه‌ها و تبلیغاتچی‌ها می‌گویند؛ مقصود آنها از برگشتن به میز مذاکره، مطلق «مذاکره» نیست، بلکه «مذاکره با آمریکا» است؛ وَالّا ما که با مذاکره با دیگران و اروپایی‌ها مشکلی نداریم.
ایشان با اشاره به اینکه در مذاکره با دیگران و اروپایی‌ها هم مسئله‌مان تعیین موضوع است، عنوان داشتند: ما درباره‌ مسائل ناموسی انقلاب مذاکره نمی‌کنیم؛ درباره‌ توانایی نظامی مذاکره نمی‌کنیم. معنی مذاکره در این مسئله، معامله است؛ یعنی از توانایی دفاعی‌تان کوتاه بیایید.
ایشان تصریح کردند: مذاکره درباره‌ این‌جور مسائل، دو کلمه است: آنها می‌گویند این را می‌خواهیم، ما می‌گوییم نه! مثل قضیه‌ آن خواستگاری که از او پرسیدند چه شد؟ گفت همه چیز پیش رفته غیر از دو چیز: ما می‌گوییم دختر شما را می‌خواهیم و آنها می‌گویند غلط می‌کنید!
رهبر انقلاب گفتند: پس منظور اینها از مذاکره،‌ مذاکره با آمریکا است که درباره این هم گفتیم که مذاکره نمی‌کنیم؛ علتش این است که مذاکره هیچ فایده‌ای ندارد و ضرر هم دارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان افزودند: تنها راه ما این است که در مقابل فشارهای آمریکا از ابزارهای فشاری که داریم استفاده کنیم. این ابزارها هم برخلاف تبلیغ آنها نظامی نیست - البته لازم باشد از اهرم نظامی هم استفاده میکنیم - ولی همین کاری که شورای امنیت ملی کرد و گفتند ما تعهداتمان را در این بخش عملی نمیکنیم و از تعهدمان خارج میشویم، این کار درستی بود.
ایشان افزودند: وقتی شما از ابزار فشار خودتان استفاده نکردید، او خیالش راحت میشود و فشار را کش میدهد.
رهبر انقلاب گفتند: توانایی ما هسته‌ای و علمی است و دنبال سلاح هسته‌ای هم نیستیم؛ نه به‌خاطر تحریم و آمریکا، بلکه به‌خاطر مبنایمان که حرام میدانیم از نظر فقهی و شرعی.
ایشان افزودند: بعضی‌ها هم گفتند که سلاح هسته‌ای تولید کنیم ولی مصرف نکنیم؛ این هم اشتباه است، چون با هزینه بالا تولید می‌کنیم ولی استفاده نمیکنیم و طرف هم میداند که ما استفاده نمی‌کنیم و این برای ما دیگر تاثیری ندارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: فعلاً مصوبه شورای عالی امنیت ملی اجرا میشود و بعد هرچه که مقتضی باشد. توقف در این حد معنی ندارد. فعلاً این مصوبه کافی است و اگر مقتضی شد بعداً از اهرمهای بعدی استفاده خواهیم کرد.
مشروح گزارش دیدار رهبر انقلاب با اساتید، نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها در شماره آینده روزنامه از نظرتان می‌گذرد.
سایر اخبار این روزنامه
دستور جدید وزیر راه و شهرسازی برای کنترل قیمت مسکن حماس: کنفرانس بحرین خنجری بر پیکر فلسطین است ایاد علاوی: آمریکا با بعثی‌ها درحال مذاکره است یک فعال سیاسی آمریکایی: هدف «معامله قرن» تسهیل دسترسی صهیونیست‌ها به منابع انرژی است انصارالله: فرانسه فروش سلاح به عربستان و امارات را متوقف کند دعوت مراجع تقلید، شخصیت ها و سازمان ها از مردم برای حضور گسترده در روز قدس رهبر انقلاب: راهپیمایی روز قدس در دفاع از مردم فلسطین امسال از هرسال دیگر مهمتر است اعلام تمهیدات ترافیکی روز قدس در تهران طالبان شرایط برای برقراری آتش بس در افغانستان را اعلام کرد گالوپ: آمریکایی‌ها هنوز هم معتقدند ترامپ شاخصه‌های ریاست‌جمهوری را ندارد سفیر چین در دیدار با لاریجانی: کاهش قدرت آمریکا در آینده مشهود است در دیدار با هیات پارلمانی ایران مطرح شد اظهار امیدواری نروژ نسبت به راه‌اندازی هر چه زودتر کانالهای مالی اروپا روزنامه جمهوری اسلامی ورود به چهل و یکمین سال واریز وام 20 میلیونی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری تحلیل سیاسی هفته