در دیدار با هیات پارلمانی ایران مطرح شد اظهار امیدواری نروژ نسبت به راه‌اندازی هر چه زودتر کانالهای مالی اروپا

هیات پارلمانی ایران که در اسلو به سر می‌برد در دیدار با رئیس و اعضای کمیسیون ‏سیاست خارجی مجلس نروژ در خصوص مهمترین مسائل و تحولات بین‌المللی و همکاری‌های ‏پارلمانی فی مابین جمهوری اسلامی ایران و نروژ با همتایان نروژی خود گفت‌وگو کردند.
حشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این دیدار با اشاره به سوابق ‏تاریخی روابط خوب دو کشور اظهار امیدواری نمود که روابط بین دو کشور بیش از گذشته تعمیق و ‏توسعه یابد.‏
فلاحت پیشه همچنین با اشاره به اشتراک نظر دو کشور در خصوص مبارزه با تروریسم و داعش ‏و نقش آمریکا در ایجاد و حمایت از این گروه‌های تروریستی خروج یکجانبه آمریکا از برجام را بیانگر ‏عدم احترام آمریکا به قوانین و مقررات بین‌المللی توصیف نمود و از موضع نروژ در حمایت از بر جام ‏و مخالفت با اعمال تحریم‌های یکجانبه قدردانی کرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان در ادامه با اشاره به کم کاری کشورهای ‏اروپایی در حفظ برجام گفت: متاسفانه اروپا رویکرد مشارکت جویانه کشورمان را به اندازه کافی ارج ‏ننهاده است و عملکرد خنثی و بی‌تفاوت اروپا سبب خواهد شد این قاره را در مقابل تهدیداتی همچون ‏تروریسم قاچاق انسان و مواد مخدر آسیب‌پذیرتر از گذشته شود.


در این جلسه آنیکا هوتفلد رئیس و اعضای کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی پارلمان نروژ با ابراز خرسندی از حضور هیات ایرانی در نروژ خواست ‏و اراده نروژ در ارتقا سطح همکاری‌ها و روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار ‏دادند.
طرف نروژی با اشاره به روابط نزدیک و استراتژیک این کشور با آمریکا با این حال اعلام نمود ‏که به‌رغم این روابط نزدیک با آمریکا نروژ از ابتدا با خروج این کشور از برجام مخالف بوده و عمیقاً از ‏این بابت اظهار تاسف نموده است.
طرف نروژی همچنین با اشاره به رصد دقیق تحولات در ‏منطقه خاورمیانه مخالفت خود با اعمال تحریم علیه کشورمان را یاد آور شد و گفت که عصبانیت ‏ایران در برابر این تحریم‌های ناعادلانه کاملاً قابل درک است.
نمایندگان نروژی اظهار امیدواری ‏نمودند که با کاهش مجادلات لفظی در منطقه تنش کنونی در منطقه حساس خاورمیانه به نحو عاقلانه ‏ای مدیریت و مانع از گسترش ناامنی در منطقه گردد.
طرف نروژی همچنین با اشاره به اشتیاق شرکت‌های نروژی برای حضور در بازار ایران به خصوص در بخش شیلات و انرژی‌های پاک اظهار ‏امیدواری نمود کانالهای مالی اروپا برای حفظ روابط تجاری با کشورمان هر چه زودتر ایجاد شود. ‏
سایر اخبار این روزنامه
دستور جدید وزیر راه و شهرسازی برای کنترل قیمت مسکن حماس: کنفرانس بحرین خنجری بر پیکر فلسطین است ایاد علاوی: آمریکا با بعثی‌ها درحال مذاکره است یک فعال سیاسی آمریکایی: هدف «معامله قرن» تسهیل دسترسی صهیونیست‌ها به منابع انرژی است انصارالله: فرانسه فروش سلاح به عربستان و امارات را متوقف کند دعوت مراجع تقلید، شخصیت ها و سازمان ها از مردم برای حضور گسترده در روز قدس رهبر انقلاب: راهپیمایی روز قدس در دفاع از مردم فلسطین امسال از هرسال دیگر مهمتر است اعلام تمهیدات ترافیکی روز قدس در تهران طالبان شرایط برای برقراری آتش بس در افغانستان را اعلام کرد گالوپ: آمریکایی‌ها هنوز هم معتقدند ترامپ شاخصه‌های ریاست‌جمهوری را ندارد سفیر چین در دیدار با لاریجانی: کاهش قدرت آمریکا در آینده مشهود است در دیدار با هیات پارلمانی ایران مطرح شد اظهار امیدواری نروژ نسبت به راه‌اندازی هر چه زودتر کانالهای مالی اروپا روزنامه جمهوری اسلامی ورود به چهل و یکمین سال واریز وام 20 میلیونی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری تحلیل سیاسی هفته