واکنش برخی از کشورها به تصمیم ایران برای عبور از برجام برای ذخیره اورانیوم غنی شده

تصمیم ایران برای عبور از برجام برای ذخیره اورانیوم غنی شده سبب واکنش برخی از کشورها شده است.
وزارت امور خارجه آلمان از ایران خواست تا به تعهداتش در توافق هسته‌ای پایبند بماند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان روز دوشنبه از تهران خواست تا به تعهدات هسته‌ای‌اش در توافق هسته‌ای 2015 پایبند بماند.
این اظهارات پس از آن بیان شده که ایران اعلام کرد، ممکن است طی 10 روز آینده از محدوده تعیین شده در برجام برای ذخیره اورانیوم غنی شده فراتر رود. تهران همچنین تاکید کرد که کشورهای اروپایی هنوز فرصت دارند توافق هسته‌ای را حفظ کنند.


انگلیس به تصمیم ایران درباره افزایش تولید اورانیوم واکنش نشان داد
یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس در واکنش به تصمیم ایران برای افزایش تولید اورانیوم تا 10 روز آینده مدعی شد چنانچه تهران از تعهداتش در برجام عدول کند، تمام گزینه‌ها بررسی خواهد شد.
سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس که کشورش از خروج آمریکا از برجام ره راحتی عبور کرده است روز دوشنبه افزود: ما درباره نگرانی‌هایمان پیرامون برنامه ایران برای کاهش تعهداتش در برجام مواضع خود را روشن اعلام کرده‌ایم. اگر ایران تعهداتش را متوقف کند، تمام گزینه‌هایی را که در اختیارداریم بررسی خواهیم کرد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که دشمنی‌اش با جمهوری اسلامی دیرینه است هم به به سخنان سخنگوی سازمان انرژی اتمی در رابطه با افزایش غنی‌سازی اورانیم و کاهش تعهدات برجامی ایران واکنش نشان داد.
نتانیاهو به از جانب همه کشورهامدعی شد: اگر ایرانیان به تهدیدات خود عمل کنند و برجام را نقض کنند، جامعه جهانی باید بلافاصله تحریم‌های از پیش تعیین شده‌ای را علیه ایران اعمال کند!
سایر اخبار این روزنامه
آغاز ثبت‌نام پرداخت وام ساخت ارزان قیمت معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور: 51 استان روسیه‌آمادگی خود را برای همکاری اقتصادی با ایران اعلام کردند معاون اول رئیس جمهور: معیشت مردم، رونق تولید و اشتغال مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی دولت هستند حذف ارز 4200 تومانی در جلسه پنج‌شنبه سران قوا تعیین تکلیف می‌شود در دیدار سفیر جدید فرانسه در تهران؛ اروپا در فرصت کوتاهی که دارد نقش تاریخی خود را برای حفظ برجام ایفا کند اتحادیه اروپا ادعای آمریکا در باره دست داشتن ایران در حمله به دو نفتکش را رد کرد دبیر شورای عالی امنیت ملی: یکی از پیچیده‌ترین شبکه‌های سایبری سیا توسط ایران کشف شد موسسه پژوهش‌های بین‌المللی صلح استکهلم فاش کرد: دسترسی رژیم صهیونیستی به سلاح‌های کشتار جمعی و هسته‌ای بیشتر ترامپ در نظرسنجی فاکس‌نیوز پس از 5 دموکرات قرار گرفت برای خنثی‌سازی اقدامات «تیم ب» مرگ ناگهانی «مُرسی» در دادگاه اتحادیه اروپا ادعای آمریکا در باره دست داشتن ایران در حمله به دو نفتکش را رد کرد واکنش برخی از کشورها به تصمیم ایران برای عبور از برجام برای ذخیره اورانیوم غنی شده دیدار سفرای جدید ایران در یونان، اندونزی و الجزایر با دکتر روحانی یمن، سیاست مقابله به مثل