اعلام موافقت ماهاتیر محمد با طرح ایران برای ایجاد رمزارز مشترک

«ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر مالزی موافقت خود را با طرح دکتر روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سران کوالالامپور مبنی بر ایجاد تاسیس «بازار مشترک کشورهای اسلامی در حوزه اقتصاد دیجیتال» و همکاری و تبادل تجربیات در زمینه رمزارزها اعلام کرد.
فری مالزی تودی دراین زمینه نوشت: نخست‌وزیر ماهاتیر محمد با پیشنهاد ایران مبنی بر استفاده از رمزنگاری به عنوان گزینه‌ای برای دلار آمریکا موافق است.
این رسانه مالزیایی به نقل از ماهاتیر محمد نوشت: "ما برای اولین بار این موضوع را می‌شنویم که ایران و ترکیه بر این عقیده‌اند که باید از جایگزینی برای دلار آمریکا استفاده کنیم.
نخست وزیر مالزی که کشورش میزبان اجلاس سران کوالالامپور2019 (1398) است؛گفت: ما می‌توانیم ارزهای خود و یا ارزمشترکی را استفاده کنیم.


وی توضیح داد: به نظر می‌رسد زمانیکه ما از دلار آمریکا استفاده می‌کنیم تحریم‌ها می‌تواند به توسعه اقتصای ما لطمه بزند.
ماهاتیر محمد پس از گفتگوهای مشترک با شرکت کنندگان در اجلاس سران کوالالامپور و شرکت در میزگرد چهارگانه که در آن رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطرحضور داشتند، به خبرنگاران گفت: وی مدت‌ها قبل پیشنهاد ایجاد یک ارز جایگزین دلار برای تجارت‌های بین‌المللی را داده و تلاش‌هایی در این زمینه انجام شد، اما این ایده با واکنش ابرقدرت‌ها روبه رو شده بود.
وی افزود: واکنش آنها این بود که ما را از استفاده از هر نوع ارز دیگری متوقف کنند، زیرا استفاده از یک ارز خاص به آنها قدرت می‌دهد.
ماهاتیر محمد در سال 1381 برای نخستین بار استفاده از یک ارز مشترک توسط کشورهای همسو و کشورهای اسلامی تحت عنوان "دینارطلا" را پیشنهاد داده بود.
سایر اخبار این روزنامه
اعلام موافقت ماهاتیر محمد با طرح ایران برای ایجاد رمزارز مشترک رهبر انقلاب: تجلیل از بزرگان دین تجلیل از معارف الهی و کاری لازم برای کشور است کنگره ملی آیت‌الله تالهی همدانی با پیام رهبر انقلاب برگزار شد دبیرکل سازمان ملل: تحریم آمریکا علیه ایران خلاف قطعنامه 2231 است نخست وزیر ژاپن از شروع همکاری با سه کشور اروپایی برای حفظ برجام خبر داد پیامدهای استیضاح ترامپ در کنگره آمریکا نامه انجمن مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز به روحانی درخصوص بحران آب‌گرفتگی آیت‌الله سیستانی: راه حل خروج عراق از بحران، انتخابات زودهنگام است مجلس انگلیس سرانجام به توافق برگزیت رای موافق داد العهد الجدید فاش کرد؛ پادشاه عربستان ماهاتیر محمد را تهدید کرد 82 میلیون ایرانی صاحب پرونده الکترونیک سلامت هستند نخست‌وزیر مکلف لبنان به تشکیل دولت ظرف 6 روز متعهد شد استیضاح دیکتاتور سخنگوی وزارت خارجه: قطعنامه وضعیت حقوق بشری ایران را محکوم و مردود می‌دانیم گفتگوی تلفنی معاون اول رئیس جمهور با استانداران 9 استان کشور وزارت بهداشت: محموله واکسن تزریقی فلج اطفال با همکاری یونیسف وارد ایران شد مدارس تهران و جنوب شرق استان تهران امروز و فردا تعطیل شد