نامه انجمن مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز به روحانی درخصوص بحران آب‌گرفتگی

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور در خصوص بحران آب‌گرفتگی اخیر در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان خواستار آن شد که دولت برای حل مشکل به جد وارد عرصه شده، اقدامات فوری لازم را انجام داده و خسارات مردم را نیز پرداخت نماید. در این نامه هشدار داده شده است که کوتاهی در این خصوص سبب شکاف جدی‌تر میان مردم و حاکمیت و تشدید بحران‌های اجتماعی و شاید امنیتی خواهد شد.
به گزارش اهوازتایمز، متن این نامه به شرح زیر است:
به نام خدا
جناب آقای دکتر روحانی


ریاست محترم جمهور
همان طور که استحضار دارید سالیان سال است که سیستم فاضلاب و دفع رواناب در شهر اهواز به صورت معضلی جدی نمایان شده است. ماندن آب در خیابان‌های شهر بعد از هر بارندگی مختصر و گرفتگی سیستم فاضلاب و بالا آمدن آن در بسیاری نقاط شهر مدت‌هاست به امری عادی در اهواز بدل شده است. یک بارندگی سه ساعته در خوزستان در تاریخ 25/9/98، شرایطی را در شهرهای اهواز، خرمشهر و آبادان و کارون و... رقم زد که همه شهروندان را بسیار مستاصل نمود و برای چند روز، مشکل به صورت بسیار بحرانی بر زندگی مردم سایه انداخت و فعالیت‌های شهری را مختل نمود.
درحالی که وجود سیستم فاضلاب و دفع آب‌های سطحی از زیرساخت‌های اولیه هر شهر و روستا محسوب می‌گردد، گویی هیچ برنامه اساسی برای حل مشکل فاضلاب و دفع روان آب‌های سطحی وجود ندارد و در مواقع بحران، هیچ کس مسئولیت نمی‌پذیرد و مشکل را به هم حواله می‌دهند. آبفا به شهرداری و شهرداری به آبفا.
مصوبه 15/1/96 دولت جنابعالی و تصویب اختصاص بیش از نه هزار میلیارد تومان برای رفع مشکل فاضلاب استان خوزستان بارقه امیدی را در مردم روشن کرد. اما متاسفانه این مبلغ کامل پرداخت نشد و این طرح ناتمام رها شد.
جناب رئیس‌جمهور محترم
مردم از خود می‌پرسند که چرا استانی که در پیش از انقلاب در همه شاخص‌های توسعه در میان استان‌های ایران جایگاه شایسته‌ای داشت و بیشترین ثروت ملی را تولید می‌کند، هم اینک کمترین برخورداری از ثروت ملی دارد و با انواع بحران‌ها مواجه است. بحران‌های خانمان‌سوزی چون پدیده ریزگردها، سیل و مشکلات آب و فاضلاب، کم‌آبی‌های ناشی از انتقال آب از سرشاخه‌های کارون و نابودی میلیون‌ها نفر نخل و از بین رفتن کسب و کارهای زیاد و حاشیه‌نشینی گسترده. هنوز خرمشهر خرمشهر نشده، آبادان آبادان نشده. آن چه که مردم در عمل می‌بینند تغافل بهت‌آور مسئولان نسبت به مشکلات کمرشکن مردم استان است. بسیاری از مردم این رفتار را از جنس تحقیر می‌دانند. نیک می‌دانید که احساس تحقیرشدگی می‌تواند به انواع واکنش‌های تند و مخرب بیانجامد.
جناب رئیس‌جمهور محترم
ما به نوبه خود این شرایط را شایسته قطب نفتی کشور نمی‌دانیم. اکنون وضعیت عمومی استان به گونه‌ای است که می‌طلبد دولت محترم برای حل مشکل و ایجاد امید در مردم و کمک به احقاق اندکی از حقوق مردمی که در مناطق فقیرنشین اهواز و دیگر نقاط درگیر، دچار آسیب‌های جدی شده‌اند، تصمیمات جدی در این زمینه اخذ نموده و به جد وارد عرصه شده، اقدامات فوری لازم را انجام داده و خسارات مردم را نیز پرداخت نماید. کوتاهی در این خصوص سبب شکاف جدی‌تر میان مردم و حاکمیت و تشدید بحران‌های اجتماعی و شاید امنیتی خواهد شد. لذا وقت آن است که به مردم این اطمینان داده شود که اعتبارات کافی بدین منظور در نظر گرفته می‌شود و این معضل در سال‌های آینده وجود نخواهد داشت.
انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز
سایر اخبار این روزنامه
اعلام موافقت ماهاتیر محمد با طرح ایران برای ایجاد رمزارز مشترک رهبر انقلاب: تجلیل از بزرگان دین تجلیل از معارف الهی و کاری لازم برای کشور است کنگره ملی آیت‌الله تالهی همدانی با پیام رهبر انقلاب برگزار شد دبیرکل سازمان ملل: تحریم آمریکا علیه ایران خلاف قطعنامه 2231 است نخست وزیر ژاپن از شروع همکاری با سه کشور اروپایی برای حفظ برجام خبر داد پیامدهای استیضاح ترامپ در کنگره آمریکا نامه انجمن مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز به روحانی درخصوص بحران آب‌گرفتگی آیت‌الله سیستانی: راه حل خروج عراق از بحران، انتخابات زودهنگام است مجلس انگلیس سرانجام به توافق برگزیت رای موافق داد العهد الجدید فاش کرد؛ پادشاه عربستان ماهاتیر محمد را تهدید کرد 82 میلیون ایرانی صاحب پرونده الکترونیک سلامت هستند نخست‌وزیر مکلف لبنان به تشکیل دولت ظرف 6 روز متعهد شد استیضاح دیکتاتور سخنگوی وزارت خارجه: قطعنامه وضعیت حقوق بشری ایران را محکوم و مردود می‌دانیم گفتگوی تلفنی معاون اول رئیس جمهور با استانداران 9 استان کشور وزارت بهداشت: محموله واکسن تزریقی فلج اطفال با همکاری یونیسف وارد ایران شد مدارس تهران و جنوب شرق استان تهران امروز و فردا تعطیل شد