نخست‌وزیر مکلف لبنان به تشکیل دولت ظرف 6 روز متعهد شد

نخست‌وزیر مکلف لبنان تاکید کرد برای تشکیل هرچه‌سریع‌تر دولت جهت خروج از بحران کنونی تلاش می‌کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، "حسان دیاب" نخست‌وزیر مکلف لبنان در سخنانی خطاب به لبنانی‌ها گفت: ما باید تلاشمان بر توقف فروپاشی و اعتمادسازی مجدد و حفظ وحدت ملی از طریق ایجاد پل ارتباطی میان تمامی قشرهای مردم لبنان متمرکز باشد.
وی بعد از دیدارش با میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان گفت: من امیدوارم دولت جدید دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم را برطرف کرده و خواسته‌هایشان را محقق کند و ثبات را در کشور از طریق یک طرح اصلاح‌گرایانه واقعی برقرار سازد.وی افزود: برای تشکیل هرچه‌سریع‌تر دولت در 6 روز تلاش خواهم کرد و مذاکرات فراگیری را با مشارکت تمامی گروه‌ها و احزاب سیاسی برگزار خواهیم کرد.
دیاب گفت: این مرحله بسیار حساس است و تلاش وافری را ازسوی تمامی گروه‌های سیاسی در دولت و خارج از آن می‌طلبد. ما با بحران ملی مواجهیم که اجازه درگیری‌های سیاسی و شخصی را نمی‌دهد و به وحدت ملی نیاز دارد.


وی خطاب به معترضان گفت: در طول 64 روز به حرف‌هایتان گوش دادم و خشم و دردتان را به ویژه درباره فساد در کشور دیدم. من احساس کردم که انتفاضه شما سخن من و تمامی کسانی است که مایلند دولت واقعی در کشور تشکیل شود.
حریری به شکست دولتش اذعان کرد
نخست‌وزیر سابق لبنان ضمن اذعان به شکست دولتش در تحقق خواسته‌های معترضان، از حامیانش خواست از خیابان‌ها خارج شوند و مسیرها را باز کنند.به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، سعد حریری، نخست‌وزیر سابق لبنان در توییتر گفت: من از همه حامیان و دوستداران می‌خواهم با هر دعوتی برای تجمع در خیابان‌ها یا بستن مسیرها مخالفت کنند. آرامش و مسئولیت ملی اولویت است. بحرانی که لبنان با آن مواجه است خطرناک است و باید ثبات و امنیت را حفظ کرد.
درخواست حریری بعد از آن صورت گرفت که تعدادی از اعضای جریان المستقبل در بیروت و مناطق دیگر لبنان برای مخالفت با نامزد شدن حسان دیاب برای تصدی پست نخست‌وزیری تجمع کردند. مذاکرات پارلمانی لبنان پنجشنبه برگزار شد و حسان دیاب به تشکیل دولت مکلف شد.
حریری گفت: تنها راه‌حل خروج از بحران کنونی تشکیل دولت تکنوکرات است. ما در برآوردن خواسته‌های مردم شکست خوردیم. باید به دلیل اوضاع اقتصادی و اجتماعی همبستگی خود را حفظ کنیم و به صدای انقلاب گوش دهیم. همگان تمایل دارند با رویکرد طایفه‌ای عمل کنند اما معترضان با این مسئله مخالفند.
سایر اخبار این روزنامه
اعلام موافقت ماهاتیر محمد با طرح ایران برای ایجاد رمزارز مشترک رهبر انقلاب: تجلیل از بزرگان دین تجلیل از معارف الهی و کاری لازم برای کشور است کنگره ملی آیت‌الله تالهی همدانی با پیام رهبر انقلاب برگزار شد دبیرکل سازمان ملل: تحریم آمریکا علیه ایران خلاف قطعنامه 2231 است نخست وزیر ژاپن از شروع همکاری با سه کشور اروپایی برای حفظ برجام خبر داد پیامدهای استیضاح ترامپ در کنگره آمریکا نامه انجمن مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز به روحانی درخصوص بحران آب‌گرفتگی آیت‌الله سیستانی: راه حل خروج عراق از بحران، انتخابات زودهنگام است مجلس انگلیس سرانجام به توافق برگزیت رای موافق داد العهد الجدید فاش کرد؛ پادشاه عربستان ماهاتیر محمد را تهدید کرد 82 میلیون ایرانی صاحب پرونده الکترونیک سلامت هستند نخست‌وزیر مکلف لبنان به تشکیل دولت ظرف 6 روز متعهد شد استیضاح دیکتاتور سخنگوی وزارت خارجه: قطعنامه وضعیت حقوق بشری ایران را محکوم و مردود می‌دانیم گفتگوی تلفنی معاون اول رئیس جمهور با استانداران 9 استان کشور وزارت بهداشت: محموله واکسن تزریقی فلج اطفال با همکاری یونیسف وارد ایران شد مدارس تهران و جنوب شرق استان تهران امروز و فردا تعطیل شد