82 میلیون ایرانی صاحب پرونده الکترونیک سلامت هستند

معاون سابق وزارت بهداشت، یکی از سیاست‌های موفق این وزارتخانه را تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای 82 میلیون ایرانی عنوان کرد.
دکتر علی اکبر سیاری، در همایش مدیریت نوبت دهی نوین پزشکان، گفت: زمانی که بنده در وزارت بهداشت بودم، موضوع تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای آحاد مردم ایران مطرح شد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع ساماندهی نوبت دهی به بیماران، افزود: با توجه به اینکه مردم حداقل یک بار به مراکز بهداشتی مراجعه دارند، قرار شد این موضوع از معاونت بهداشت آغاز شود.
سیاری به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای 82 میلیون ایرانی اشاره کرد و گفت: 50 درصد وقت پزشکان صرف نوشتن می‌شود و لازم است که از تکنولوژی‌های روز دنیا برای بهینه سازی خدمات سلامت بهره برد.


وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه دکتر دکتر، افزود: الکترونیکی شدن نوبت دهی بیماران، علاوه بر اینکه باعث خواهد شد که بیمار از هر نقطه کشور بتواند پزشک خود را انتخاب کند، می‌تواند از هدر رفت وقت و هزینه‌ها نیز جلوگیری نماید.
سیاری با اشاره به وجود سه سامانه در وزارت بهداشت برای ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، گفت: ایجاد رقابت در راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی، باعث خواهد شد بسیاری از مشکلات حل شود.
علی سریزدی هم در این همایش گفت:سیستم نوبت‌دهی جدید پزشکان علاوه بر اینکه مزایای زیادی برای بیماران و پزشکان دارد، سبب می‌شود که انتخاب پزشک توسط سامانه و به صورت نوین انجام شود.
وی، درباره برگزاری برنامه «رویکرد جدید در نوبت دهی پزشکان فواید و چالش‌ها» گفت: برخلاف روش‌های قدیمی در سیستم نوبت دهی جدید، نیازی به مراجعه حضوری بیمار در مطب یا بیمارستان نیست همچنین بیماران پشت خط تلفن برای نوبت دهی معطل نمی‌شوند و بیمار می‌تواند با استفاده از روش جدید در هر ساعتی نسبت به انتخاب پزشک و نوبت برای مطب و کلینیک بیمارستان اقدام کند.
سریزدی خاطرنشان کرد: با استفاده از روش نوین نوبت دهی پزشکان بیماران می‌توانند اطلاعاتی در مورد بیمه‌های طرف قرارداد مرکز درمانی کلینیک یا مطب موردنظر کسب کنند پزشکان نیز می‌توانند با استفاده از این سیستم در صورتی که مراجعان کمتری دارند تعداد مراجعان خود را افزایش دهند و دسته دیگر از پزشکان که مراجعان زیادی دارند بیشتر شدن نظم مطب و مدیریت بهتر آن را با استفاده از این سامانه شاهد باشند.
مدیر عملیات سامانه نوبت دهی و مدیریت مطب هم در این همایش، بر ضرورت حمایت وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی ایران از نوبت دهی نوین پزشکان تاکید کرد.
فرخنده فال با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه نوین نوبت دهی پزشکان سال 94 کلید خورد و طی سه سال زیرساخت‌های آن مورد توجه قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در صورتی که وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی حمایت‌های لازم را از این سامانه داشته باشند می‌توان اقدامات موثری در راستای ساماندهی نظام ارجاع، پزشک خانواده و حتی پرونده الکترونیک انجام داد.
سایر اخبار این روزنامه
اعلام موافقت ماهاتیر محمد با طرح ایران برای ایجاد رمزارز مشترک رهبر انقلاب: تجلیل از بزرگان دین تجلیل از معارف الهی و کاری لازم برای کشور است کنگره ملی آیت‌الله تالهی همدانی با پیام رهبر انقلاب برگزار شد دبیرکل سازمان ملل: تحریم آمریکا علیه ایران خلاف قطعنامه 2231 است نخست وزیر ژاپن از شروع همکاری با سه کشور اروپایی برای حفظ برجام خبر داد پیامدهای استیضاح ترامپ در کنگره آمریکا نامه انجمن مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز به روحانی درخصوص بحران آب‌گرفتگی آیت‌الله سیستانی: راه حل خروج عراق از بحران، انتخابات زودهنگام است مجلس انگلیس سرانجام به توافق برگزیت رای موافق داد العهد الجدید فاش کرد؛ پادشاه عربستان ماهاتیر محمد را تهدید کرد 82 میلیون ایرانی صاحب پرونده الکترونیک سلامت هستند نخست‌وزیر مکلف لبنان به تشکیل دولت ظرف 6 روز متعهد شد استیضاح دیکتاتور سخنگوی وزارت خارجه: قطعنامه وضعیت حقوق بشری ایران را محکوم و مردود می‌دانیم گفتگوی تلفنی معاون اول رئیس جمهور با استانداران 9 استان کشور وزارت بهداشت: محموله واکسن تزریقی فلج اطفال با همکاری یونیسف وارد ایران شد مدارس تهران و جنوب شرق استان تهران امروز و فردا تعطیل شد