پیامدهای استیضاح ترامپ در کنگره آمریکا

رئیس جمهور آمریکا در توئیتی در واکنش به تصمیم نانسی پلوسی برای عدم ارسال پرونده استیضاح وی به مجلس سنا تا زمان روشن شدن جزئیات فرآیند محاکمه وی در این مجلس گفت، می‌خواهد فوراً محاکمه شود.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ با انتشار توئیتی پس از رای اکثریت اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب بندهای مربوط به استیضاحش مدعی شد، دموکراتها هیچ فرآیند درستی برای استیضاح او اجرا نکردند و به او اجازه دسترسی به هیچ چیز اعم از وکیل و شاهد و... ندادند.
ترامپ در این توئیت نوشت: "بعد از آنکه دموکراتها هیچ فرآیند درستی (برای استیضاح) در مجلس نمایندگان برای من در نظر نگرفتند بدون آنکه اجازه به دسترسی به هیچ وکیل، شاهد یا هیچ چیز دیگری بدهند، حالا می‌خواهند به مجلس سنا بگویند چطور محاکمه مد نظر آنها را به پیش ببرد. در واقع آنها هیچ سند و مدرکی برای اثبات هیچ چیز ندارند و این سندومدرکها هرگز ارائه پدیدار نخواهند شد. آنها می‌خواهند کنار بکشند. من خواستار محاکمه فوری هستم."
ترامپ در یک توئیت دیگر به این مساله اشاره کرد که رای‌گیری مربوط به تصویب بندهای استیضاحش در مجلس نمایندگان آمریکا ثابت کرد "جمهوریخواهان هیچ گاه تا کنون انقدر متحد نبوده‌اند" و دموکراتها نتوانستند "حتی یک رای از سمت نمایندگان جمهوریخواه مجلس نمایندگان به نفع خود داشته باشند".


ترامپ در این توئیت نوشت: دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا نتوانستند حتی یک رای از سمت جمهوریخواهان درباره حقه استیضاح به دست بیاورند. جمهوریخواهان هرگز تا کنون انقدر متحد نبوده‌اند. پرونده دموکراتها انقدر بد است که نمی‌خواهند وارد مرحله محاکمه من بشوند.
نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا بعد از برگزاری رای‌گیری مربوط به تصویب بندهای استیضاح ترامپ در این مجلس از ارسال پرونده استیضاح به مجلس سنا خودداری کرده و گفت، مجلس نمایندگان بعد از مشخص شدن فرآیند سنا برای محاکمه ترامپ، این پرونده را به آنها خواهد فرستاد.او اظهار کرد: مرحله بعدی که ما به دنبالش هستیم این است که ببینیم چه زمان در مجلس سنا فرآیند استیضاح مشخص می‌شود. پس از آن ما تعداد مدیرانی که می‌توانیم به آنها مراجعه و انتخابشان کنیم مشخص می‌شود.
پلوسی در یک کنفرانس خبری در پاسخ به اینکه چه زمان تصمیم آنها در قبال محاکمه ترامپ در سنا مشخص خواهد شد اظهار کرد، متنظر این است که ببیند سنا دست به چه کاری خواهد زد.
گفتنی است مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) با اکثریت آرا هر دو بند طرح استیضاح ترامپ را به تصویب رساند تا او سومین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا لقب بگیرد که استیضاح می‌شود. اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در دو مرحله بر سر این دو بند رای‌گیری کردند. ابتدا بند «سوءاستفاده از قدرت» به رای گذاشته شد که با 230 رای موافق و 197 رای مخالف مورد موافقت قرار گرفت. قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا دیگر بند این قطعنامه که به اتهام «ممانعت در تحقیقات کنگره» مربوط می‌شد را نیز به تصویب رساندند. این بند با 229 رای مثبت و 198 رای منفی به تصویب رسید.
روز گذشته نیز سخنگوی کاخ سفید با شرم‌آور خواندن تصویب استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور، گفت مطمئن است که مجلس سنا ترامپ را از اقدام خطا تبرئه می‌کند.
لقب جدید ترامپ
در این میان نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستاری برکناری ترامپ به عنوان فاسدترین رئیس‌جمهور شدند. به گزارش شبکه تلویزیونی آ اف پ؛ دور دیگری از مناظرات انتخاباتی دموکرات‌ها در آمریکا با انتقاد از دونالد ترامپ شروع شد.
براساس این گزارش، نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 پس از استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به او حمله ور شده و اعلام کردند او یک رئیس‌جمهور فاسد است که باید برکنار شود.جو بایدن در سخنانی گفت: "ما باید شان ریاست جمهوری را احیا کنیم. " او همچنین گفت: اقدامات دونالد ترامپ " برای کاهش ارزش جایگاه ریاست جمهوری فراتر از چیزی است که تصور می‌کردم. "
بایدن گفت: "کار من این است در این باره توضیح دهم که چرا او شایسته تکیه زدن بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا برای چهار سال دیگر نیست. "
برنی سندرز هم در سخنانی از ترامپ انتقاد کرد و او را "هدایت‌کننده فاسدترین دولت در تاریخ این کشور" دانست. سندرز افزود رئیس‌جمهور خانواده‌های کارگری را به "حراج گذاشته" است.
سایر اخبار این روزنامه
اعلام موافقت ماهاتیر محمد با طرح ایران برای ایجاد رمزارز مشترک رهبر انقلاب: تجلیل از بزرگان دین تجلیل از معارف الهی و کاری لازم برای کشور است کنگره ملی آیت‌الله تالهی همدانی با پیام رهبر انقلاب برگزار شد دبیرکل سازمان ملل: تحریم آمریکا علیه ایران خلاف قطعنامه 2231 است نخست وزیر ژاپن از شروع همکاری با سه کشور اروپایی برای حفظ برجام خبر داد پیامدهای استیضاح ترامپ در کنگره آمریکا نامه انجمن مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز به روحانی درخصوص بحران آب‌گرفتگی آیت‌الله سیستانی: راه حل خروج عراق از بحران، انتخابات زودهنگام است مجلس انگلیس سرانجام به توافق برگزیت رای موافق داد العهد الجدید فاش کرد؛ پادشاه عربستان ماهاتیر محمد را تهدید کرد 82 میلیون ایرانی صاحب پرونده الکترونیک سلامت هستند نخست‌وزیر مکلف لبنان به تشکیل دولت ظرف 6 روز متعهد شد استیضاح دیکتاتور سخنگوی وزارت خارجه: قطعنامه وضعیت حقوق بشری ایران را محکوم و مردود می‌دانیم گفتگوی تلفنی معاون اول رئیس جمهور با استانداران 9 استان کشور وزارت بهداشت: محموله واکسن تزریقی فلج اطفال با همکاری یونیسف وارد ایران شد مدارس تهران و جنوب شرق استان تهران امروز و فردا تعطیل شد