ادامه مبارزه خستگی ناپذیر با مفسدان تا حصول نتیجه

آیت الله رئیسى رئیس دستگاه قضا جهت بررسى آخرین مسائل حقوقى و قضایى استان یزد در صدر یک هیات قضایی به این استان سفر کرد. آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به استان یزد در جمع خبرنگاران با معرفی استان یزد به عنوان قطب صنعتی و معدنی، گفت: استان یزد، استانی است که در آن فرهنگ و هنر با هم آمیخته شده و یک مرکزیتی برای گردشگری است. وی افزود: صنعت گردشگری در این استان از مواردی است که می‌تواند به عنوان اقتصاد گردشگری فعال و هم در معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی و هم در ارتباط با مسائل اقتصادی، بسیار راهگشا باشد. آیت الله رئیسی در این سفر دیداری با نخبگان، کارآفرینان و تولیدکنندگان استان یزد داشت. او ضمن ابراز خوشحالی از اینکه در میان کارآفرینان و چهره‌های فرهنگی استان یزد حضور دارد، گفت: در استانهای دیگر و در استان هرمزگان تاکید کردم اقتصاد دریا فعال شود و در استان آذربایجان شرقی هم تاکید کردم تلاش کنیم در اقتصاد فضای مجازی فعال باشید و در این استان هم بر اقتصاد گردشگری تاکید دارم. اقتصاد گردشگری در استان یزد که هم بار فرهنگی و هم سابقه طولانی در معرفی فرهنگ اسلامی و فرهنگ ملی ما دارد و هم زمینه مناسبی برای ارتباط بین ملتها در این استان وجود دارد، دارای ظرفیت‌های مناسبی است. اقتصاد گردشگری اقتصادی است که می‌تواند در استان یزد هم برای خود استان و هم برای کشور منشاء اثر باشد.
>امن ترین نقطه دنیا
جمهوری اسلامی ایران است
رئیس قوه قضاییه در ادامه ایران را یکی از کشور‌های امن دنیا دانست و خاطرنشان کرد:امروز علی رغم اینکه دشمنان، جمهوری اسلامی را نا امن جلوه می‌دهند، عرض می‌کنم که امن ترین نقطه دنیا جمهوری اسلامی ایران است و آنان با بهانه کردن یک حادثه سعی دارند ایران را کشوری ناامن جلوه دهند؛ در حالیکه این مسائل در جای جای دنیا در حال رخ دادن است و ما هم اطلاعات و هم خبر‌های آن را داریم. امروز کشور ما برای گردشگران، کشور امنی محسوب می‌شود و استان یزد استان امنی است و بیش از همیشه می‌تواند این امنیت را برای همه گردشگران داشته و منشاء آثار خیر باشد. آیت االله رئیسی در ادامه درباره فعالان گردشگری هم تاکید کرد: ما باید افرادی را که می‌خواهند در اقتصاد گردشگری فعالیت کنند، حمایت کنیم که آنها در فرایند کار اقتصادی دچار آسیب نشوند و اگر مشکلی با نظام بانکی دارند، حل شود و کار گردشگری از رونق نیفتد. آیت الله رئیسی، همچنین دیداری با اقشار مختلف مردم یزد داشت. او در این دیدار گفت: در عرصه‌های اقتصادی باید بهترین را برگزینیم. ما تحریم اقتصادی هستیم؛ حال باید ببینیم که چه کاری می‌توانیم در این تحریم اقتصادی انجام دهیم. نخست آنکه بگوییم که تحریم را بردارند؛ حال چگونه؟ با این عهد شکنان؟ با کسانی که به سخنشان اعتماد نیست؟ با کسانی که در مذاکره نه به سخن، نه به امضا و نه به میثاقشان اعتماد نیست؟ آیا می‌توان با آنها مذاکره کرد؟وی افزود: نه می‌توان به سخنان آنها اعتماد کرد و نه به نشستن با آنها، به تعبیر رهبر معظم انقلاب آنها همان‌هایی هستند که در فرودگاه بغداد روی شهید گرانقدرمان آتش ریختند. رئیس دستگاه قضا افزود: راه دوم راه دور زدن تحریم‌هاست؛ کاری که بسیاری از مسئولان و کارشناسان تلاش می‌کنند تحریم را دور بزنند که کار پسندیده‌ای است، باید از تمام کسانی که تحریم را دور می‌زنند و زندگی مردم را تسهیل کرده و نمی‌گذارند معضلی در زندگی مردم به وجود آید، تشکر کرد و در این قضیه باید تلاش کرد که تحریم در زندگی مردم اثر نگذارد. آیت الله رئیسی گفت: راه سوم که راه انتخابی ما این راه بوده، آن است که ما یک اقتصاد مقاوم داشته باشیم که تمام تحریم‌ها را پشت سر بگذارد و هیچ تحریمی و تهدیدی بر این اقتصاد تاثیرگذار نباشد. آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه حتماً باید اقتصاد قوی شود، تصریح کرد: باید به دنبال تحقق اقتصاد قوی باشیم. آیت الله رئیسی ادامه داد: برای کسانی که جبهه‌ها را قدرتمندانه اداره کردند، اینکه بخواهند اقتصاد قوی را در این کشور رقم بزنند، امر سختی نیست و شدنی است. رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در این عرصه ما در دستگاه قضایی خود را موظف می‌دانیم برای اینکه سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، تلاشگران و فعالان عرصه‌های اقتصادی بتوانند کار خود را بکنند، در تقویت امنیت اقتصادی تلاش کنیم و امنیت اقتصادی در گرو مبارزه با فساد اقتصادی است. وی افزود: مسئله مبارزه با فساد اقتصادی یک امر راهبردی است که در درون و ذات انقلاب شکوهمند اسلامی قرار داده شده است و ما این مبارزه خستگی ناپذیر و بی‌امان با مفسدان را تا حصول نتیجه ادامه خواهیم داد.


>اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال به منظور
رفع مشکلات دستگاه قضایی استان یزد
آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه در نشست خبری پایان سفر به استان یزد نیز در تشریح دستاوردهای این سفر اظهار کرد: امروز و به دنبال بررسی چند روزه قبل از سفر که با حضور قریب به چهل نفر از همکاران در بخش‌های مختلف استان یزد، صورت گرفت، به این استان سفر کردیم. در آستانه این سفر نیز مسئولان ستادی قوه قضاییه در قالب ۱۷ هیات وضعیت عملکردی دادگستری و سازمان‌های تابعه را مورد بررسی قرار دادند. وی ادامه داد: نتیجه این بررسی‌ها در جلسه شورای عالی قوه قضاییه و طی سه ساعت بحث و بررسی، با حضور نماینده ولی فقیه در استان یزد و استاندار مورد ارزیابی قرار گرفت. آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: تصمیماتی در رابطه با رفع برخی از مشکلات به صورت فوری اتخاذ شد. پزشکی قانونی مشکلاتی داشت که باید سریعا رفع میشد. بعضی از زندان‌ها در استان مشکلاتی دارند که باید در مورد آن‌ها سریعا تصمیم گیری صورت گیرد. رئیس قوه قضاییه از اختصاص قریب به ۸۰۰ میلیارد ریال از بودجه‌های قوه قضاییه و منابع استانی به منظور رفع مشکلات دادگستری و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی استان یزد خبر داد. وی با تاکید بر رفع مشکل پزشک و ساختمان پزشکی قانونی در برخی از شهرستان‌ها و اتخاذ تصمیم در این زمینه، بیان داشت: دسترسی مردم به پزشکی قانونی باید تسهیل شود. به گزارش میزان، رئیس قوه قضاییه یادآور شد: در رابطه با زندان‌ها نیز مقرر گردید در مورد زندانیان غیربومی که خانواده‌های آن‌ها در استان یزد نیستند و متقاضی انتقال به محل خودشان هستند، سریعا اقدام شود. وی از این اقدام به عنوان گشایشی در وضعیت زندان‌های استان و خانواده‌ زندانیان یاد کرد.