مردم با گلايه پاي صندوق راي مي‌آيند

آرمان ملي: پس از ماه‌ها رفت و آمد و فعل و انفعالات سياسي بالاخره موعد انتخابات از راه رسيد و فردا جمعه 2 اسفند شاهد برگزاري انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي خواهيم بود. هر چند که اتفاقات ماه‌هاي اخير، نارضايتي‌هاي مردم و به‌خصوص بحث بررسي صلاحيت‌ کانديداهاي طيف اصلاح‌طلب باعث شد تا به قرائت بسياري شاهد انتخاباتي چندان رقابتي در حد انتظار نباشيم اما از آنجايي که حضور در انتخابات امري واجب و توصيه شده است، با وجود اينکه گله‌منديم اما مي‌آييم تا انتخابات از رونق نيفتد. در همين راستا مقامات، مسئولان، علما و مراجع تقليد نيز از مردم براي حضور در انتخابات جمعه 2 اسفند دعوت به‌عمل آوردند.
دعوت مراجع
آيت‌ا... مکارم شيرازي مرجع تقليد شيعه حضور پرشور مردم را در انتخابات موجب ناراحتي آمريکا دانست و گفت: آمريکا اگر حضور کمرنگ مردم را ببيند فشارش را بيشتر مي‌کند؛ چرا که به اين نتيجه مي‌رسد که فشارها اثرگذار بوده است، اما حضور پرشور در انتخابات باعث نااميدي او خواهد شد. آيت‌ا... سبحاني با اشاره به نقش و اهميت مجلس در تعيين سرنوشت کشور بيان کرد: جايي که سرنوشت ما به آن بستگي دارد بايد در انتخابات آن حساس و مشارکت جدي داشته باشيم. آيت‌ا... نوري همداني با دعوت مردم براي حضور باشکوه در يازدهمين دوره مجلس اظهارکرد: مردم بايد با در نظر گرفتن شاخص، نمايندگاني انقلابي، متدين، مخلص و خدمت گذار را روانه مجلس کنند. آيت‌ا... علوي گرگاني در سخناني با تاکيد بر ضرورت شرکت در انتخابات، گفت: همه مردم بايد خود را جزئي از نظام بدانند و در انتخابات شرکت کنند. مردم بايد افراد ذيصلاح وصاحب کمالات را به مجلس بفرستند تا بتوانند به وظايف ديني و الهي خود عمل کنند.
از دولت تا خبرگان


اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس در روز جمعه و دعوت از مردم براي مشارکت در اين انتخابات، اظهارکرد: مجلس يکي از ارکان مهم تصميم‌گيري در نظام است و هرچه جايگاه آن قوي‌تر باشد و نمايندگان آن با پشتوانه بالاتري از راي مردم انتخاب شوند، قدرت اثرگذاريش بيشتر است و مي‌تواند براي حل مسائل کشور کارهاي جدي‌تري انجام دهد. فکر مي‌کنم مردم ايران در اين 40 سال نشان دادند در مقاطع حساس که کشور نيازمند حضور سرنوشت‌ساز آنها بوده، الان هم نياز به اين حضور است و ان‌شاء‌ا... در انتخابات دوم اسفند شاهد حضور خوب مردم پاي صندوق‌هاي رأي باشيم. محمدجواد ظريف وزير امور خارجه نيز با بيان اينکه اميدوارم دوم اسفند از نظر کميت مشارکت، بهترين مشارکت باشد، خاطرنشان کرد: از نظر کيفيت انتخاب هم، مردم بايد بهترين کيفيت انتخاب را داشته باشند و ان‌شاءا... در روزهاي بعد از دوم اسفند، شاهد پذيرفتن واقعيت توسط آمريکا باشيم. امير حاتمي وزير دفاع نيز اظهارداشت: امنيت جمهوري اسلامي ايران متکي به مردم است. مردم عقبه راهبردي نيروهاي مسلح کشور هستند. حضور مردم مي‌تواند براي کشور در انتخابات امنيت آفرين باشد. سرلشگر باقري رئيس ستادکل نيروهاي مسلح نيز درخصوص مشارکت مردم انتخابات بيان کرد: رجاء واثق دارم انتخابات دوم اسفند ماه سال 98 با حضور پرشور و حداکثري ملت ايران، رژيم تروريستي آمريکا را به عنوان محور شرارت و خصومت‌ورزي عليه انقلاب و ميهن اسلامي به محاق و بن‌بست راهبردي خواهد برد. صادق خرازي دبيرکل حزب نداي ايرانيان نيز اظهارکرد: در اين شرايط نبايد صندوق راي را رها کرد و به‌رغم همه بي‌مهري‌هايي که به اصلاحات شده، بايد در انتخابات شرکت کرد. در بيانيه مجلس خبرگان رهبري نيز اينگونه آمده است: با توجّه به جايگاه مجلس شوراي اسلامي در جمهوري اسلامي ايران که به تعبير امام خميني(ره) «عصاره فضائل ملت و در رأس امور کشور است» و با عنايت به اهميت و نقش ممتاز مجلس خبرگان رهبري در سيستم حکومت اسلامي و نقش خطير آن در پاسداري از اصل مترقي ولايت فقيه، مجلس خبرگان رهبري از تمامي آحاد و ملت حماسه آفرين ايران اسلامي براي حضور در پاي صندوق‌هاي راي دعوت مي‏کند.