کسی که می‌گوید تحریم اثر ندارد حامی آمریکاست

آرمان ملي: رئيس‌جمهور در جلسه هيات دولت، مجلس شوراي اسلامي را نهادي بسيار مهم و قدرتمند دانست و تاکيد کرد: براي حل مشکلات مردم همه بايد با هم و در کنارهم باشيم و در اين راه دولت و مجلس مي‌توانند با همکاري و همفکري خود مشکلات را برطرف کنند. حجت‌الاسلام روحاني با بيان اينکه در آستانه يک روز تاريخي مهم براي کشورمان هستيم، افزود: مردم عزيز و بزرگوار ما امسال در مقاطع مختلف با حضور و همکاريشان در صحنه در کنار يکديگر حماسه‌هاي بسيار بزرگي را آفريدند. او تأکيد کرد: در آبان‌ماه مردم در برابر حوادثي که دشمنان مي‌خواستند از آن سوء استفاده کنند، به صحنه آمدند و در همان روزهاي ابتدايي حرکت از زنجان و تبريز آغاز شد و همه استان‌هاي کشور به صحنه آمدند و آن افتخارات بزرگ، يکپارچگي، وحدت و امنيت ملي را که مورد توجه همه بود و جلوه‌هاي زيباي ماندگار را ساختند. اهم اظهارات رئيس‌جمهور را در ادامه بخوانيد:
در 22 بهمن مردم به صحنه آمدند و تظاهرات، باشکوه بود. آن مقداري که بنده توفيق دارم و مقداري در خيابان آزادي معمولا با عزيزان و مردم بزرگوار تهران همراه مي‌شويم، در همان قدم‌ها، امسال مردم را پرجمعيت‌تر، پرشکوه‌تر و با انگيزه‌تر ديدم و خيلي مهم است 41 سال از انقلاب گذشته است و مثل اولين سالگرد که سال 58 برگزار شد با همان شور و همان علاقه، مردم در صحنه بودند.
روز ديگري که مردم بايد افتخار بيافرينند، روز دوم اسفند امسال و پاي صندوق آرا است. چند موضوع را ملت بزرگوار و عزيز ما بايد تفکيک کنند، يک موضوع اينکه ما پاي صندوق مي‌رويم تا بهترين‌ها را براي مجلس شوراي اسلامي برگزينيم که نهاد بسيار مهمي است. مجلس شوراي اسلامي جايي است که قوانين را بررسي و تصويب مي‌کند، لوايح‌ دولت به آنجا فرستاده مي‌شود و به وزراي ما آنجا رأي داده مي‌شود. آنها به نوعي بر دستگاه و کار اجرايي نظارت دارند و تحقيق و تفحص و استيضاح و سوال به عهده آنها است.
اصولا مجلس شوراي اسلامي در ايران مجلس قدرتمندي است. اختيارات مجلس در کشورهاي مختلف فرق مي‌کند و در ايران جايگاه عظيمي دارد و اين هم به‌خاطر نظر امام بود که از ابتدا امام به مجلس يک عنايت خاصي داشت که از سوابق تاريخي بود که ايشان با مرحوم مدرس داشت.


تحريم يک کار تروريستي آمريکايي، عليه ملت بزرگ ايران است. اکنون گروهي آنجا حاکم شدند که از گذشته هم با ايران بد بودند و امروز قدرت را در اختيار گرفته‌اند، اسرائيلي‌ها و ارتجاع منطقه هم آنها را حمايت کردند واين فشار را به مردم ايران آوردند. در برابر اين فشار چه اقدامي بايد بکنيم؟
اگر کسي بگويد تحريم را نمي‌شود به هيچ قيمتي شکست و در برابر تحريم بايد تسليم شويم، اين حرف نادرست است. چطور است که در سال 92 و 94 توانستيم تحريم را بشکنيم؟ مگر ايران تحريم نبود پس چطور تحريم را شکستيم؟ يک بخش تحريم را در سال 92 شکستيم و بخشي از آن را هم در 94 شکستيم.
پس ما يکبار تحريم را شکانده‌ايم، اگر کاري نمي‌کرديم، مي‌گفتيم قادر نيستيم يک ابرقدرتي مثل آمريکا غلطي انجام داده ما هم در برابر آمريکا کاري نمي‌توانيم بکنيم ولي اتفاقاً مي‌توانيم آمريکا را از کار غلطي که انجام داده پشيمان کنيم. يکبار پشيمانش کرديم و به زور پاي ميز مذاکره آورديم و او سندي که دلش نمي‌خواست و دوست نداشت را امضا کرد. باز هم بايد اين کار را بکنيم.
چگونه بايد آمريکا را پاي ميز مذاکره بکشانيم؟ راه آن وحدت و اتحاد و قدرت ما است. بايد به آمريکايي‌ها نشان دهيم که توانمند و قدرتمند هستيم. بايد نشان دهيم ملت ما ملت بزرگي است که، صبار و شکور است. بالاترين صبرها را دارد و بالاترين قدرداني را از مخلصين و خادمان خودش انجام مي‌دهد.
اگر شکست خورده‌ايم و اگر آمريکايي‌ها مي‌گويند ايران تاب ندارد و اين انقلاب نمي‌ماند پس براي چه اين همه اصرار مي‌کنيد؟ به قول شما به طور طبيعي 2 ماه ديگر و 5 ماه ديگر اين انقلاب از دست مي‌رود، پس چرا اين همه التماس مي‌کنيد؟