تناقض عجیب مهران مدیری

در برنامه دورهمی سیصدنفر را از همه نقاط ایران کنار هم می‌نشانند و از راه‌های پیشگیری از کرونا می‌گویند.اگر این تناقض نیست پس چیست آقای مجری؟!
آفتاب یزد- گروه شبکه: در حالی که تعدادی از برنامه‌های تلویزیونی همچون خندوانه و عصر جدید که توانسته‌اند مخاطبانی را جذب کنند و از آنجا که در برنامه‌هایشان حضور تعداد زیادی از تماشاگران حرف اول را می‌زند، برای جلوگیری از گسترش کرونا و سلامت شهروندان ضبط برنامه‌هایشان را متوقف کرده‌اند، (آن قسمت‌هایی هم که هم اکنون از صدا و سیما پخش می‌شود ضبط آن برای قبل از ورود کرونا به کشور بوده است) برنامه دورهمی با اجرای مهران مدیری آن هم با تماشاگران بسیار همچنان روی آنتن می‌رود. از همین رو این انتقاد در فضای مجازی مطرح شده است که چرا برنامه دورهمی با وجود این ویروس خطرناک که بارها مسئولان در مورد آن هشدار داده‌اند و مردم را به خانه نشینی برای کنترل کرونا دعوت کرده‌اند، ضبط این برنامه ادامه دارد؟
> نکات بهداشتی را رعایت می‌کنیم
در این باره مهران مدیری گفته است:«در زمانی که تمام اجتماعات در سینما، تلویزیون و بیشتر مکان‌ها تعطیل شده، ممکن است برای خیلی‌ها سوال باشد که چرا برنامه «دورهمی» را اجرا می‌کنیم و دور هم جمع می‌شویم. دوستان از شهرداری، مرکز بهداشت صدا و سیما، آتش نشانی، وزارت بهداشت و گروهی از پرستاران و پزشکان هر روز می‌آیند و از همه افراد تست می‌گیرند. اینجا را ضد عفونی کردیم و بعد از برنامه هم ضدعفونی می‌کنند و همه ما ضد عفونی شدیم. تمام تمهیدات بهداشتی را رعایت کردیم، اما چرا این برنامه اجرا می‌شود؟ به نظرم در این شرایط سخت که روزگار را سپری می‌کنیم و بعضی از مردم خانه هستند، این برنامه می‌تواند کمکی به حال و روزمان کند تا روحیه خود را حفظ کنیم. در این برنامه درباره این ویروس و شب عید حرف بزنیم. این روز‌ها بهترین موقع است که «دورهمی» اجرا شود و با هم حرف بزنیم و حالمان خوب باشد.»


همچنین سیدمرتضی میرباقری معاون سیما در این باره گفته است:«برنامه‌ها پس از هماهنگی با مراجع ذی‌ربط و با رعایت حداکثری نکات بهداشتی، مراقبت‌های پزشکی و برخی محدودیت‌ها ضبط و پخش می‌شود. تلاش ما این است تا با رعایت نکات بهداشتی و پزشکی و برخی محدودیت‌ها خللی در جذابیت این نوع برنامه‌ها که مورد انتظار مردم است ایجاد نشود و تلویزیون همراه‌تر از همیشه با مخاطبان باشد.» به گزارش تسنیم،‌ محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما هم در توئیتی به رعایت موارد بهداشتی در ضبط دورهمی اشاره کرد و نوشت: «دیدم در توییتر حملات همه جانبه‌ای علیه «دورهمی» انجام دادند، که چرا با وجود کرونا همچنان با حضور تماشاگر برگزار می‌شود. همان طور که معاون سیما اعلام کرد، این کار با کسب مجوز و رعایت حداکثری نکات بهداشتی، در حضور پزشکان متخصص انجام می‌شود. تقریباً به تعداد تماشاگران، همکاران خود ما حضور دارند و با وجود همین مخاطرات، جهادگونه، برای شادی مردم و خانواده‌ها کار می‌کنند. در واقع این تلاش جهادی، نمونه‌ای از همدلی مردم و رسانه ملی، برای ایجاد آرامش و نشاط در این شرایط سخت جامعه است. این شرایط سخت، فقط هم مختص «دورهمی» نیست و در مسابقات «ایران»، «کودک شو» و... نیز همین کار، با همین هدف انجام می‌شود.»
> تناقض یعنی...
با این حال این ماجرا انتقاد وزارت بهداشت را هم در پی داشته است. علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزارت بهداشت در توئیتری نوشت: «تناقض یعنی توی پیک بیماری کرونا، 400 نفر رو از شهرهای مختلف کشور جمع کنی و توی دورهمی براشون از اصول پیشگیری از کرونا بگی!! ظاهراً مهران مدیری واکسن پیشگیری از کرونا رو کشف کرده ما بی‌خبریم!! می‌شد جوری برنامه ساخت که سلامت چند صد نفر به خطر نیفته...»
> واکنش کاربران
کاربران زیادی نیز به پخش برنامه دورهمی انتقاد داشتند. آنها این موضوع را نیز مطرح کرده‌اند که مهران مدیری حداقل این برنامه را بدون حضور تماشاگر برگزار کند.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «می‌گوید دورهمی با حداکثر ایمنی و با حضور پزشکان متخصص ضبط می‌شود و یک کار جهادی است. می‌گوید به اندازه مهمانان، پشت صحنه نیروحضور دارند. این آدم از درک این نکته بدیهی که تجمع باعث تشدید احتمال کرونا می‌شود عاجز است. نمی‌فهمد که حضور پزشک در آنجا پیشگیرانه نیست»
کاربر دیگری نوشته است:« مهران مدیری در برنامه دورهمی میگه امسال مسافرت نرید ولی خودش در برنامه‌اش تماشاگران زیادی را دعوت کرده»
دیگری نوشت:« مهران مدیری تو دورهمی داره درباره کرونا و قرنطینه صحبت میکنه و متلک میندازه به چین بعد روبروش مردم همه چسبیده به هم نشستن نه کسی ماسک داره نه دستکش!»
کاربران دیگر نوشته‌اند:« کسی می‌فهمه منظور مهران‌مدیری از جمع‌کردن این همه آدم کنار هم تو دورهمی چیه؟»، «مهران مدیری مدام راجع به کرونا حرف میزنه بعد هر شب nتا آدمو جفت هم مینشونه و دورهمی اجرا میکنه بعدم میگن تب میسنجن و ماسک میدن، از کجا معلوم ناقل بینشون نباشه؟؟! واقعا اینقد سخته
یه مدت بدون تماشاگر اجرا کردن؟»،‌ «چرا مهران مدیری تو برنامه دورهمی در مورد کرونا صحبت میکنه و چند صد نفر رو زیر یه سقف کنار هم جمع کرده؟»