اول کرونا را شکست دهیم

فرشید محمدی‪-‬ قطار شماره ۱۳۹۸ روز به روز به ایستگاه پایانی خود نزدیک و نزدیکتر میشود و اگر عمر مجال دهد باید کوله بار خود را برداریم و سوار قطار شماره ۱۳۹۹ شویم.سال جاری پر هیاهو و حادثه بر کشور و مردم گذشت و در واپسین روز‌های این سال ورود ویروس کرونا نیز مزید علت شد تا چهره بازار و عطر خیابان شهر‌های کشور در ایام قبل عید متفاوت تر از هر سال باشد تا سال ۹۸ در تایید عجیب بودنش چیزی برایمان کم نگذاشته باشد.در ایام تعطیلات عید نوروز اگر بخاطر خودمان هم شده بهتر است بیخیال سفر‌های برون شهری شویم و اگر نگوییم دید بازدید ‌های عید کاملا قدغن ، باید آن را محدود و کم کنیم.
ما حتما کرونا را شکست می دهیم اما به شرط آنکه رعایت مبانی بهداشتی و ایمنی را در نظر بگیریم.وقتیکه این روز‌ها مدیران کشور اصرار دارند که نباید به شمال سفر کرد واقعا دلیلی برای سفر غیر ضروری می ماند؟
عید امسال اگرچه حال و هوای همیشگی را بخاطر ویروس کرونا ندارد، اما باید دانست فرصت برای تفریح و دید و بازدید همیشه هست ، ولی قبل هر چیز باید کرونا را شکست دهیم.نقل شده وقتی میخواهید در مورد راه رفتن کسی قضاوت کنید قبل از آن چند قدم با کفش‌های آن شخص راه بروید.
اصلا نگارنده قصد ندارد کسانیکه این روز‌ها سوار بر خودرو‌های خود مسافرت می‌کنند را با تندی قلم‌ بیازارد زیرا در این بین ممکن است برخی به اجبار عزم سفر کنند لذا پیکان سخن رو به کسانی است که صرفا برای تفریح و هوس به دل جاده‌ها میزنند!


شایان ذکر است خیلی از کسانیکه بی توجه به توصیه‌های پزشکی به شمال و جنوب سفر می‌کنند همان‌هایی هستند که برای ماسک و کالای بهداشتی صف می‌کشند و فریاد لعنت بر محتکر سر می‌دهند و از مسئولین بخاطر برخی کمبود‌ها شدیدا انتقاد می‌کنند. مشکل اصلی این بیماری ویروسی بودن و انتقال آسان آن است.برای همین یک فرد آلوده می‌تواند یک ملت را مبتلا کند.مصداق همان مثلی که میگوید"بز گر گله را گر می‌کند".لطفا این روز‌ها در خانه بمانیم باوجود اینکه قرنطینه حوصله بر است ولی فعلا بهترین‌کار همین است؛ دوری از اجتماع.
تا به امید خدا سایه سیاه این بیماری را از سر ‌گذرانیم. تابستان سال نو هم زمان مسافرت هست و هم دید و بازدید.البته
بی کرونا...راحت و آسوده.