خانم اجازه! یه لحظه میاین پی وی؟!

آفتاب یزد- گروه شبکه: از زمان شیوع ویروس کرونا دانش آموزان مجبور هستند به صورت مجازی به آموزش ادامه بدهند و این موضوع تا کنون دشواری‌های زیادی را برای آن‌ها به همراه داشته است. در روزهای اخیر برخی واکنش‌های دانش آموزان از این نوع آموزش، در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در عین نگاه طنز گونه‌ای که به همراه دارد، از مشکلات چشمگیر در این باره خبر می‌دهد.
ویس‌های چندثانیه‌ای منتشر شده از دانش‌آموزان دبستانی از جمله این واکنش‌ها است. دانش‌آموزی در گروه درسی‌اش، با لهجه زیبای اصفهانی می‌گوید:« خانم نتمون ضعیفه صدا قطع و وصل میشه» بعد هم صدایی از خودش در می‌آورد که نشان بدهد اینترنت در حال قطع و وصلی است، دانش آموز دیگری با همان لهجه اصفهانی، در همان گروه درسی می‌گوید:« سلام خانم، مامانم نفهمه، میگم میشه فردا به من آزادی بدین؟ خسته شدم دیگه!» دانش آموزی هم پس از آن می‌گوید:« خانم میشه امروز غایب باشیم، آخه امروز جمعست ها!» دانش آموز دیگری نیز با همان لهجه می‌گوید:« ساکت! ما داریم چونه میزنیم که خانوم درس نده تو میگی نگارش یا ریاضی!»
ویدئوی دیگری هم از ویس‌های دانش‌آموزان دبستانی منتشر شده است که از مشکلات پیرامون این نوع آموزش حکایت دارد، دانش آموزی در گروه آموزشی اش خطاب به معلم می‌گوید:« خانم اجازه! میشه ما جواب ندیم؟ ما یه کوچولو مشکوکیم به کرونا، نه که بگیم درس نخوندیم ولی نمی‌تونیم خانوم!»
دانش آموز دیگری هم می‌گوید:« خانوم خانوم این تیکه رو مامانمون بلده داره بهمون یاد می‌ده دیگه با اجازه من اینترنتمونو قطع کنم» دانش آموز دیگری هم می‌گوید: «خانوم اجازه! ما این درسی که دادین رو نفهمیدیم، تو کلاس هم نمی‌فهمیدیم چه برسه به تو گروه آیلاین!» دانش آموز دیگری هم می‌گوید:« خانم یه لحظه میاین پی وی!»


کلیپی هم از یک دانش آموز در فضای مجازی منتشر شده است که خطاب به معلمش می‌گوید:« خانوم، من که... نیستم که شما میگید از اینا 5 بار بنویس، منم آدمم خسته میشم، من از اینا 5 بار نمی‌نویسم تموم شد و رفت؛ تمام!»
ویدئو‌های مذکور با واکنش‌های همراه با چاشنی طنز زیادی در فضای مجازی همراه بود، کاربری در این خصوص گفته است:« والا زمان ما تگرگ از آسمون میومد و تا زانو توو برف بودیم اما بازم باید می‌رفتیم مدرسه! اینا چه بچه‌هایی هستن!» کار بر دیگری نیز نوشته است:« بیخود نیست بهشون میگن دهه نودی» کاربر دیگری نوشته:« اونی که میگه خانوم اجازه میشه بیاین پی وی خیلی باحاله» کار بر دیگری هم نوشته است: «الان بهترین سنشونه و باید از این روزها لذت ببرن حیف که کرونا خونه نشینشون کرده!» یک کاربر دیگر هم گفته است: «واقعا دانش‌آموزای دبستانی توی کلاس هم به سختی درس رو یاد می‌گیرن چه برسه به صورت مجازی! این عقب موندگی درسی رو آموزش و پرورش چطور میخواد جبران کنه!» کار بر دیگری هم نوشته است:« مگه داریم شیرین تر از فرشته ها....! اپلیکیشن شاد چقدر اختلاف طبقاتی تلخی به همراه داشت،اما زاویه‌ای دیگری از مواجه شدن کودکان دهه نود با این رسانه به شدت جالب بوده. بعضی وقتها فرشته هامون به سادگی هر چه تمام تر جوری لبخند به لب هامون میارن که شاید با هزاران سیاست و برنامه ریزی و رسانه نتونن این کار رو کنن.»