طغیان دوباره کرونا در 5 استان

محمد جواد رنجبر/ همان طور که از توصیه ها بر می آمد که اگر هشدارهای بهداشتی رعایت نشود، کرونا دوباره طغیان خواهد کرد،  انگار حالا خبرها تایید می کنند که این ویروس در 5استان پس از چند روز آرام دوباره خیز برداشته است.به گزارش خراسان، اخبار دریافتی از استان های خراسان شمالی، مازندران، خوزستان، بوشهر و اردبیل از طغیان دوباره ویروس کرونا به دلیل رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی حکایت دارد.
  خوزستان در وضعیت وخیم تر
در میان این 5 استان، به ظاهر وضعیت خوزستان بدتر است؛ به گونه ای که برای این استان پیش بینی انفجار کرونا شده است و احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفته است که با توجه به پیش بینی انفجار بیماری در روزهای آینده احتمال اعمال ضوابط سختگیرانه و جدی تری در استان مطرح است. ایرنا نیز جمعه گذشته خبر داده که طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران، آمار بیماران کرونایی در این استان پس از حدود یک ماه روند نزولی، بار دیگر به  دلیل رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و عادی سازی رفتاری نسبت به ویروس کرونا روند افزایشی به خود گرفت و تعداد بیماران جدید بستری از آمار ترخیصی‌ها پیش افتاده است. در همین حال هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز به مهر گفته است که افزایش ترددها و تجمع‌های بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باعث گسترش بیماری و در نتیجه افزایش آمار مبتلایان به کرونا طی چند روز اخیر در این استان شد.
اردبیل، از سفید به قرمز!


بهنامجو استاندار اردبیل هم اعلام کرده است که وضعیت سفید این استان در زمینه کرونا، با بی‌توجهی برخی افراد تاکنون به وضعیت زرد و در برخی نقاط قرمز رسیده‌ است.در همین زمینه کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونای بوشهر هم افزایش آمار بیماران کرونایی در این استان را نگران کننده دانسته است.آن چه مسلم است این که در صورت رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم، هر روز ممکن است ویروس کرونا باز طغیان کند و باعث ایجاد دوباره محدودیت ها شود.
 
   گفت و گو
نماینده ماهشهر در گفت و گو با خراسان :
برخی اظهارات دولتی ها باعث شد مردم کمتر رعایت کنند

گروه اجتماعی-  برای بررسی وضعیت موج دوم کرونا در خوزستان با علی گلمرادی نماینده مردم
ماهشهر در مجلس همکلام شدیم. وی معتقد است: نوع ادبیات و سخنان برخی از دولتی ها باعث شده است مردم به احتیاط ها و رعایت نکات بهداشتی کمتر توجه کنند ضمن این که خیز دوباره کرونا در کشور دور از انتظار نبوده و نیست. گلمرادی همچنین درباره خوزستان می گوید: به دلیل فعالیت های اقتصادی و ارتباطات گسترده تجاری در استان طبیعی است که با بازگشایی ها، این استان در شرایط حساس تری قرار گیرد وبا افزایش رفت وآمدها شاهد خیز دوباره کرونا در خوزستان باشیم. از آقای گلمرادی درباره وضعیت امکانات و خدمات درمانی استان در این شرایط هم می پرسم که می گوید: ما همیشه درباره نبود تناسب میان نیازهای خوزستان با امکانات موجود در مجلس فریاد زده ایم طبیعتا شرایطی همچون کرونا به این کمبودها دامن زده است.