بیانیه علی مطهری در حمایت از روحانی ادامه ریاست جمهوری روحانی به صلاح کشور است

همدلی | تجربه سال‌های گذشته نشان داده اهل سیاست نگاه ویژه‌ای به هفته انتخابات دارند. فعالان سیاسی و مدنی هرچند از آغاز زنگ انتخابات از نامزد یا نامزدهایی حمایت می کنند، اما حمایت علنی خود را به روزهای آخر موکول می کنند که نامزدها هم تبلیغات انتخاباتی خود را انجام داده باشند. این اعلام حمایت‌ها که در نوع خود بر مشارکت مردم در انتخابات تاثیر داشته در چند دوره اخیر به سود جریان اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا بوده است. هفته منتهی به انتخابات در این دوره نیز با شور و هیجان بالاتری آغاز شده است که گسترده شدن این موج با پایان سومین مناظره انتخابات همراه بود. سخنان روحانی خطاب به دو رقیبش در 5دقیقه پایانی مناظره یکی از موضوعات اصلی گفت‌و‌گوی مردم شده است که هفته آخر مبارزات انتخاباتی را به سوی فصل جدیدی برد. این هفته نیز فعالان شاخص سیاسی حمایت خود از روحانی را با استفاده از رسانه‌ها علنی می‌کنند. علی مطهری، نایب رئیس مجلس دهم و فرزند شهید مطهری که از حامیان حسن روحانی است، طی بیانیه‌ای توضیح داده که چرا حسن روحانی را نامزد اصلح انتخابات
می‌داند.
ثبات اقتصادی در دولت روحانی
علی مطهری در این بیانیه ‌ با طرح این سوال که «چرا به روحانی رای می‌دهم؟» ابتدا به مسئله انضباط و ثبات اقتصادی کشور در اولین دوره ریاست جمهوری روحانی پرداخته است. او نوشت: «دولت یازدهم پس از یک نابسامانی بزرگ اقتصادی، انضباط مالی در کشور ایجاد کرده و با ثبات نسبی قیمت‌ها آرامشی را در حوزه اقتصاد کشور پدید آورده است. فراموش نکنیم که آقای روحانی دولتی را تحویل گرفت که سکه را از 90هزار تومان به بالای یک میلیون تومان رساند.فرزند شهید مطهری در ادامه این بیانیه به روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا اشاره کرده و معتقد است ریاست جمهوری روحانی بیشتر به صلاح کشور خواهد بود. او نوشت: با توجه به توافق‌نامه برجام و تحولات منطقه خاورمیانه و ظهور هیات‌ حاکمه جدید در آمریکا با افکار و اهداف متفاوت، ادامه ریاست جمهوری آقای روحانی به صلاح کشور است. عده‌ای ابا ندارند که برجام ابتر بماند و برای حفظ ژست انقلابی‌گری کشور را به جنگی ناخواسته بکشانند.


دولت‌ها در دوره دوم بهتر کار می‌کنند
به اعتقاد نایب رئیس مجلس دو دوره‌ای شدن دولت‌ها بیشتر به صلاح کشور است. او معتقد است: معمولا دولت‌ها در دوره دوم خود بهتر کار می‌کنند، چون اولا دیگر نیاز به رای مردم ندارند و مستقل‌تر و آزادتر عمل می‌کنند. ثانیا مخالفان آنها انگیزه کمتری برای تخریب دولت دارند، زیرا در دوره اول، هدفشان نرسیدن آن دولت به دوره دوم است و در دوره دوم این هدف موضوعیت ندارد. علاوه بر این، تجربه‌ای که جناب آقای روحانی در این چهار سال کسب کرده‌اند سرمایه عظیمی برای چهار سال آینده است.
دولت روحانی مانع بسیاری از نقض قانون‌هاست
این نماینده مجلس در ادامه بیانیه‌اش به حقوق مصرحه در قانون اساسی اشاره کرده و گفت: اگر کاندیدای دیگری غیر از آقای روحانی پیروز شود، بی‌توجهی به حقوق ملت و آنچه که در فصل سوم قانون اساسی آمده است، ‌از طرف برخی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و قوه قضاییه بیشتر خواهد شد. وجود این دولت مانع بسیاری از این نقض قانون‌ها است اگرچه انتظار ما از رئیس جمهور به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی بیش از اینهاست.
به اعتقاد مطهری، دولت، بسیاری از مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را به نقطه خوبی رسانده است. این حرکت‌ها نباید در نیمه راه متوقف شود.
جلوی ونزوئلا شدن کشور را بگیریم
نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از بیانیه خود همچون دیگران از رقبای روحانی انتقاد کرده که تجربه یک روز کار اجرایی ندارند. او حتی تاکید کرده که رای به این افراد می‌تواند ضمان شرعی در پی داشته باشد. در ادامه بیانیه این نماینده مجلس آمده است: سپردن امور اجرایی کشور به کسانی که حتی یک روز تجربه وزارت یا نمایندگی مجلس را ندارند یک ریسک است و چه بسا مسئولیت و ضمان شرعی به دنبال داشته باشد. با انتخاب آقای روحانی کشور ما از نظر رفاه مادی سوئیس نخواهد شد، اما با عدم انتخاب او احتمال ونزوئلا شدن کشور منتفی نیست.
افرادی که فکر می‌کنند شرکت در انتخابات مفید فایده نیست در خطا هستند
نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه بر میزان مشارکت در انتخابات تاکید کرده و گفته: همان مقدار که انتخاب اصلح اهمیت دارد، میزان مشارکت مردم در آینده اقتصادی و سیاسی و امنیتی کشور موثر است. افرادی که فکر می‌کنند راه اصلاح بسته است و شرکت در انتخابات مفید فایده نیست، در خطا هستند. جمعه 29 اردیبهشت همه با هم پای صندوق‌های رای حاضر می‌شویم.