کارخانه فولاد شادگان وارد مدار تولید شد

فاز اول بزرگترین طرح توسعه فولاد خوزستان در شهرستان شادگان با فناوری ایرانی و احیای مستقیم دیروز با حضور معاون وزیر صنعت وارد مدار تولید شد.
به گزارش ایرنا، نخستین مرحله از راه اندازی گرم کارخانه فولاد شادگان با روشن شدن مشعل‌های ریفرمر اولین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی «پرد» (PERED) در جهان روز یکشنبه به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل فولاد شادگان در این مراسم گفت: طرح فولاد شادگان یکی از هشت طرح فولادی مهم کشور است که مطالعات جامع آن در سال 1382 به عنوان پیش نیاز در برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه اقتصادی کشور مطرح شد.
عباس تفضلی افزود: در این طرح برای تولید 800 هزار تن شمش فولادی در زمینی به مساحت 256 هکتار پیش‌بینی ظرفیت تولید فولاد در دو بخش اصلی انجام شد.


تفضلی بیان کرد: شرکت فولاد شادگان در مرداد سال1393 با مشارکت 65 درصدی شرکت فولاد خوزستان و 35 درصدی سازمان ایمیدرو تشکیل شد و هزینه‌های انجام شده توسط سازمان ایمیدرو قبل از مشارکت فولاد خوزستان در حدود سه هزار و 800 میلیارد ریال بود و در زمان تشکیل شرکت فولاد شادگان در حدود پنج هزار میلیارد ریال توسط شرکت فولاد خوزستان تهیه و سرمایه‌گذاری شده است.
مدیر عامل فولاد شادگان در ادامه افزود: از زمان حضور فولاد خوزستان در این بخش همراه با استفاده از ظرفیت‌های منطقه به خصوص شهر شادگان به طور متوسط 800 نفر در بخش‌های کارفرما و پیمان کار شاغل شد که 70 درصد افراد بومی شادگان، 27 درصد بومی استان و تنها سه درصد غیربومی هستند.
وی گفت: از مجموع 143 نفر نیروهای قابل جذب در آزمون سال 1394 بالغ بر 136 نفر مشمول به کار و هفت نفر مرحله جذب نهایی آن در حال انجام است که 92 نفر بومی شادگان و 52 نفر بومی استان هستند.
تفضلی بیان کرد: در حال حاضر مجموع کارکنان دارای قرارداد دائم و موقت در فولاد شادگان 61 نفر هستند که 10 نفر به صورت مامور به خدمت در فولاد شادگان هستند.
وی اظهار کرد: هم اکنون نیز مدیریت فولاد خوزستان افق‌های بسیار وسیع‌تری را نسبت به توسعه فولاد شادگان مطرح کرده است که از ظرفیت 100 هزار تن فعلی به چهار میلیون تن در افق 1404 برسد.
براساس این گزارش فولاد شادگان 250 نفر اشتغال مستقیم در مرحله اول و 400 نفر در مرحله دوم و چهار هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است.
این کارخانه در فاز اول 700 هزار تن ظرفیت تولید آهن سنگین و یک میلیون تن ظرفیت تولید فولاد دارد.
سایر اخبار این روزنامه
کارخانه فولاد شادگان وارد مدار تولید شد قرارداد سه جانبه تاسیس شرکت مشترک ساخت و تعمیر کشتی پهن پیکر امضا شد بیانیه بیش از 160 تن از استادان و فضلای حوزه علمیه قم در حمایت از حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی دکتر علی مطهری: آقای روحانی را اصلح می‌دانم اعلام حمایت 163 اقتصاددان از دکتر حسن روحانی تاکید آیت‌الله راستی کاشانی بر پرهیز از استفاده جناحی از روحانیت و حوزه‌های علمیه در انتخابات دعوت نماینده مجلس خبرگان از مردم خوزستان برای حضور در انتخابات و حمایت از دکتر روحانی با حضور حداکثری در انتخابات اخلاق را نهادینه کنیم اصفهان: «وصیت هاشمی، حمایت از روحانی » رئیس جمهور در جمع پر شور مردم لرستان: نمی‌گذاریم گروهی اقلیت بر افکار اکثریت مردم حکومت کنند نایب رئیس مجلس: دستاوردهای اقتصادی برجام غیرقابل انکار است دستور هیات دولت برای رسیدگی فوری به مناطق زلزله زده در خراسان شمالی تیم ملی کشتی آزاد ایران با 3 طلا، یک نقره و 3 برنز قهرمان آسیا شد در واکنش به تشکیل شورای انتقالی یمن صورت گرفت؛ تاکید سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب بر لزوم حفظ وحدت یمن حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی: حرم مطهرعلوی با همت خیرین ایرانی نورافشانی می‌شود ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برگزیده مدیریت جهادی شد در تماس تلفنی با استاندار خراسان شمالی صورت گرفت دستورمعاون اول رئیس‌جمهور برای کمک رسانی فوری به زلزله زدگان استان خراسان شمالی استاندار تهران: راه اندازی کارناوال و کاروان‌های تبلیغاتی ممنوع است سند ملی توسعه فناوری لیزر و فوتونیک بررسی نهایی شد همایش اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران و آفریقا برگزار می‌شود