دکتر علی مطهری: آقای روحانی را اصلح می‌دانم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ضمن احترام به همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و با آگاهی از نقاط قوت هر یک، آقای روحانی را اصلح می‌دانم و به این نامزد رای می‌دهم.
در بیانیه علی مطهری با عنوان «چرا به روحانی رای می‌دهم» آمده است: انتخاب اصلح در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به دلیل عوام‌فریبی‌هایی که در رقابت‌های انتخاباتی صورت گرفته ممکن است برای بخش کوچکی از مردم ما به رغم رشد اجتماعی و سیاسی که در 38 سال گذشته پیدا کرده‌اند کمی با دشواری همراه شده باشد.
وی افزود: نظر به درخواست‌های مکرری که از اینجانب برای اعلام‌نظر شده است، به عرض ملت بزرگ ایران می‌رساند که این بنده ضمن احترام به همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و با آگاهی از نقاط قوت هر یک به دلایلی که در این بیانیه اعلام می‌کنم، آقای روحانی را اصلح می‌دانم و به وی رای می‌دهم.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در این بیانیه ادامه داد: دولت یازدهم پس از یک نابسامانی بزرگ اقتصادی، انضباط مالی در کشور ایجاد کرده و با ثبات نسبی قیمت‌ها آرامشی را در حوزه اقتصاد کشور پدید آورده است، فراموش نکنیم که آقای روحانی دولتی را تحویل گرفت که سکه را از 90 هزار تومان به بالای یک میلیون تومان رساند.


مطهری در این بیانیه خاطرنشان کرد: با توجه به توافق‌نامه برجام و تحولات منطقه خاورمیانه و ظهور هیات‌ حاکمه جدید در آمریکا با افکار و اهداف متفاوت، ادامه ریاست جمهوری آقای روحانی به صلاح کشور است. عده‌ای ابا ندارند که برجام ابتر بماند و برای حفظ ژست انقلابی گری کشور را به جنگی ناخواسته بکشانند.
وی با بیان این که معمولا دولت‌ها در دوره دوم خود بهتر کار می‌کنند، گفت: چون نخست دیگر نیاز به رای مردم ندارند و مستقل‌تر و آزادتر عمل می‌کنند. همچنین مخالفان آنها انگیزه کمتری برای تخریب دولت دارند زیرا در دوره اول، هدفشان نرسیدن آن دولت به دوره دوم است و در دوره دوم این هدف موضوعیت ندارد. علاوه بر این، تجربه‌ای که جناب آقای روحانی در این چهار سال کسب کرده‌اند سرمایه عظیمی برای چهار سال آینده است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: دولت، بسیاری از مسائل سیاسی و اقتصادی و فرهنگی را به نقطه خوبی رسانده است. این حرکتها نباید در نیمه راه متوقف شود.
مطهری یادآور شد: سپردن امور اجرایی کشور به کسانی که حتی یک روز تجربه وزارت یا نمایندگی مجلس را ندارند یک ریسک است و چه بسا مسئولیت و ضمان شرعی به دنبال داشته باشد.
وی تصریح کرد: با انتخاب آقای روحانی کشور ما از نظر رفاه مادی سوئیس نخواهد شد اما با عدم انتخاب او احتمال ونزوئلا شدن کشور منتفی نیست.
نماینده تهران در مجلس با یادآوری این که همان مقدار که انتخاب اصلح اهمیت دارد، میزان مشارکت مردم در آینده اقتصادی و سیاسی و امنیتی کشور موثر است، گفت: افرادی که فکر می‌کنند راه اصلاح بسته است و شرکت در انتخابات مفید فایده نیست، در خطا هستند. جمعه 29 اردیبهشت همه با هم پای صندوق‌های رای حاضر می‌شویم.
سایر اخبار این روزنامه
کارخانه فولاد شادگان وارد مدار تولید شد قرارداد سه جانبه تاسیس شرکت مشترک ساخت و تعمیر کشتی پهن پیکر امضا شد بیانیه بیش از 160 تن از استادان و فضلای حوزه علمیه قم در حمایت از حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی دکتر علی مطهری: آقای روحانی را اصلح می‌دانم اعلام حمایت 163 اقتصاددان از دکتر حسن روحانی تاکید آیت‌الله راستی کاشانی بر پرهیز از استفاده جناحی از روحانیت و حوزه‌های علمیه در انتخابات دعوت نماینده مجلس خبرگان از مردم خوزستان برای حضور در انتخابات و حمایت از دکتر روحانی با حضور حداکثری در انتخابات اخلاق را نهادینه کنیم اصفهان: «وصیت هاشمی، حمایت از روحانی » رئیس جمهور در جمع پر شور مردم لرستان: نمی‌گذاریم گروهی اقلیت بر افکار اکثریت مردم حکومت کنند نایب رئیس مجلس: دستاوردهای اقتصادی برجام غیرقابل انکار است دستور هیات دولت برای رسیدگی فوری به مناطق زلزله زده در خراسان شمالی تیم ملی کشتی آزاد ایران با 3 طلا، یک نقره و 3 برنز قهرمان آسیا شد در واکنش به تشکیل شورای انتقالی یمن صورت گرفت؛ تاکید سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب بر لزوم حفظ وحدت یمن حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی: حرم مطهرعلوی با همت خیرین ایرانی نورافشانی می‌شود ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برگزیده مدیریت جهادی شد در تماس تلفنی با استاندار خراسان شمالی صورت گرفت دستورمعاون اول رئیس‌جمهور برای کمک رسانی فوری به زلزله زدگان استان خراسان شمالی استاندار تهران: راه اندازی کارناوال و کاروان‌های تبلیغاتی ممنوع است سند ملی توسعه فناوری لیزر و فوتونیک بررسی نهایی شد همایش اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران و آفریقا برگزار می‌شود