رئیس جمهور در جمع پر شور مردم لرستان: نمی‌گذاریم گروهی اقلیت بر افکار اکثریت مردم حکومت کنند

خرم آباد - خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوردیروز در جمع پر شور مردم خرم آباد کنار قلعه فلک‌الافلاک در محل دانشگاه قدیم لرستان با درود و سلام بر خطه لر نشین ایران اسلامی که آمده‌اید بگویید می‌خواهید روحانی بازهم خدمتگزار شما باشد اظهار داشت: در دفعات گذشته خدمت مردم خرم‌آباد رسیده‌ام و شما را دیده‌ام اما امروز شور دیگری در شما می‌بینم و افتخار من خدمت به مردم ایران و استان لرستان است. رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما راهی را انتخاب کرده‌ایم به نام وحدت و اتحاد ملت ایران بیان کرد: ما می‌خواهیم همه جناح‌ها و گروه‌ها، اصولگرا، اصلاح طلب، معتدل، اقوام و مذاهب در کنار هم باشند و به‌عنوان ایرانی متحد باشند و نمی‌گذاریم گروهی اقلیت بر افکار اکثریت مردم حکومت کنند.
روحانی با بیان اینکه چهار سال پیش راهی را انتخاب کردیم به نام راه آرامش و ایستادگی در برابر اختلافات بیان داشت: این راه، راه وحدت بوده و ما مسیر درست و صحیح را انتخاب کرده‌ایم.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: منزوی شدن جناح‌ها و حاکمیت گروهی اقلیت بر افکار اکثریت را نمی‌پذیریم چرا که راهی به نام اتحاد و وحدت ملت بزرگ ایران را انتخاب کرده‌ایم و در فضای وحدت و آرامش، کشور را برای حرکت به سوی پیشرفت و تعالی آماده نموده ایم.
وی اظهار داشت: چهار سال پیش راه آرامش، ایستادگی در برابر اختلافات، راه وحدت و همبستگی را انتخاب کردیم.


روحانی با اشاره به اینکه آن‌ها می‌گویند تحریم ادامه می‌داشت و ادامه می‌یافت تا کاسبان تحریم جیب‌هایشان پولدارتر می‌شد، گفت: ما در تحریم بودیم و عربستان بازار نفت ما را گرفته بود ولی تحریم‌ها را با مذاکرات برداشتیم و توانستیم نفت بیشتری صادر کنیم که همین موضوع باعث تخصیص پول بیشتری به محرومان شد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه من به شما مردم ایران قول می‌دهد پیشرفت کشور را ادامه خواهیم داد گفت: ما در اینجا جمع شده‌ایم که بگوییم آزادی و پرنده آزادی را به پرواز درخواهیم آورد که مخالفان و منتقدان هم حق دارند با صدای بلند ندای خود را به گوش مردم برسانند.
وی افزود: ما در اینجا جمع شده‌ایم که بگویم اصلاحات منزوی نخواهد شد، اعتدال منزوی نخواهد شد، با اصولگرایان با همکاری، هماهنگی و مهربانی رفتار خواهیم کرد، مخالف هم حق حرف زدن دارد و می‌توانند با صدای بلند ندای خود را به گوش مردمان برسانند.
روحانی با بیان اینکه دومین کلام امنیت در جامعه و سومین کلام آرامش و چهارمین کلام پیشرفت ایران است گفت: فکر نکنید ما برای چهار سال تصمیم گرفته‌ایم، گاهی تصمیم‌گیری آثارش برای 40 سال باقی می‌ماند. رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم لرستان بدانند که باید پای صندوق آرا حضور پیدا کنند گفت: اگر همه پای صندوق آرا حضور یابند گره‌های کشور گشوده خواهد شد و حق مردم مشارکت و حضور پای صندوق‌های اخذ رای برای ایران سربلند و پرآوازه است.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با طرح این سوال که آیا امروز آرامش در جامعه بیشتر است یا سال 91 و آیا بازار کار در آن سال بهتر بود یا امروز گفت: قیمت اجناس در سال 91 به صورت ساعتی افزایش می‌یافت.
وی با بیان اینکه هنوز مشکلات فراوانی وجود دارد، اظهار کرد: مردم به عقب نگاه کنند؛ آیا بسیاری از مجتمع‌های کشاورزی و دامپروی لرستان که تعطیل بود، راه اندازی نشده اند؟ و آیا وضعیت کشاورزی بهتر نشده است؟
وی افزود: به برکت آسمان، لطف خدا و تلاش و ایثار کشاورزان و برنامه ریزی انجام شده، 12 هزار هکتار آبیاری مدرن در لرستان انجام و سه سد بهره‌برداری شد و یک سد بزرگ دیگر در حال آبگیری و افتتاح است
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: 320 روستای لرستان تا پیش از شروع به کار دولت تدبیر و امید گاز داشتند که تعداد آنها اکنون به 720 روستا رسیده است.
روحانی با بیان اینکه گازرسانی به روستاهای لرستان در دولت یازدهم 2 برابر شده است، افزود: روستاهای زیادی در این مدت آبرسانی شده‌اند اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید به روستاهای بیشتری گازرسانی و آبرسانی شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان گفت: آیا بیمه درمانی برای همه مقرر نشده است؟
وی افزود: ما می‌خواهیم برای تحول و پیشرفت ایران حرکت کنیم و در راستای آزادی، اشتغال و رفع معضل بیکاری گام‌های جدی‌تری برداریم.
روحانی اظهار کرد: از ما می‌پرسند از روز اولی که آمدید چرا برای افتتاح به استان‌ها نرفتید حال آنکه این سوالات حتی برای همه کودکان ما نیز روشن است.
وی افزود: روز اول با هم عهد بسته بودیم و به میدان کار و فعالیت آمدیم و بعد از تعیین بودجه امکانات را فراهم کردیم و بعد از آن رسیدیم به مرحله افتتاح که اکنون با خرسندی افتتاح می‌کنیم.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رفع فقر و محرومیت در ایران را 2 هدف بزرگ خود در چهار سال آینده عنوان کرد و گفت: باید برای تحقق این وعده دست به دست هم دهیم
حجت‌الاسلام حسن روحانی با بیان اینکه راهمان را ادامه می‌دهیم و از دلواپسان هراس نداریم، افزود: می‌خواهند با پمپاژ پول، مردم را فریب دهند و قیمت اجناس را چند برابر کنند.
وی اظهار کرد: آنها که می‌گویند اگر این دولت ادامه پیدا کند یارانه‌ها قطع می‌شود دروغ می‌گویند؛ یارانه ادامه می‌یابد ولی تنها یارانه کافی نیست بلکه با توسعه بیمه درمانی برای مردم، با توسعه نظام اجتماعی برای مردم، با بالا بردن مستمری همه مددجویان، با توسعه سبدهای کالای غذایی، با افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان می‌توان اقدام کرد.
وی با بیان اینکه در پایان دولت یازدهم فقر مطلق نخواهیم داشت، افزود: با توسعه بیمه درمانی و نظام اجتماعی، با بالا بردن مستمری مددجویان، توسعه سبدهای کالای غذایی، افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان به مردم کمک می‌کنیم.
روحانی گفت: در دولت دوازدهم دست به دست هم می‌دهیم و در برابر انحصارگران و اقتدارگرایان می‌ایستیم؛ با همه نهادهای انقلابی دوست هستیم، اما قیم نمی‌خواهیم.
وی افزود: با نیروهای نظامی دوست هستیم و دستشان را می‌بوسیم، اما هرکس باید کار خودش را انجام بدهد؛ نظامی باید کار نظامی گری خودش را انجام دهد. وی با اشاره به تحقق وعده خودکفایی گندم اظهار کرد: به شما گفتم برای موضوع آب بیشترین سرمایه‌گذاری را در ایران انجام خواهم داد و انجام دادم.
وی بیان کرد: مشکل آب کشور یکساله به وجود نیامده که یکساله برطرف شود اما بدانید قدم‌هایی که در این سه سال و نیم برداشته شد بیش از هشت سال گذشته بود.
وی افزود: تردید نکنید به سمت قرن آینده در حرکت هستید لذا باید کشور را برای پیشرفت شایسته درقرن آینده آماده کنیم.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه همه روستاها می‌توانند در کشور با جذب گردشگر متحول شوند، افزود: ما راه را برای توسعه گردشگری آماده خواهیم کرد.
روحانی گفت: در دولت دوازدهم با آزادی بیشتری مواجه خواهید شد دست به دست هم در برابر اقتدار گرایان و انحصارگرایان ایستاده ایم.
وی در ادامه اظهار کرد: روز جمعه می‌گوییم دوران پرونده سازی و تخریب و نابودی اخلاق پایان یافته است.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: ما اگر دست‌به‌دست هم دهیم همه‌جا پیروز خواهیم بود، همه باهم بر آزادی، تدبیر و اعتدال سلام کنیم؛ بر تدبیر، امید، رحمت و رحمانی، اشتغال، آزادی، امنیت و بر پیشرفت سلام، بر بلند آوازی لرستان، بر مردم لرستان، بر اندیشمندان لرستان و بر شهیدان لرستان سلام؛ مردم دوباره ایران، دوباره اسلام، دوباره اعتدال و دوباره امید.
سایر اخبار این روزنامه
کارخانه فولاد شادگان وارد مدار تولید شد قرارداد سه جانبه تاسیس شرکت مشترک ساخت و تعمیر کشتی پهن پیکر امضا شد بیانیه بیش از 160 تن از استادان و فضلای حوزه علمیه قم در حمایت از حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی دکتر علی مطهری: آقای روحانی را اصلح می‌دانم اعلام حمایت 163 اقتصاددان از دکتر حسن روحانی تاکید آیت‌الله راستی کاشانی بر پرهیز از استفاده جناحی از روحانیت و حوزه‌های علمیه در انتخابات دعوت نماینده مجلس خبرگان از مردم خوزستان برای حضور در انتخابات و حمایت از دکتر روحانی با حضور حداکثری در انتخابات اخلاق را نهادینه کنیم اصفهان: «وصیت هاشمی، حمایت از روحانی » رئیس جمهور در جمع پر شور مردم لرستان: نمی‌گذاریم گروهی اقلیت بر افکار اکثریت مردم حکومت کنند نایب رئیس مجلس: دستاوردهای اقتصادی برجام غیرقابل انکار است دستور هیات دولت برای رسیدگی فوری به مناطق زلزله زده در خراسان شمالی تیم ملی کشتی آزاد ایران با 3 طلا، یک نقره و 3 برنز قهرمان آسیا شد در واکنش به تشکیل شورای انتقالی یمن صورت گرفت؛ تاکید سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب بر لزوم حفظ وحدت یمن حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی: حرم مطهرعلوی با همت خیرین ایرانی نورافشانی می‌شود ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برگزیده مدیریت جهادی شد در تماس تلفنی با استاندار خراسان شمالی صورت گرفت دستورمعاون اول رئیس‌جمهور برای کمک رسانی فوری به زلزله زدگان استان خراسان شمالی استاندار تهران: راه اندازی کارناوال و کاروان‌های تبلیغاتی ممنوع است سند ملی توسعه فناوری لیزر و فوتونیک بررسی نهایی شد همایش اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران و آفریقا برگزار می‌شود