فاصله توليدكننده خودرو با مصرف كننده كوتاه شود

آرمان ملي: رئيس‌جمهور گزارش وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي از رعايت دقيق دستور العمل‌ها و پروتکل‌هاي بهداشتي از سوي ملت فهيم، بزرگ و نجيب ايران را در مراسم احيا شب‌هاي قدر، افتخاري براي کشور و بيانگر همراهي و همگامي مردم و مسئولان در مبارزه با بيماري کرونا دانست. حجت‌الاسلام حسن روحاني در گفت‌وگو با دکتر سعيد نمکي، گفت: مردم فهيم ايران از همان ابتداي شيوع بيماري کرونا با همکاري و همراهي مجدانه و رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي، مسئولان و کادر درماني را در مديريت بيماري ياري رساندند و همکاري آنان در برگزاري مراسم احيا، نقطه عطف اين همکاري‌هاست. رئيس‌جمهور با بيان اينکه اين ميزان همکاري مردم مومن و متدين و رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي، مسئولان بهداشتي کشور را در مراحل بعدي کنترل و مهار بيماري اميدوارتر کرد، اظهار داشت: مردم عزيز و متدين ايران در کنار اعمال مذهبي خود، رعايت دستورالعمل‌ها را يک عمل ضروري دانسته و مي‌بايست در کنار همکاري ارزشمند آنان، از اقدامات متوليان و برگزارکنندگان مراسم احيا و دقت و حساسيت آنان در رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي که نگراني‌ها در خصوص عدم کنترل شيوع بيماري را تا حد زيادي از بين برد، قدرداني و سپاسگزاري کرد.
قدرداني
روحاني با تاکيد بر اينکه «بايد از روحانيت معظم و متوليان اماکن مذهبي تقدير و سپاسگزاري کنيم»، گفت: اين رفتار هوشمندانه، دقيق و مسئولانه مردم، متوليان امر را اميدوار مي‌کند که بتوانند ان‌شاء‌ا... با سفيد شدن شهرهاي زيارتي با حفظ شرايط و پروتکل‌هاي بهداشتي، سريع‌تر در بازگشايي بقاع متبرکه و حرم‌هاي شريف اقدام کنند. رئيس‌جمهور به بروز چندگانگي در برخي کشورهاي توسعه يافته براي تداوم محدوديت‌ها و يا بازفعاليت امور جاري اين کشورها اشاره کرد و گفت: جاي بسي افتخار و مباهات است که ايران در اثر وحدت نظر ميان مسئولان و همراهي مردم نه تنها توانسته با حفظ پروتکل‌ها در باز فعاليت کسب وکارها و مشاغل مختلف اقدام کند که حتي توانسته با رعايت شرايط خاص مراکز مذهبي خود را در اين شب‌هاي گرانقدر فعال کرده و ضمنا تداوم روند کاهشي بيماري را نيز حفظ کند. وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي نيز در اين گفت‌وگو با ارائه گزارشي از وضعيت رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي هنگام برگزاري مراسم شب‌هاي احياء در سراسر کشور و به خصوص تهران، گفت که مردم و متوليان مساجد، هيات‌ها و حسينيه‌ها، با دقت بسيار بالا و حساسيت در خور تقدير اين مراسم را برگزار کردند. دکتر سعيد نمکي همچنين در اين گزارش به تداوم روند کاهشي شيوع بيماري کرونا در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در مسير گذر از مديريت شيوع به کنترل شيوع بيماري هستيم و اميدواريم با تداوم رعايت دقيق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌هاي بهداشتي از سوي مردم و رعايت فاصله‌گذاري هوشمند اجتماعي، به زودي به مرحله مهار ويروس برسيم.
دستورات جديد به وزير صمت


حجت‌الاسلام حسن روحاني همچنين روز جمعه با حسين مدرس خياباني سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت‌‌وگو و تأکيد کرد: کنترل بازار و حمايت از مصرف کننده و ايجاد آرامش در فضاي کسب و کار و مسير شفاف ميان توليد کنندگان و مصرف کنندگان، مطالبات منطقي مردم و صاحبان کسب و کار و دولت است، که ضروري است به جديت در تحقق اين اهداف اهتمام داشته باشيد. رئيس‌جمهور افزود: رصد دائمي بازار در جهت تامين کالاهاي اساسي و ضروري مردم و کنترل عرضه وتقاضا قطعا نقش اساسي در مديريت قيمت‌ها خواهد داشت. همچنين بايد در جهت رفع دغدغه توليدکنندگان و صاحبان کارخانه‌ها در تامين مواد اوليه به جديت تلاش کرد. وي افزود: اين مسير بايد به گونه‌اي طراحي شود که به حذف نقش آفريني کاذب واسطه‌ها و دلالان در تعيين قيمت خودرو و ارجحيت يافتن منفعت مردم و توليدکنندگان خودرو منجر شود و قطعا تحقق اين موضوع عمل به مصوبه ستاد اقتصادي دولت خواهد بود. روحاني تاکيد کرد: به هيچ وجه از سوي مردم و مسئولان قابل تحمل نخواهد بود که با جهش‌هاي غيرمنطقي و کاذب در بازار خودرو، خودروهاي توليدي کشور با قيمتي گزاف به دست مردم برسد.