بعد از پایان مجلس فعلی، برای تدریس به دانشگاه می‌روم

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت پایان کار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما به تشریح عملکرد این دوره از مجلس پرداخت. به گزارش «انتخاب»؛ لاریجانی در پاسخ به این سوال مجری که بعد از ریاست 12 ساله مجلس در کجا ادامه فعالیت خواهید کرد؟، گفت: خانه اصلی ما دانشگاه است، من از این دوره مجلس خیلی درس آموختم، تلاش کردیم برخی از مشکلات مردم را حل کنیم، به دانشگاه میروم و تدریس می‌کنم، خانه اصلی من دانشگاه است، وظیفه‌مان را برای انقلاب ایفا می‌کنیم.
لاریجانی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه
آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در اظهاراتی مطرح کرده است که مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات کم کاری کرد، گفت: بنده برای آیت‌الله جنتی احترام زیادی قائل هستم و ایشان از السابقون در انقلاب اسلامی هستند و بنده برای افرادی که در انقلاب نقش سابقه داری دارند احترام زیادی قائل هستم. نمی‌دانم که آیا ایشان این حرف را مطرح کرده است یا خیر و شان آیت الله جنتی را اجل ا ز این می‌دانم که خیلی در جزئیات دخالت کنند و نظر داشته باشند.در هر مجلسی درباره قانون انتخابات یک وصله و پینه‌ای می‌شد و ما در مجلس دهم گفتیم که یک بار و بر اساس سیاست‌های کلی قانون کامل انتخابات را بنویسیم. بنده جلسه برگزار کردم با حضور مسئولانی از مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون‌های مجلس و آقای کدخدایی و در آن جلسه مطرح شد که مجلس چنین هدفی را دارد. نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: پس از بحث‌های متعدد ما به یک مدل تناسبی رسیدیم که تناسبی به این معناست که فرد باید حداقل 15 درصد آرای مردم حوزه انتخابیه را داشته باشد، اما باید در کل استان رای بیاورد. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف ما در این زمینه آن بود که همه احساس مشارکت در انتخابات کنند تصریح کرد: برای مثال در انتخابات مجلس دهم یک لیست از تهران رای آورد و لیست بعدی هم از لیست تهران فاصله داشت اما بطور مثال ممکن است که 60 به 40 درصد بودند اما لیست دوم کلاً کنار رفت.
سایر اخبار این روزنامه
جهانگیری خبر انتصاب رحمانی برای وزارت صمت را از رادیو شنید احمد علیرضابیگی نماینده ی اصولگرا و منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم در گفت وگو با آفتاب یزد درباره مدلِ ذهنی رئیس مورد نظر برای مجلس آینده: مدیرکل بهزیستی شهر تهران از آغاز طرح «حمایت‌های اجتماعی» به جای طرح «جمع آوری کودکان کار» از اواسط خرداد ماه خبر داد بعد از پایان مجلس فعلی، برای تدریس به دانشگاه می‌روم راستی ها و چپی ها به روحانی چه گفتند؟ گلایه شورای شهر از روحانی ایران یک قدم تا تبدیل شدن به کشور پیرمردها آیا دست‌های پشت پرده‌ای در پی ایجاد خلل در قرائت گزارش تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی و همینطور خلاصه خوانده شدن آن بودند؟ آفتاب یزد این ادعا را در گفتگو با برخی نمایندگان مجلس بررسی کرده است مجازات 20 سال حبس برای محتکران خودرو با تبصره اعدام در شرایط خاص هجمه هماهنگ رسانه‌های اصولگرا علیه زنگنه اینبار به بهانه و ادعای استخدام نمایندگان مجلس دهم در وزارت نفت این حملات درحالی است که وزیر نفت امروز در خط مقدم جنگ اقتصادی با آمریکا است دلایل استقبال خیره‌کننده ایرانیان برای خرید ملک در ترکیه برخورد با محتکران خودرو پایان ماجرا نیست مجلس یازدهم و مسیر تحول جایگاه وارزش بازنشستگان مدرس خیابانی قدرت مقابله با معدن داران قدرتمند را دارد!؟